Нові області та проєкти підтримки ЗСУ: директор «Файно Маркет» розповів над чим працювала команда у 2024 році
Минулий рік став для «Файно Маркет» не лише роком виходу в нові регіони, але й підтвердженням важливості місії компанії – створювати простір добрих людей, справ та місць.
Директор компанії Євген Тертишний підбиває підсумки, ділячись ключовими досягненнями, новаціями та планами.
Скільки нових магазинів вдалося відкрити компанії у 2024 році? Наскільки ви зросли та масштабувалися та які результати розширення присутності у нових для мережі регіонах?
2024-ий став для нас роком нових горизонтів. Ми не просто відкрили 27 нових магазинів та ще один повністю реконструювали, ми розширили присутність до меж п’яти областей, а це вже 69-й населений пункт, в якому покупці можуть оцінити наші продукти, послуги та сервіс. Відкриття магазинів у Миколаївській та Дніпровській областях стало важливим кроком не тільки для розвитку бізнесу, а й для створення нових робочих місць, поповнення бюджетів місцевих громад та сприяння розвитку економіки. А ще тривала підготовка до відкриття першого магазину в Київській області, що відкрив свої двері для покупців 17 січня 2025 року. Це наш шостий регіон, який став 70-м населеним пунктом.
Наша мережа тепер налічує 199 маркетів загальною торгівельною площею понад 45 000 кв.м і ми не зупинимося на цьому. Кожен новий магазин — це місце, де наші покупці знаходять не тільки необхідні та якісні продукти щоденного вжитку за вигідними цінам, а ще простір, де кожен покупець може стати частиною нашої спільноти та разом з нами сприяти позитивним змінам в громаді.
Як змінилися обсяги продажів в порівнянні з попереднім роком? Чи є регіони, де результати особливо високі?
Зростання кількості чеків на 25% після минулого року — це не просто цифри. Це доказ того, що наші покупці та партнери довіряють нам, що ми виправдовуємо їх очікування. Особливо цінним для нас є зростання кількості активних користувачів нашими програмами лояльності, яких вже майже 50% в товарообігу.
Ми віримо, що успіх — це не тільки, коли кожна полиця магазину відповідає запитам наших покупців, а й результати роботи всієї нашої великої команди, яка налічує вже майже 4 000 файних людей, об’єднаних спільною метою — дарувати покупцям найкращий сервіс і товари.
Наскільки була важливою підтримка партнерів та гнучкість цього року?
Партнери — це наші надійні союзники майже в усіх аспектах. Разом із ними ми створюємо не тільки можливість вигідної покупки у наших магазинах, але й розвиваємо та підтримуємо економіку. Гнучкість та взаєморозуміння стали ключовими факторами, які дозволили нам залишитися стійкими та ефективними навіть у складні часи. Окремо хочеться відзначити партнерів, які долучались до наших благодійних проєктів на підтримку ЗСУ. У 2024 р. ми провели дві ініціативи, що дало нам змогу закрити запити на суму понад 3 000 000 гривень. Щоразу в кінці року ми підбиваємо ключові показники та цифри, з 2022 року на ЗСУ та благодійність ми спрямували 29 000 000 грн.
Які нові виклики компанія долала у 2024 році?
Найбільший виклик — це воєнні дії, які щосекунди можуть вносити корективи в планування діяльності компанії. Як наслідок — втрата виробничих потужностей нашими партнерами, дефіцит енергоресурів, зростання вартості ключових статей витрат, інфляція та необхідність тримати конкурентний рівень заробітної плати. Всі ці виклики змушують нас шукати альтернативні можливості утримання прибутковості компанії. Ми шукали можливість заощадити скрізь, без втрати якості надання послуг покупцям та виконання своїх обов’язків перед партнерами. Справжня сила проявляється у здатності рухатися вперед, коли обставини змінюються. Ми довели, що можемо залишитися стійкими, інноваційними та ефективними навіть в умовах невизначеності.
Які ще досягнення команди Файно Маркет у 2024 році Вам хотілося б виділити?
Команда «Файно Маркет» — це наша гордість, до якої у 2024 році додалось майже 800 нових співробітників.
Окрім показників розвитку мережі, варто відзначити ще кілька досягнень:
- «Файно Маркет» увійшов у рейтинг топ-50 найкращих роботодавців України у 2024 році за результатами дослідження Forbes Ukraine та онлайн-платформи з пошуку роботи robota.ua.
- В цьому році наша ВТМ «Файна Марка» отримала нагороду «Проєкт року PRIVATE LABEL 2024» та високі оцінки, дипломи та відзнаки на премії Favorite Food&Drinks, що є важливим показником для подальшого розвитку власних торгових марок.
- Шостий рік поспіль ми отримуємо відзнаку «Народний бренд», що ще раз підтверджує, що ми рухаємось у правильному напрямі в розвитку ціннісної пропозиції. Найважливішим нашим досягненням є лояльність наших покупців, які довіряють нам і знають, що ми завжди поруч.
Які нововведення впровадила компанія у 2024 році, щоб зробити покупки для клієнтів ще зручнішими?
Почали рік ми з повного перезапуску мобільного застосунку та програми лояльності «Бонусна». Команда вісім місяців готувалась до цієї події, адже крім оновлення функціоналу самого застосунку, ми інтегрували нову CRM систему.
Велику роботу задля оптимізації процесів в магазині виконав операційний департамент. Разом із нашою ІТ-командою ми впровадили понад десяток процесів, що дозволяють автоматизувати поповнення полиць, контролювати черги на касах, швидко проводити аудити магазинів.
Наприкінці року ми запустили нову власну торгову марку «Marko» в категоріях вино та бренді. Виготовляється продукція на потужностях виробників з Франції та Грузії. Висока якість продукту за доступною ціною вже представлена в наших магазинах у 15 SKU.
Продовжуємо розвиток «Файного простору» — місця, де покупці можуть насолодитись нашою кавою, зарядити гаджети та поспілкуватись.
Ще впровадили кілька нових процесів на центральному офісі, які не помітні покупцю, але впливають на якість та доступність товарів на полиці.
Підтримка ЗСУ та соціальна відповідальність. Як Ви закривали ці потреби, та які з них були найпоширеніші?
Наша компанія є соціально-відповідальним бізнесом та реалізовує безліч проєктів та ініціатив, що направлені на зміцнення здоров’я та добробуту населення, підтримку та розвиток спорту, на допомогу дітям, організаціям, що підтримують ЗСУ, розвиток міст та громад, захист природи, тварин та розвиток культури.
За 2024 рік разом із партнерами та покупцями ми реалізували понад пів сотні різних ініціатив. З найбільш важливих напрямів, звісно, залишаються підтримка оборони країни: закупка та передача спеціального військового та медичного обладнання, ремонт та покупка авто, надання харчових продуктів та палива.
Окрім безпосередньої співпраці з військовими та медичним батальйоном «Госпітальєри», ми активно долучаємось до проєктів від організацій, що створюють події, кінцева мета яких — підтримка наших оборонців.
Які регіони стануть пріоритетним для розширення компанії у 2025 році?
2025 рік обіцяє бути ще амбітнішим. Ми плануємо відкрити не менше 30 нових магазинів та масштабуватися в нових для нас областях. Кожен новий магазин — це можливість для нас стати доступнішими для покупців, розвивати філософію та місію добросусідства, створити нові робочі місця та підтримати місцеві громади. У 2024 році ми сплатили податків на суму 719 638 000 грн та забезпечили роботою 770 нових файних людей.
Як кажуть: «Справжній успіх прийде тоді, коли твій бізнес змінить життя людей на краще». І ми у «Файно Маркет» щодня працюємо для цього.
2024-й став роком нових горизонтів, викликів і досягнень. Ми пишаємося тим, що можемо бути частиною громади та сприяти підтримці економіки держави. Наш успіх — це успіх нашої команди, партнерів та всіх, хто вірить у цінності добросусідства, якості та розвитку.