Опубліковано

Запорука здоров'я: топ-рейтинг мереж товарів для краси і догляду в регіонах України

Теги:
дрогері
EVA
Watsons
PROSTOR
Фото:
All Retail

Асоціація рітейлерів України проаналізувала чергове дослідження, проведене компанією GT Partners Ukraine, присвячений вітчизняному ринку drogerie. Ці рітейлери нарівні з FMCG-мережами допомагає забезпечувати українців самим необхідним в умовах карантину, в тому числі дезінфекційними засобами, засобами гігієни та побутовими товарами. На основі інформації, наданої RAU компанією GT Partners Ukraine, ми проаналізували найбільші мережі в столиці та регіонах, що пропонують все, що потрібно для підтримання чистоти і порядку в будинку, а також здоров'я і краси його господарів. Кожну мережу оцінювали за кількістю магазинів, так як асортимент і площі торгових точок, за деякими винятками, як правило, неспівставні. Всі дані дійсні на грудень 2019 року.

Основна мета дослідження – з'ясувати, скільки торгових точок у лідерів ринку, в яких регіонах вони представлені, де і в якому форматі воліють відкривати свої магазини.

Загальна картина

Карантинний період викликав короткостроковий сплеск попиту на товари категорії drogerie. Так, згідно з даними мережі EVA, в кінці березня порівняно з лютим зафіксовано найбільший попит у користувачів інтернет-магазину EVA.UA на товари для будинку — 344%. Зростання продажів побутової хімії складає 30,8%. На 299% зросли продажі товарів для догляду за дітьми і на 209% — товарів для догляду за собою.

В цілому в березні 2020 року, порівняно з березнем 2019 року, трафік інтернет-магазину зріс на 305%, а продажі — на 680%. Тим не менш, за словами засновника роздрібних мереж EVA і Varus Руслана Шостака, загальні продажі товарів впали порівняно з періодом до карантину. Чому також сприяли надто завзяті дії місцевої влади, то і справу намагалися закрити всі магазини різних мереж, в тому числі, наприклад, Watsons.

У той же час, ринок drogerie-мереж в Україні – хороший приклад сформованого цивілізованого ринку торгівлі товарами для чистоти і краси. Фактично в Україні існує сім великих торгових мереж в даному сегменті, тільки дві з яких — EVA і Watsons – представлені у всіх регіонах країни, конкуруючи з локальними гравцями. Їм на п'яти наступає мережі Prostor, велика частина магазинів якої знаходиться в Києві, на півдні та сході України.

Київ

У самому платоспроможному регіоні країни – столиці України – широко представлені чотири великих гравця: EVA, Watsons, Prostor і Kosmo. Так склалося, що київський ринок поділили між собою дві столичні компанії і два рітейлера з Дніпра.

Причому, якщо зараз в лідери за кількістю магазинів вийшла торгова мережа EVA з її 91-ї торгової точкою в столиці, то після придбання свого конкурента Kosmo новим лідером цілком можна вважати мережу Prostor: загальне число магазинів в Києві обох операторів буде рівно сто.

Втім, мережа Watsons ненабагато відстала від своїх конкурентів. У неї в столиці 87 торгових точок. Це більше, ніж у кожному з окремо взятих регіонів країни, крім Західної України.

Західна Україна

У західному регіоні країни в лідерах серед drogerie-рітейлерів є місцева мережа Копійочка, яка належить однойменної компанії з Івано-Франківська. Це єдиний регіон країни, де в мережі EVA з Дніпра менше магазинів – «всього» 163 проти 183 у Копійочка.

На почесному третьому місці – столична компанія " ДЦ Україна, чия мережа Watsons налічує тут 129 торгових точок. В той же час це регіон, де відкрито найбільше магазинів цієї мережі – приблизно вдвічі більше, ніж в інших частинах країни і майже на 50% більше, ніж у столиці.

Північна Україна (без урахування Києва)

Тут знову зійшлися в боротьбі за покупця три основних гравці: з Києва, Львова та Дніпра. На відміну від західної частини країни, тут локальний гравець – магазини побутової хімії Чистенько львівської Berta Group – лише на третьому місці з 59-ю торговими точками. По суті, рітейлер зі Львова, який володіє також мережею парфюмерно-косметичних магазинів Імідж і продуктових супермаркетів Близенько, вийшов за межі Західної України шляхом поглинання в 2019 році мережі товарів для краси і догляду за будинком Чистюля, яка представлена в Житомирі та області. На другому місці з невеликим відривом у даному регіоні знаходиться мережа Watsons, а лідирує майже з дворазовим перевагою EVA.

Центральна Україна

Ще один регіон, де EVA і Watsons конкурують з місцевими мережами – Центр України. Зокрема, тут сильні позиції мережі «Шик і блиск» однойменної компанії з Вінниці. Ця мережа сотнею з гаком магазинів лише трохи поступається за кількістю точок EVA, залишаючи далеко позаду магазинів Watsons. До речі, в цьому регіоні в мережі EVA найменше торгових точок за межами Києва – всього 112. Чим далі на південь і схід, тим менше магазинів та у мережі Watsons – тут їх лише 51.

Південна Україна

На південному напрямку найбільш помітні три мережі. Конкуренцію київської Watsons та дніпровської EVA становить ще одна компанія з Дніпра – мережа Prostor. Цей гравець розвиває мережу переважно на східному та південному напрямку, а також добре представлений у столиці.

Втім, у південних областях в нього приблизно в п'ять з гаком разів менше торгових точок, ніж на сході країни. Тут їх менше трьох десятків. У Watsons їх теж небагато – всього на шість більше. Зате у лідера у цьому регіоні — магазинів EVA – п'ятиразовий перевагу.

Східна Україна

В цьому регіоні з розвиненою промисловістю і високою щільністю населення у двох рітейлерів з Дніпра найбільшу кількість магазинів. Правда у EVA їх все одно вдвічі більше, ніж у Prostor. Як вже було сказано, для останньої — це пріоритетний напрямок розвитку.

Нарешті, для Watsons, яка аналогічним чином масово представлена на заході країни, це також важливий регіон. Третій за розвиненості торговельної мережі за межами столиці. Тут у компанії 61 магазин.