Private label знижують ціни на рослинні альтернативи в супермаркетах
Уперше рослинні продукти в бельгійських супермаркетах стали помітно дешевшими за тваринні аналоги. Ключовим фактором зміни цінової динаміки стало зростання частки власних торгових марок у роздрібних мережах.
Згідно з дослідженням ProVeg, у п’яти з семи великих мереж супермаркетів Бельгії рослинні альтернативи вже коштують значно менше за продукти тваринного походження. Найбільший ціновий розрив зафіксовано у категоріях рослинного сиру (–26%), фаршу (–20%) та молока (–17%).
«Цей переломний момент значною мірою став можливим завдяки розвитку власних торгових марок у ритейлі», — зазначила співдиректорка ProVeg Belgium Аннемарі Айкема.
Водночас середній повністю рослинний споживчий кошик наразі залишається приблизно на 5% дорожчим за тваринний. Це пояснюється вищою ціною інноваційних продуктів, зокрема рослинних рибних паличок, «курячих» альтернатив і сендвіч-начинок.
Натомість базовий кошик із чотирьох товарів, представлених у всіх мережах (рослинне молоко, фарш, йогурт і фрикадельки), у середньому на 2% дешевший за тваринний аналог.
За даними ProVeg, рослинне молоко наразі є найдешевшим варіантом у всіх бельгійських супермаркетах. Найбільшу цінову перевагу рослинні продукти мають у мережах Albert Heijn та Delhaize, де відповідний кошик дешевший на 28% і 26% відповідно. Нижчі ціни також зафіксовані у Lidl, Colruyt і Jumbo.
Серед великих ритейлерів винятком залишається Carrefour та Aldi, де рослинні альтернативи коштують дещо дорожче за тваринні. Подібну тенденцію фіксують і в Німеччині: за даними ProVeg Germany, там рослинний кошик у середньому на 5% дешевший за тваринний.