Цифрова трансформація «Файно Маркет»: як ІТ-рішення змінюють бізнес
Минулий рік став для «Файно Маркет» роком масштабної цифрової трансформації. Ритейлер об'єднав ключові ІТ-інструменти, автоматизували процеси та зробив покупки ще зручнішими для клієнтів. Впроваджені рішення охопили всі рівні бізнесу – від кас самообслуговування до прогнозування навантаження на касирів.
Далі – детальніше про головні технологічні досягнення розповідає Дмитро Сарваді, директор департаменту інформаційних технологій «Файно Маркет».
У 2024 році ми запустили CRM-систему Creatio, що стала єдиною платформою для управління клієнтами та програмами лояльності. З допомогою інтеграції CRM-системи з касовим ПО та мобільним застосунком, ми забезпечуємо доставку чеків від каси до клієнта зі швидкістю декількох секунд. Вона дає на можливість, у реальному часі, обробляти чеки, відпрацьовувати механіки знижок, та бонусів, а також обробляти звернення від клієнтів.
Також у мобільному застосунку з’явився «кабінет співробітника» в якому працівники бачать свій стаж, графік роботи, особливо це актуально для співробітників магазину, які бачать графік роботи з розділенням по робочих зонам протягом дня. В кабінеті співробітника є можливість подання заяв на відпустку, планується через цей кабінет реалізувати повний цикл працівника від анкети, при прийомі на роботу, до звільнення. Всі заявки, та документи підписуються через Дію. Всі процеси погодження заяв, відбуваються на платформі Microsoft 365.
Як впровадження Microsoft 365 змінило та автоматизувало рутинні процеси в офісі?
Перехід на Microsoft 365 не лише дозволив відмовитися від Бітрікс, а й автоматизував ключові офісні процеси. Завдяки Power Apps і Power Automate ми мінімізували паперовий документообіг та прискорили взаємодію між відділами. Наприклад, для бухгалтерії створили бот, що автоматично розпізнає реквізити постачальників і сортує документи. Ще одна важлива модернізація — у 2024-му компанія побудувала сучасну серверну та повністю перебудувала локальну мережу центрального офісу. Це дозволило зібрати все активне обладнання в одному місці з енергонезалежним живленням, що забезпечує безперебійний доступ до інтернету та Wi-Fi навіть при перебоях з електропостачанням.
Серверна обладнана новим обладнанням, інвертором з акумуляторами для автономної роботи до 4 годин, а також протипожежною системою, контролем доступу та професійною вентиляцією та кондиціонуванням, що забезпечує стабільність і безпеку роботи.
Які оновлення цього року ви впровадили для торгових точок?
Що стосується оновлень для магазинів, ми повністю оновили інтерфейс кас самообслуговування. Процес почався з тісної співпраці з дизайнерами та операційним відділом для створення дизайну, що відповідає вимогам зручності та ефективності. Картки товарів стали більшими, а тексти — зрозумілими, в інтерфейсі було реалізовано обов’язковий запит щодо вибору торбинок для товарів, де це необхідно, додали нову функцію персоналізації, де покупець отримує привітання та рекомендації, що підвищує лояльність та зручність покупок. Також ми встановили оновлені ваги по всій мережі для зручності покупців, що допомагає пришвидшити процес покупок. Все це направлено на покращення клієнтського досвіду.
Ми запустили нову систему для контролю термінів придатності товарів на полицях. Коли відвантажуємо зі складу партію товару то інформація про нього фіксується за магазином. До прикладу, коли частина партії продалася й залишилося ще пару товарів, надходить нова партія, то програма автоматично сканує та сповіщає відповідального співробітника про залишок товару та його терміни придатності. Система також автоматично прогнозує необхідність перевірки наявності товарів на полиці, якщо фактичні продажі не збігаються з прогнозними даними, що допомагає уникнути відсутності товару в торговій точці. Це спрощує та пришвидшує контроль за залишками та придатністю товару на полиці.
Яке значення має прогнозування касирів на касі для підвищення ефективності магазинів?
Прогнозування касирів на касі це наш спільний проєкт разом з операційним відділом. Програма прогнозує навантаження на каси, аналізуючи динаміку покупців і формуючи 15-хвилинний прогноз кількості чеків. Графік касирів будується так, щоб у черзі було не більше чотирьох осіб. Якщо покупців раптово більшає, система фіксує прискорення сканування товарів і сповіщає про необхідність відкрити додаткові каси.
Ще одне нововведення, яке плануємо повністю реалізувати цього року — автоматичний контроль за виконанням скриптів. Сервіс на основі ШІ збиратиме усі відео з вебкамер на касах, за мітками аналізуватиме початок та кінець чека й визначати виконання стандартних фраз. У результаті за день кожен касир матиме свій рейтинг та певну кількість «зелених» або «червоних» чеків.
Команда ІТ-департаменту «Файно Маркет»
Оцифрування бізнес-процесів у Файно Маркет не зупиниться на досягнутому. У 2025 році плануємо подальше розширення можливостей CRM, інтеграцію нових алгоритмів штучного інтелекту для персоналізації покупок та вдосконалення логістичних процесів. Головна мета — зробити взаємодію клієнтів із мережею ще комфортнішою, а бізнес-процеси — більш ефективними. Технологічні інновації залишаються пріоритетним напрямком, який допомагає нашій компанії зміцнювати свої позиції на ринку та відповідати сучасним викликам.