«Велмарт»: локальні виробництва в супермаркеті як нова модель ефективного ритейлу
Мережа Велмарт організувала справжнє виробництво всередині супермаркетів: у багатьох магазинах є м’ясні цехи, коптильні й пекарні, де продукція виготовляється прямо на місці.
- М’ясний цех — це понад 200 найменувань різноманітної продукції, виготовленої прямо у магазині: свіже, охолоджене, натуральне.
- Коптильні працюють цілодобово для забезпечення свіжою продукцією. Розроблений ланцюг контролю вхідної сировини, вивіреної технології копчення та фінального контролю готової продукції забезпечують високу якість і стабільність смаку.
- Пекарні — це майже 25 власних цехів, кожен із понад 120–500 рецептами: класичний та цільнозерновий хліб, круасани, бріоші, десертна випічка. Ароматний хліб випікають прямо в магазині, і відвідувачі навіть можуть бачити процес. В окремих магазинах також є тандири.
«Наш м’ясний цех — це пропонує величезний асортимент від птиці до телятини — усе проходить 5 етапів контролю якості. Це не просто виробництво — це майстерня досконалості продукту. Ми контролюємо весь шлях продукту: від моменту, коли сировина надходить на виробництво, до моменту, коли копченості потрапляють на полиці», — говорить Володимир Багдасарян, керівник м’ясного виробництва мережі "Велмарт«.
Чому локальне виробництво = контроль, свіжість, економія
- Прямий контроль над сировиною й технологією виробництва дозволяє уникнути посередників, знижуючи ризики і витрати, гарантуючи відповідність стандартам ISO 9001:2015
- Свіжість: продукти виготовляються щодня у самому магазині — мінімальний час від виробника до полиці — гарантія якості й смаку .
- Зменшення логістичних витрат: немає додаткових транспортних ланцюжків, що знижує собівартість і дозволяє «Велмарту» зберігати низькі ціни для покупців
«Гнучкість — наша перевага. Ми слухаємо побажання покупців, і якщо хочемо запустити новинку або сезонний продукт, ми виробляємо і тестуємо це безпосередньо у магазині. У цьому наша сила», — підкреслює Володимир Багдасарян, керівник м’ясного виробництва мережі "Велмарт".
Відгуки покупців і best-sellers
У незалежному дегустаційному конкурсі Favorite Food&Drinks 2025, 8 продуктів власного виробництва «Велмарт» отримали золоті медалі: це хліб «Вестфальський», окунь копчений, вареники, балик, грудинка тощо.
Спеціально розроблена технологія виробництва «Велмарт» дозволяє зберегти всі корисні властивості м'яса і надати особливий димний відтінок у смаку та ароматі. Температурний режим контролюється на всіх етапах — від завантаження до охолодження. Завдяки цьому продукти мають не лише насичений аромат, а й зберігають соковитість і правильну структуру.
«Ми вибудували чіткий технологічний ланцюг — від вхідного контролю сировини до фінального тестування готового продукту. Це дозволяє нам гарантувати стабільну якість і смак копченостей у кожному магазині «Велмарт». Споживач отримує саме той результат, який ми закладали на старті — жодних компромісів.
Наявність власних коптилень дає нам унікальну перевагу: ми контролюємо весь процес — від відбору м’яса до моменту, коли продукт потрапляє на полицю. Ми не просто коптимо — ми дбаємо про автентичний смак, без зайвих добавок. Це — справжня українська коптильна традиція, адаптована до сучасних стандартів і уподобань покупців», — коментує Тетяна Маринич, головний технолог напряму власного копчення «Велмарт».
Формат безпеки і якості викликав довіру у споживачів: продукти перевіряються лабораторно, мають детальну рецептуру, а процеси відкриті для контролю — навіть блогери й любителі смаків підтверджують високу якість та постійний попит .
Власні виробничі підрозділи у «Велмарт» (м’ясні цехи, пекарні, коптильні, кулінарія) — це сучасна стратегія ритейлу, яка поєднує контроль якості, свіжість продукції та економічну ефективність. Середня ціна й довіра покупців базуються на споживанні локального продукту — від виробника до полиці. Локальна модель дозволяє «Велмарту» створювати сильні ВТМ-продукти, які отримують нагороди і стають бестселерами.