Опубліковано

Roshen у рейтингу найкращих брендів Східної Європи

Український кондитерський бренд Roshen продемонстрував успішне зростання CRP на 30,5%.

У цьогорічному звіті компанії Consumer Panel Services GfK у партнерстві з Kantar Worldpanel «Brand Footprint in Europe 2024 Rising above: How leading brands weather the storm» («Сліди брендів у Європі 2024: як провідні марки витримують шторм») зазначено, що у країнах Центральної та Східної Європи (ЦСЄ) бренди фіксують значно кращі показники, ніж у країнах Західної та Південної Європи (ЗПЄ). У той час як лише 39% брендів у Західній Європі здатні до зростання, половина всіх брендів у Східній Європі процвітають на рівні з глобальними показниками. Зокрема, український кондитерський бренд Roshen продемонстрував успішне зростання CRP на 30,5%.

Споживчі настрої у Східній Європі

У Східній Європі трохи більше половини (52%) покупців віддають перевагу брендам, ніж власним торговим маркам. Для порівняння: у всій Західній Європі більшість покупців (55%) віддають перевагу брендам, а в Австрії ця цифра становить 64%. Бренди виявилися стійкими у регіоні ЦСЄ, але висока вартість життя спонукала ВТМ до зростання на 19% у 2022 році та на +16% у 2023 році.

Хоча фінансові питання залишаються актуальними у ЦСЄ, регіон не демонструє однорідної карти: більша частина країн відзначають певні ознаки розслаблення. Проте у Чехії та особливо в Україні зростає тривожність на фоні фінансових проблем. Також спостерігається невелике зростання фінансових проблем у Польщі та Угорщині, а побоювання щодо втрати роботи залишаються особливо актуальними у споживачів в Болгарії та Румунії.

Втім, експерти зазначають, що пік фінансової стурбованості минув і увага в країнах ЦСЄ фокусується на інших проблемах: в першу чергу, це фізичне та ментальне здоров’я і безпека.

ТОП брендів у Центральній та Східній Європі

Серед 10 улюблених брендів у Центральній та Східній Європі перше місце займає Coca-Cola. Зміни у першу десятку внесли бренди Mlekovita, посівши 2-е місце, та Kinder на 3-ому місці зі збільшенням споживчого вибору на 3,1% та проникненням на 2,2%.

Бренд Colgate піднявся до 20 позиції. Марка Orbit посіла 16-е місце, продемонструвавши найвище зростання CRP на 6,5%.

Польська молочна компанія Polmlek Group піднялася на 44 позиції до 37-го місця, показавши зростання CRP на 57,2% при збільшенні проникнення на 44,6%.

Український кондитерський бренд Roshen також продемонстрував успішне зростання CRP на 30,5%. У звіті вказано, що бренд розширив своє охоплення в Румунії та інших ринках завдяки стратегічній присутності в торгових центрах, гіпермаркетах та на полицях різних ритейлерів. До трьох європейських ринків, де Roshen розвивається найбільше, входять Польща, Румунія та Болгарія.

Експерти відзначають, що бренд Roshen залучив 2 мільйони нових покупців у Європі, збільшивши проникнення на 6% та CPR на 31%. Roshen піднявся на 101 позицію у рейтингу, посівши 211-е місце.

ТОП-20 популярних європейських FMCG брендів у Центрально-Східній Європі у 2023 році. Дані: «Brand Footprint in Europe 2024 Rising above: How leading brands weather the storm»