Павло Кожухар: «2025-й буде в нашій компанії роком своїх торгових марок»
В українському food-рітейлі залишилося кілька міжнародних операторів, які продовжують утримувати справді стійку позицію на ринку. Серед них компанія METRO Україна, яка сьогодні управляє 24 торговими центрами, розташованими в 16 областях нашої країни. Про позиціонування, роботу зі споживачами та private labels ми поговорили з Павлом Кожухарем, директором з маркетингу METRO Україна.
Доброго дня, Павле. Історично компанія METRO формувалася як оптовий оператор, який обслуговував потреби HoReCa ( готелі, ресторани, кафе — ред. ) та дрібних торговців. Який зараз ключовий фокус METRO в Україні? Хто ваш цільовий споживач?
Ми працюємо із трьома основними групами клієнтів в Україні. Перша та основна група – це HoReCa-клієнти. Наша бізнес-стратегія та асортимент зосереджені на задоволенні потреб цієї групи, яким ми надаємо не просто товари, а комплексні рішення та сервіси, що спрощують їхні бізнес-процеси.
Також важлива група кінцевих споживачів та домогосподарств, для яких METRO є місцем для вигідних закупівель з найкращим асортиментом та високою якістю.
Третя група — це підприємці, які працюють у сфері торгівлі та здійснюють закупівлю для свого бізнесу у наших торгових центрах.
Поговоримо про наше непросте сьогодення. Як і інші оператори, METRO в Україні постраждало від бомбардувань та окупації. Яка зараз ситуація з вашим ТЦ на Окружній дорозі у Харкові?
Цей торговий центр не працює, але ми продовжуємо обслуговувати клієнтів Харкова через інший наш торговий центр та забезпечуємо доставку та весь спектр послуг.
Нещодавно у Вінниці Metro запустило свою першу сонячну станцію. Чи масштабуватиметься цей проект на інших ваших ТЦ?
Це важливий крок у нашій стратегії зі сталого розвитку. Звісно, протягом 2025-2027 років. ми плануємо поширити цей досвід на інші торгові центри METRO — в Івано-Франківську, Львові, Чернівцях, Рівному, Житомирі та Києві, а за 5 років покрити всі ТЦ альтернативною енергією (СЕС).
Де знаходиться найбільш відвідуваний ТЦ METRO?
Декілька наших торгових центрів мають схожі показники щодо відвідуваності та кількості чеків, але лідерами в цьому відношенні є METRO Позняки та METRO Теремки у Києві.
Скільки власних торгових марок сьогодні продається в METRO і скільки SKU ( Stock Keeping Unit — одиниця облікового вимірювання — ред. ) вони охоплюють? Яка частка власних торгових марок у загальних продажах мережі?
У METRO ми активно працюємо з власними торговими марками, і їхня частка у продажах продовжує зростати. напоїв представлений брендом Power Up.
У загальному асортименті METRO власні торгові марки охоплюють близько 4000 артикулів у категоріях food та non-food. Частка власних торгових марок у загальних продажах мережі становить 25% і постійно зростає, що свідчить про попит, що зростає, і довіру наших клієнтів до продукції під власними брендами.
Які канали комунікації зі споживачем вам найбільш пріоритетні?
Ми акцентуємо на цифрових комунікаціях, зокрема, через націлення та алгоритми діджитал-платформ. Особливу увагу приділяємо персональній комунікації з клієнтами через CRM ( керування відносинами з клієнтами – ред. ) та сегментацію. Це дозволяє надавати релевантні пропозиції та стимулювати повернення споживачів. Крім цього, активно використовуємо офлайн медіа для національних кампаній, зокрема телебачення, радіо та зовнішню рекламу.
А як ви оцінюєте роль паперових рекламних буклетів у сучасному бізнесі?
Ми давно відмовилися від паперових буклетів та каталогів, перевівши їх у цифрові носії. Це більш ефективно, сучасно та екологічно.
Які особливості має ваш додаток MCompanion? Скільки у нього користувачів?
Ми дуже пишаємося додатком MCompanion, який обʼєднує усі групи наших клієнтів та надає безліч можливостей. Це доступ до нашого асортименту, каталогів, можливість формувати списки, користуватися віртуальною карткою, відстежувати акції та перевіряти наявність товарів у мережі.
І насамкінець: які ключові завдання стоять перед командою METRO на 2025 рік?
2025 рік у компанії називають роком своїх торгових марок. Ми продовжимо акцент на СТМ та зосередимося на посиленні рівня цифровізації як у торгових центрах, так і наших цифрових платформах. Високий рівень якості та сервіс залишається нашим головним пріоритетом.