Опубліковано

Дрогері-оператор Rossmann суттєво випереджає ринок завдяки міжнародній експансії та цифровим інвестиціям

Rossmann зростає швидше за ринок, демонструючи потужне міжнародне розширення та амбітні інвестиції. Стратегія високих та низьких цін у поєднанні з цифровими купонами стимулює залученість користувачів у мобільний додаток ритейлера й розвиток e-commerce.

Rossmann, другий за величиною дрогері-оператор у Німеччині, сьогодні демонструє темпи зростання, які суттєво випереджають ринок. За підсумками 2024 фінансового року компанія зафіксувала зростання валового доходу на 10,2%, досягнувши €15,3 млрд. З цієї суми €9,9 млрд припало на Німеччину, що свідчить про впевнене зростання на 6% у порівнянні з попереднім роком. За попередніми оцінками, загальне зростання роздрібного сектору Німеччини склало 1,1% у річному обчисленні.

Міжнародні результати Rossmann також були показовими — дохід на восьми іноземних ринках присутності зріс на 18,9%, що у три рази перевищує динаміку внутрішнього бізнесу. Ці ринки забезпечили компанії €5,4 млрд доходу.

У поточному фінансовому році Rossmann суттєво нарощує інвестиції. Бюджет на 2025 рік становить €540 млн, що на €150 млн більше, ніж у попередньому році. Після відкриття 230 магазинів у 2024-му, компанія планує амбітне розширення — запуск 330 нових локацій у 2025 році. Основними країнами для зростання визначено Іспанію, Туреччину та Швейцарію, де перший магазин компанії відкрили в грудні 2024 року.

Станом на кінець 2024 року Rossmann мав 4 960 магазинів по всьому світу, з яких майже половина (2 311) — у Німеччині. Польща посідає друге місце — 1 922 магазини. Як найбільший міжнародний ринок компанії, Польща забезпечила ритейлеру зростання на 12,6% у національній валюті у 2024 році. Польський підрозділ отримав €4,2 млрд чистого доходу, що становить близько 80% від усіх міжнародних надходжень Rossmann.

На відміну від основного конкурента dm-drogerie, який дотримується стратегії стабільно низьких цін (EDLP), Rossmann використовує модель high-low pricing («висока-низька ціна»). Такий підхід у поєднанні з цифровими акціями за допомогою купонів, забезпечив зростання користування мобільним додатком на 33% протягом останнього фінансового року — до майже 10 мільйонів активних користувачів щомісяця. Активність у додатку є ключовим фактором зростання e-commerce-напрямку компанії. Всередині 2024 року Rossmann розпочав тестування послуги Click & Collect.

На вході Rossmann рекламує знижку −20% на органічні продукти для користувачів додатку.

Концепція shop-in-shop Ideenwelt пропонує сезонні тематичні товари власних брендів у категорії non-food.

Декоративна косметика та парфумерія представлені вздовж стіни.

У парфумерному відділі широко представлено міжнародні бренди.

Натуральна косметика Alterra інтегрована у зону декоративної косметики.

Концепт Rossmann Fotowelt пропонує фотодрук та онлайн фото-послуги.

У порівнянні з конкурентом dm-drogerie, в Rossmann більше торгової площі відведено під non-food товари з акцентом на програмах лояльності

в додатку.

Відділ іграшок теж вирізняється широким асортиментом.

Низькі стелажі та чітке зонування забезпечують зручну навігацію магазину.

Якість товарів власних торгових марок Rossmann підкріплена лейбами Öko-Test на полиці.

Відділ харчових продуктів фокусується на органіці, а для бренду enerBio виділена окрема стійка.

Окрім власного бренду, Rossmann реалізує продукцію Alnatura — лідера органічного ринку Німеччини. Цифрові акції з додатку також рекламуються безпосередньо на полицях.

У секції спортивного харчування представлено кілька десятків популярних товарів.

Винний відділ розміщено поруч із касовою зоною.

Послуга Mein Wunschkorb («Мій кошик бажань») дозволяє дітям обрати подарунки на день народження.

У нових магазинах Rossmann щонайменше три каси самообслуговування.

Автор: Себастьян Реннак, засновник компанії Aletos Retail Advisory