Опубліковано

Salon du Fromage 2024: інсайти зі світової сирної події для українських ритейлерів

У лютому 2024 року у Франції пройшла 3-денна шоу-виставка молочних продуктів та сирів Salon du Fromage. У програмі взяли участь 8 000 професіоналів та понад 290 експонентів з 15 країн світу. Сирна експертка ProCheese Оксана Чернова також відвідала Salon du Fromage та виокремила найцікавіше для українського ритейлу.

Salon du Fromage — сирна виставка в межах однієї з найбільших національних подій Франції, куди запрошують іноземних гостей, що загалом підтримує сільське господарство держави. Частиною Salon du Fromage є шоу Lyre d’Or, на якому проводять змагання чизмонгерів з найбільш креативної подачі за певною тематикою. Варто зазначити, що на шоу беруть участь лише ті сири, які пройшли ретельний попередній відбір на конкурсі Coups de Cœur.

У 2024 році тематика заходів на Salon du Fromage була присвячена олімпійським іграм, що відбуватимуться цього року в Парижі. Дотримуючися «спортивної» теми, деякі виробники на Salon du Fromage навіть почали відтискати на своїх сирах позначку олімпійських ігор.

Тенденції у видах сирів і їхньому споживанні та новинки

Оскільки конкуренція сирів із продуктами з інших країн зростає, усе більше виробників на Salon du Fromage 2024 фокусувалися не лише на самому сирі, а на тому, з чим його можна поєднати. Наприклад, італійські учасники дивували відвідувачів пивом, що вони розробили спеціально під смак деяких сирів. Іспанські учасники пропонували скуштувати доволі незвичні пейринги, як-от манчего із чатні та солодощами макаронс з овечим сиром. Окрім їстівних поєднань, експоненти представляли й пари «сир+ножі» як приклад швидкого рішення для споживача.

Багато виробників на Salon du Fromage 2024 пропонували альпійські сири, як-от L’Etivaz, Комте різної витримки та раклет з різноманітними додатками, такими як перець та мускатний горіх. L’Etivaz не дуже розповсюджений за межами Франції, і через прагнення відновити популярність цього сиру йому приділяли багато уваги на Salon du Fromage.

Що цікаво, цьогоріч на виставці з’явилися компанії, що займаються сервісом зі створення сирних тарілок, від маленьких на 120 г сиру до великих таць. Їхня фішка полягає в тому, що тарілки пакують у спеціальне газове середовище, що дозволяє зберігати сири 21 день.

У рамках виставки завжди проходить конкурс французьких чизмонгерів, щороку з новою тематикою та подекуди оновленими етапами конкурсу. Цьогоріч в межах цього шоу чизмонгерів відбувся також конкурс грильованих сирів, на якому створювали сендвічі. Хоча він не відзначився особливими поєднаннями або незвичними продуктами, Оксана Чернова, яка спостерігала за ходом Salon du Fromage 2024, поділилася, що такий конкурс відображає цьогорічний тренд на споживання гриль-сирів.

Корисні практики для українського ринку

Конкурс чизмонгерів Salon du Fromage може послужити хорошим натхненням у тому, як оригінально подавати сир. Створення додаткової емоції через тематичні сирні композиції справді може бути тією пропозицією, що приваблюватиме споживачів. Уявіть лише: замість «сухого» представлення продукту — влаштувати справжнісіньке шоу! Від такого точно ніхто не встоїть.

Додатково варто зазначити, що всі сири, які стали фаворитами конкурсу Coups de Cœur, можна було скуштувати на стендах їхніх виробників. Окрім цього, відвідувачі також побачили, як із ними працюють чизмонгери в межах шоу Lyre d’Or на Salon du Fromage.

Конкурси, подібні до Coups de Cœur, важливі тим, що вони відображають певний еталон. Адже навіть для того, щоб потрапити на них, сир має відповідати мінімальним стандартам безпеки. По суті, участь у конкурсі вказує: «цей сир справді хороший». А в тому разі, якщо він отримує ще й визнання від професіоналів, які присвятили своє життя відточенню знань сирів та навичок дегустації, нагороду можна застосовувати і в комунікації зі споживачами.

Будь-яка гучна сирна подія, що збирає виробників, ритейлерів та споживачів на одному майданчику, є джерелом цінних знань та кейсів, які варто імплементувати на практиці бізнесам для їхньої конкурентоспроможності в сирній індустрії. Ключові дії до успіху в цьому випадку — спостерігати, аналізувати та накладати різноманітні досвіди на власний контекст.