Опубліковано

Кожна шоста оплата карткою Mastercard в Україні — онлайн

Електронна комерція в Україні демонструє стабільний розвиток: частка онлайн-покупок сягнула 17% від загальної кількості транзакцій з картками Mastercard у першому півріччі 2025 року.

За обсягами транзакцій в грошовому еквіваленті частка онлайн-оплат у першій половині року склала 19%. Як зазначає Інга Андреєва, генеральна директорка Mastercard в Україні та Молдові, цей показник перевищив довоєнний рівень 2021 року (18%) та в півтора раза більший за результати доковідного 2019-го, коли онлайн-розрахунки становили лише 12% від загального обсягу карткових оплат в грошовому еквіваленті.

Активна цифровізація бізнесу, зручність сервісів, швидка доставка та розвиток безготівкових розрахунків стимулюють онлайн-шопінг. Так, 62% карток Mastercard в Україні використовувалися для онлайн-оплат упродовж першого півріччя цього року.

Аналіз транзакційних даних Mastercard показує, що за обсягом витрат сьогодні найбільшу частку в онлайн-торгівлі мають маркетплейси (19%) та такі категорії, як подорожі (15%), відпочинок, ігри та застосунки (11%), телеком-послуги (10%), одяг (6%) та електроніка (5%).

«При цьому український e-commerce не поступається позиціями міжнародному, і за результатами аналізу операцій з картками Mastercard у першому півріччі в Україні — навіть випередив його з часткою 51% від загального обсягу витрат в електронній комерції. Це яскраво демонструє, що український бізнес успішно конкурує з глобальними гравцями і пропонує продукти та сервіси, які відповідають запитам українських споживачів»— додає Інга Андреєва..

У розрізі категорій витрат у цифровій комерції найдинамічніше зростають сегменти ресторанів та продуктів харчування. Попри все ще невелику їх частку в загальному обсязі e-commerce — 5% та 4% відповідно. За п’ять років онлайн-оплати в цих категоріях за обсягом зросли на 65% та 39%. Значний потенціал збільшення частки онлайн-продажів мають також категорії одягу та електроніки, де онлайн-покупки становлять наразі 20% та 35% у структурі оплат.

«Сучасні технологічні рішення прискорюють розвиток цифрової комерції, забезпечуючи зручний клієнтський досвід оплат в диджитал-екосистемі»— підкреслює Інга Андреєва.

Протягом багатьох років Mastercard розвиває електронну комерцію в Україні за допомогою передових технологій, які дозволяють споживачам платити швидко та безпечно будь-де та будь-коли. Зокрема, технологія Click to Pay від Mastercard робить онлайн-покупки максимально зручними. Достатньо один раз зареєструвати свою картку і надалі можна оплачувати покупки на різних сайтах, де доступний сервіс, без потреби щоразу вводити карткові дані вручну.

Крім того, Click to Pay із застосуванням біометричної аутентифікації Passkey надає ще більше зручності в онлайн-оплатах з можливістю підтвердити особу покупця за допомогою біометричних даних і водночас гарантує високий рівень безпеки завдяки використанню технологій шифрування та токенізації. Click to Pay уже доступний в Україні, зокрема для оплати комунальних послуг онлайн, і поступово з’являтиметься на інших онлайн-сервісах та в інтернет-магазинах.