Опубліковано

Майже 70 сторінок цифр, фактів і планів, які відображають як розвивається одна з найбільших мереж країни. Саме стільки містить звіт ТОВ «Сільпо-Фуд» за 2024 рік, з яким ознайомився All Retail. Ми виокремили найцікавіше.

Мережа «Сільпо» залишається найбільшим за оборотом бізнесом Fozzy Group та одним із ключових операторів ринку роздрібної торгівлі України. На кінець 2024 року мережа налічувала 308 супермаркетів «Сільпо» та 4 делікатес-маркети Le Silpo. У компанії працює понад 31 тис. співробітників.

Ключові фінансові показники:

  • Дохід без ПДВ за 2024 р.: 93,02 млрд грн;
  • Приріст товарообороту: +6,64% порівняно з 2023 роком.

Зобов’язання:

  • Довгострокові – 12,99 млрд грн;
  • Поточні – 29,67 млрд грн;
  • Коефіцієнт поточної ліквідності – 0,46.

Динаміка розвитку мережі

У 2024 році «Сільпо» відкрив 8 нових супермаркетів, серед них дизайнерські магазини у Львові («Кіберкультура»), Києві («Молекулярна кухня»), Полтаві («Петрогліфи») та Ірпені («Пластиліновий світ»).

На кінець року сукупна торгова площа мережі склала 442,7 тис. кв.м, середня площа магазину — 1 414 кв. м.

Інновації та діджитал

У 2024 році мережа значно розширила інфраструктуру самообслуговування: 173 супермаркети обладнані 1012 касами самообслуговування і через них проходить 24% усіх покупок. 

Ще один важливий канал взаємодії з клієнтами — мобільний застосунок «Сільпо», який має понад 3,982 млн унікальних користувачів, з них 1,6 млн активно користуються щомісяця. Через застосунок покупці отримують персональні пропозиції, зберігають цифрові чеки та можуть оформлювати онлайн-замовлення.

Розвиток e-commerce залишається стратегічним напрямком: онлайн-доставка охоплює понад 450 населених пунктів різних розмірів. Сервіс доставки LOKO покриває 14 міст, зрісши у 3,5 раза за 2024 рік.

Власне виробництво та унікальні формати

"Сільпо" активно розвиває напрямок власного виробництва хлібобулочних виробів, кондитерської, та має 23 власні торгівельні марки.

Особливу роль у розвитку локальних смаків відіграє проєкт «Лавка Традицій», де представлено понад 260 крафтових виробників з усієї України.

Окремий напрямок — пивоварня Beermaster Brewery, яка лише за рік зварила понад 122 тис. літрів пива різних стилів. Також «чізарня» — власні сироварні безпосередньо всередині супермаркетів.

Додатково ритейлер впровадив «базарні дні». Це новий формат взаємодії локальних виробників та споживачів прямо у магазині.

Ритейлер також розвиває власний імпорт без посередників. У 2024 році його оборот досягнув €500 млн.

Серед унікальних форматів — 7 фудхолів. Це гастрономічні простори з професійними відкритими кухнями, на чолі яких стоїть бренд-шеф Марко Черветті.

Логістика

У 2024 році компанія забезпечувала постачання товарів через 5 розподільчих центрів загальною площею понад 130 тис. м²:

  • РЦ «Квітневе» — 55 393 м²
  • РЦ «Перемога» — 26 990 м²
  • РЦ «Львів» — 19 238 м²
  • РЦ «Одеса» — 17 719 м²
  • РЦ «Запоріжжя» — 11 543 м²

Загалом усі РЦ за рік обробили понад 2,4 млн м³ вантажів.

Для перевезень компанія використовує як власний, так і орендований транспортний парк. У 2024 році він складався з 325 вантажних автомобілів та 162 напівпричепів.

Загальний пробіг транспорту мережі у 2024 році перевищив 49,5 млн км.

Екологія та сталість

У 2024 році мережа зібрала та відправила на переробку понад 17,6 тис. тонн вторинної сировини, серед яких папір, пластик, скло та метал.

У межах всеукраїнської програми «Батарейки, здавайтеся!» було зібрано та передано на переробку 50 тонн використаних батарейок. Це одна з наймасштабніших екологічних ініціатив у країні, що допомагає зменшити шкідливий вплив на довкілля.

Компанія також продовжує курс на енергоефективність і скорочення викидів — від впровадження сучасного холодильного обладнання до оптимізації логістики та скорочення використання одноразових матеріалів.

Плани та розвиток

За оцінками компанії, у 2024–2026 роках ринок роздрібної продовольчої торгівлі України зростатиме в середньому на 12% на рік у грошовому вимірі. У цьому контексті «Сільпо» планує поступове органічне розширення мережі. Вже у 2025 році кількість супермаркетів має зрости до 324, а до 2029 року ритейлер прогнозує розширення мережі до 469 магазинів.

Втім, компанія усвідомлює й ключові ризики найближчих років. Серед них:

  • Можливе розширення бойових дій на території України, посилення тиску на енергетичну та соціальну інфраструктуру.
  • Скорочення реальних доходів населення.
  • Волатильність національної валюти.
  • Експансія конкурентів у нижніх цінових сегментах.
  • Міграція попиту в сегмент онлайн-торгівлі.
  • Податковий тиск на бізнес.

Компанія планує мінімізувати ризики за допомогою таких кроків:

  • Підтримка працездатності та стійкості мережі до операційних ризиків (наявність та утримання генераторного парку, дублювання каналів зв’язку, міграція у хмарні сервіси).
  • Заходи щодо економії та оптимізації процесів.
  • Підвищення лояльності споживачів та покращення рівня сервісу.
  • Розвиток онлайн-торгівлі та сервісів доставки.
  • Поступове розширення мережі магазинів.