Bosch активно інвестує в штучний інтелект як рушій зростання
Bosch продовжує задавати темп у застосуванні та розвитку штучного інтелекту. До кінця 2027 року технологічна компанія інвестує в цю сферу понад 2,5 мільярда євро.
ШІ є стимулом для інновацій та рушієм зростання продуктів і послуг Bosch. Він робить автоматизоване керування безпечнішим, надійно перевіряє якість на виробництві та полегшує повсякденне життя споживачів на роботі, у вільний час та вдома.
«Прориви у штучному інтелекті дозволяють відкривати абсолютно нові розділи в технологіях, прискорювати розробку інновацій і перетворювати їх на бізнес», — каже Штефан Хартунг, голова правління Bosch. Bosch рано почала використовувати ШІ, поєднуючи його з глибокими знаннями в промисловості, і таким чином отримала чітку конкурентну перевагу. Крім того, за останні п’ять років компанія подала понад 1500 патентних заявок на винаходи у сфері ШІ, що робить її одним з провідних заявників у Європі.
Однією зі сфер, де Bosch хоче використати переваги ШІ, є системи допомоги водієві та автоматизоване керування. Навіть якщо імпульс у цій сфері ще не досяг свого піка, Bosch не має сумнівів, що автоматизоване керування досягне довгострокового успіху на ринку. Компанія пропонує правильні рішення для цього та впевнена: Bosch очікує, що її продажі програмного забезпечення, сенсорних технологій, високопродуктивних комп’ютерів і мережевих компонентів подвояться до середини 2030-х років і досягнуть понад 10 мільярдів євро. Bosch використовує ШІ в автоматизованому керуванні, наприклад, для візуалізації оточення транспортного засобу та для планування маршруту.
Завдяки ШІ, транспортний засіб думає наперед, передбачає, як поведуть себе інші учасники дорожнього руху, і розраховує наступні кроки, щоб безпечно дістатися до місця призначення. ШІ не тільки забезпечує більшу безпеку в транспортних засобах; він також допомагає значно скоротити терміни розробки нових продуктів. Наприклад, Bosch може використовувати унікальну базу даних сенсорних даних транспортних засобів для живлення генеративного рішення ШІ — і таким чином навчати системи набагато швидше та ефективніше. Це може прокласти шлях до ще більш надійних асистентів водіння та функцій автоматизованого керування в майбутньому.
Коли ШІ розмовляє з ШІ
У виробництві Bosch вже зосереджується на наступному рівні штучного інтелекту: агентному ШІ, який здатний самостійно приймати рішення та виконувати власні дії. «Агентний ШІ може надати імпульс ШІ, подібний до того, який смартфон надав інтернету», — говорить Таня Рюккерт, член правління Bosch.
Ця революційна технологія дозволяє різним процесам виконуватися паралельно. Кілька агентів ШІ можуть об’єднуватися в команду, мультиагентну систему, яка контролюється людьми або координуючим агентом. Bosch вже використовує цю можливість у власній діяльності: мультиагентні системи контролюють пристрої у виробництві, прогнозують потреби в обслуговуванні та оптимізують графік персоналу. «Ми вже вийшли на новий рівень. Результат — зменшення незапланованих простоїв і загальне підвищення продуктивності», — говорить Рюккерт.
Окрім власних заводів, скористатися досвідом Bosch у сфері агентного ШІ зможуть і інші компанії: Bosch розробляє платформу, яка буде доступна з осені 2025 року й дозволить іншим підприємствам створювати власні мультиагентні системи з мінімальними знаннями програмування або навіть без них. Мета — підвищити ефективність виробництва, зменшити витрати й забезпечити гнучкішу реакцію на потреби ринку. Такий комплексний, скоординований підхід може заощадити мільйони євро.
Bosch використовує ШІ, щоб створювати технології, "винайдені для життя«
ШІ є стимулом інновацій для Bosch не лише в галузі промислового виробництва та автоматизованої мобільності, але й у всій компанії. Наприклад, розумне ліжечко Bosch Revol стежить за життєвими показниками дитини, такими як серцевий і дихальний ритм. На електровелосипеді ШІ допомагає розвіяти занепокоєння щодо запасу ходу за допомогою функції Range Control, а на кухні він бере на себе роль шеф-кухаря: духовка Bosch Series 8 може розпізнавати близько 80 страв і автоматично встановлювати оптимальний спосіб приготування та температуру. ШІ також допомагає в ремонті: сканер стін здатен виявляти всередині стін електропроводку, металеві балки та порожнини.
Внутрішня академія готує працівників Bosch до роботи з ШІ
Bosch також залучає своїх співробітників: компанія розвиває навички у сфері ШІ всередині організації через власну AI Academy, яка з 2019 року підготувала понад 65 000 працівників. Близько 5000 фахівців з ШІ працюють над інтелектуальними рішеннями. Навички роботи зі ШІ є важливими для майбутнього робочого світу і за межами Bosch. «Одне стає дедалі очевиднішим: суспільство, позбавлене компетенцій у сфері ШІ, відставатиме в глобальній конкуренції», — зазначає Хартунг.
Більшість людей вже усвідомили наслідки ШІ. Згідно з Bosch Tech Compass, чотири з п’яти опитаних у світі планують пройти навчання з ШІ, а близько двох третин підтримують ідею викладання ШІ як предмета в школі. У Німеччині 72 відсотки вважають, що ШІ стане домінуючою технологією наступного десятиліття в їхній країні. Bosch уже добре підготовлена до настання епохи ШІ.