У 2024 році українські food-ритейлери наторгували на понад 19 млрд доларів
Загальний обсяг ринку роздрібної торгівлі FMCG товарами через сучасні канали продажів у 2024 році склав 770,7 млрд грн (19,2 млрд доларів). Цей показник на 17% більший за аналогічний індекс 2023 року у гривневому еквіваленті (657,1 млрд грн у 2023 р.) та на 7% більший — у доларовому.
Про це йдеться у звіті «ТОП 50 food-ритейлерів України за обсягом товарообороту, 2024 р. Фінансові підсумки розвитку ринку продовольчого ритейлу України у 2024 р.», підготовленому компанією GT Partners Ukraine.
Як і раніше, український ринок продовольчого ритейлу характеризується порівняно низьким рівнем консолідації. Ця тенденція пояснюється наявністю в нашій країні понад 180 великих та дрібних продовольчих операторів — тому така велика кількість гравців ринку сильно фрагментує вітчизняний ринок ритейлу.
Сумарна частка ТОП-10 продовольчих ритейлерів України у 2024 році склала 39,7% від загального обсягу роздрібних продажів підприємств-юросіб країни (роком раніше цей показник становив 41,6%) та 78% від сумарних продажів в усіх сучасних форматах FMCG торгівлі (роком раніше — 79%).
Примітно також, що за підсумками 2024 р. частка мережевих продовольчих ритейлерів у загальному обсязі роздрібного товарообігу підприємств країни склала 51%, тоді як рік до цього цей показник становив 52,7%.
Скорочення частки сучасного ритейлу у загальному масиві продажів продовольчих товарів в України аналітики GT Partners Ukraine пов’язують з рядом факторів:
- скорочення загального числа гравців на ринку food-ритейлу, викликане війною, окупацією територій або близькістю розташування до «гарячих» регіонів (тільки за останні 2 роки згорнули свою діяльність на ринку цілий ряд досить великих операторів);
- активний розвиток торгових мереж інших сегментів з певною долею продовольчих товарів в асортименті («Аврора», «Епіцентр», «Копійочка» тощо)
- падіння доходів і купівельної спроможності левової частини громадян іноді змушує їх повернути свій акцент у сторону менш сучасних, але часто більш дешевих каналів продажу (зокрема, ринків).