Чорна п’ятниця 2025: знижки вже не працюють для 64% українців — дослідження Inweb
Станом на 2025 рік значна частина українців перебуває у вразливому фінансовому становищі: 19% економлять на їжі, 17% покривають лише базові потреби. Дана статистика підтверджує високий вплив акцій та обережність споживачів у покупках — особливо під час Чорної п’ятниці. Агенція диджитал-маркетингу Inweb проаналізувала наміри споживачів, тенденції покупок та популярні категорії товарів під час великих знижок.
Українці дедалі скептичніше ставляться до Чорної п’ятниці. Згідно з опитуванням Rakuten Viber: 83% не планують робити покупки під час акції, а 64% ніколи не купують у цей день через недовіру до знижок.
Штучний інтелект помітно впливає на поведінку споживачів під час розпродажів. Близько 13% покупців застосовували ШІ у шопінгу, 25% — планують.
У 2025 також спостерігається відновлення імпульсивних покупок: 21% українців роблять покупки спонтанно, але серед молоді цей показник значно вищий: 31% зумерів і 23% міленіалів, проти лише 17% представників покоління Х.
Незважаючи на недовіру до знижок, українці все ще чутливі до акцій: у 2024 році 1% зниження ціни стимулював додатковий попит (+1,029%). Війна та економічна нестабільність сформували нову модель споживання, де ціна залишається ключовим фактором.
Попит під час великих знижок формує легка промисловість — найчастіше українці купують одяг та взуття (34%), а також товари повсякденного вжитку — їжа та алкоголь (13%). Також лідирують ґаджети (12%), домашня техніка (9%), дитячі товари (9%) і косметика та засоби догляду (9%).
Також Чорна п’ятниця 2024 в Україні показала зростання середнього чека і перехід покупців до дорожчих товарів. За даними Rozetka, середній чек збільшився на 40% порівняно із середнім по року. Схожий тренд відзначили й інші мережі: у «Фокстроті» середній чек склав близько 9000 грн, а в АЛЛО він зріс на 35% відносно середини листопада.