Опубліковано

Асоціація чизмонгерів і сирних сомельє — об'єднання професіоналів сирної галузі 

В грудні в Києві було зареєстровано першу Асоціацію чизмонгерів та сирних сомельє — об'єднання професіоналів із продажу та презентації сиру.

Про цілі, подальші плани та цінності розповіла Оксана Чернова, сирна експертка ProCheese, співзасновниця фестивалю сирного мистецтва ProCheese Awards, суддя міжнародного конкурсу World Cheese Awards.

Не кожна людина здатна представити продукт так, щоб закохати в нього і змусити відчути всю смакову гаму. Цим має займатися професіонал. Люди готові пробувати сири з новими смаками. Їм необхідно красиво показати їх і правильно розповісти про особливості та переваги кожного виду. Це і є завдання чизмонгерів. До їхніх обов'язків входить не просто продаж сиру, але й оформлення сирної вітрини, правильне зберігання згідно норм для кожної категорії, запобігання виникненню дефектів продукту, ефективна робота з сиром і підвищення прибутковості торгової точки.

Вперше в Україні почали обговорювати ці професії після Фестивалю сирного мистецтва ProCheese Awards у травні 2021 року в Києві, організованого компанією Ardis Group. Цей захід продемонстрував різноманітність і потенціал ринку сиру.

ProCheese Awards 2021. Переможниця конкурсу чизмонгерів та міжнародні судді.

Професії чизмонгера і сирних сомельє тільки-но починають розвиватися в Україні, але вони дуже перспективні. Адже з кожним роком зростає культура споживання продуктів, у тому числі сиру. Люди стають більш вимогливими до продукту, якості подачі, презентації тощо. Це стало однією з причин створення Асоціації чизмонгерів і сирних сомельє — професійного ком'юніті для розвитку української сирної галузі.

Подібні спільноти вже давно і успішно діють у Великобританії, де вперше з'явилися ці професії, а також у США, Франції, Італії. Адже, тільки об'єднавшись, можна ефективніше вирішувати існуючі проблеми і швидше розвивати ринок.

Цілі Асоціації чизмонгерів і сирних сомельє:

  • розвиток професійного співтовариства фахівців по роботі з сиром;
  • створення ядра лідерів думок, здатних вплинути та якісно змінити сирну індустрію у сфері роботи з сиром;
  • лобіювання включення до реєстру професій  чизмонгера і сирних сомельє;
  • проведення національних конкурсів чизмонгерів, щоб розвивати професіоналів, які можуть представляти Україну на міжнародних конкурсах;
  • введення нових сирних трендів.

Цінності для учасників ком'юніті:

  • професійний розвиток — можливість постійно навчатися і вдосконалювати свої знання та навички;
  • розвиток особистого бренду — підвищення власної цінності на ринку праці;
  • нетворкінг — можливість заводити корисні знайомства, налагоджувати потрібні зв'язки та обмінюватися досвідом із колегами, що дозволяє знайти нову роботу.
  • участь у всеукраїнських і міжнародних сирних фестивалях і конкурсах;
  • відвідування живих офлайн-зустрічей.

Перша зустріч, презентація концепції Асоціації відбулася ще у серпні, в ній взяли участь фіналісти першого в Україні конкурсу чизмонгерів. Оксана Чернова акцентувала увагу учасників на важливості розвитку професійної спільноти чизмонгерів та сирних сомельє. Вона розповіла про плани проведення навчальних програм в Академії ProCheese, можливості професійного розвитку для чизмонгерів і сирних сомельє, а також про те, як ці професії та їхні профільні заходи рекламуються у ЗМІ й соціальних мережах.

Учасники зустрічі поділилися своїми новинами і досвідом: хто як застосовував знання, отримані завдяки фестивалю ProCheese Awards і навчанню в Академії ProCheese.

Та й яка зустріч чизмонгерів і сирних сомельє може бути без сирної тарілки? Після завершення заходу гості насолодилися смаками ігристого вина і різних видів сирів, зробили спільні фото на пам'ять.

Давайте розвивати сирний ринок разом! Якщо ви працюєте чизмонгером або сирним сомельє і хочете стати частиною професійного об’єднання, а також якщо у вас є пропозиції для співпраці з Асоціацією, будь ласка, напишіть на e-mail: association@procheese.com.ua