В EVA поділились планами щодо розвитку логістики
Лідер українського drogerie-сегменту, лінія магазинів EVA, інвестує в розвиток логістики, розбудову та модернізацію своїх складських комплексів. Про це розповів Сергій Поляков – заступник директора департаменту логістики ТОВ «РУШ» (управляє лінією магазинів EVA).
Навіть попри воєнну ситуацію компанія не полишає планів побудувати новий логістичний комплекс в Одесі. Минулого року його будівництво було продовжене після повномасштабного вторгнення. В лютому 2023 року фізичні роботи знов тимчасово поставили на паузу. Мережа спрямувала зусилля на розвиток складських потужностей у м. Львові. Проте закупівля необхідних матеріалів і конструкцій для будівництва комплексу триває. «Логістичному хабу в Одесі однозначно бути», — впевнено говорить Сергій Поляков. Щоправда реалізація даного проєкту виходить за межі поточного року.
Протягом останнього року EVA збільшила площу складів офлайн-ритейлу та напряму e-commerce. Зокрема у Львові приріст склав близько 5000 м2. Також компанія наситила склад сучасним обладнанням. Для максимально ефективного використання простору існуючих розподільчих центрів, зокрема у Броварах та Львові, компанія використовує мезоніни. «Це дуже важливо для онлайн-сегменту, де відносно невеликі об’єми, але величезний асортимент», — уточнює Поляков. Департамент логістики наразі має близько 15 проєктів з нарощування логістичних потужностей.
Компанія автоматизує процеси для робітників розподільчих центрів, аби прискорити проходження замовлень по логістичному ланцюгу. На складах офлайн-ритейлу запустили новий тип комплектування замовлень. Одним з етапів цього стало впровадження власної системи відбору. Пілотний проєкт у Броварах, реалізацію якого почали у 2020-2021 роках, продемонстрував значний приріст продуктивності, тож поступово технологію впровадили на розподільчих центрах в Дніпрі, Одесі та Львові. «Додатково встановлюємо систему put to light. Вона також допомагає прискорити швидкість обробки», — додав Сергій Поляков.
На складах e-commerce було внесено зміни в процес контролю, пакування та сортування замовлень. Транспортний відділ впровадив нові методи доставки товару та замовлень. Завдяки цьому компанія змогла знизити собівартість доставки замовлень та прискорити доставку товару в магазини приблизно на 15%.
Лінія магазинів EVA зберігає вектор розвитку е-commerce сегменту, зокрема нещодавно запустила власну кур’єрську службу доставки онлайн-замовлень в Києві та планує поступово масштабувати сервіс на інші міста. Наразі інтернет-магазин EVA.UA забезпечує близько 7% продажів. Сергій Поляков відзначив поступове зростання кількості онлайн-замовлень. За його словами, зараз EVA обробляє до 10 тис. замовлень на день. Існуюча потужність складів дає можливість обробляти близько 30 тис. «За умови більшого насичення обладнанням, над чим ми працюємо, зможемо обробляти до 50 тис. замовлень при асортименті в 180 тис. SKU», — додав він.
Розбудовуючи склад онлайн-напряму у Львові, компанія інвестує в обладнання нового рівня, якого ще немає в Україні і яке передбачає дуже високий рівень програмного забезпечення. Це дозволить ще більше автоматизувати процеси. Крім того, компанія використовує системи ТМS, WMS, системи управління замовленнями, які теж безперервно вдосконалюються. Щоб покращити якість і швидкість опрацювання замовлень, паралельно оновлюється обладнання й виконуються програмні доопрацювання. «Цьогоріч плануємо розпочати будівництво нового складу для е-commerce у Львові поряд з існуючим. Це буде наш новий формат автоматизації із застосуванням новітніх систем обробки замовлень. Паралельно реалізуємо масштабні зміни на складі в Броварах. У Дніпрі збираємось відкрити міський HUB для сегменту електронної комерції», — розповів Поляков.
Після повномасштабного вторгнення EVA вдалось не лише відновити асортимент, але й перевершити довоєнні показники. До кінця року планується збільшити асортимент до приблизно 120 тисяч товарів. Також у планах компанії — розвиток нових форматів продажів та взаємодії з партнерами. Зокрема, запровадження роботи з мерчантами у форматі маркетплейсу.