Середній чек один із найвищих на ринку: чому маркетплейс MAUDAU став один з лідерів українського e-commerce?
Коли e-commerce в Україні вступає у фазу «складного росту», маркетплейс MAUDAU демонструє стійкість і нарощує темпи розвитку, орієнтуючись на потреби постійних клієнтів та інноваційні рішення. У цьому інтерв’ю Ольга Румянцева, CMO MAUDAU, розповіла, чому постійні гості збільшують частоту покупок, як реалізується головна цінність маркетплейсу, а також розкрила важливі аспекти роботи з мерчантами, логістики, використання новітніх технологій та програму лояльності WOW Club.
Як MAUDAU досягає високих результатів? Чому їхній середній чек один із найвищих на ринку? І що чекає на цей маркетплейс у найближчі роки, враховуючи глобальні тренди в e-commerce? Про це читайте у матеріалі All Retail.
Добрий день, Ольго. Почнемо з верхівки. Чому MAUDAU, чому саме такий неймінг?
Передусім варто сказати, що MAUDAU — український онлайн-маркетплейс у складі Fozzy Group. Усередині групи давно існує культура яскравих, сміливих і легко впізнаваних назв, які викликають емоцію й швидко входять у щоденну мову гостей. І MAUDAU органічно продовжує цю традицію.
Для багатьох MAUDAU асоціюється з ключовими метриками продукту:
- MAU — monthly active users,
- DAU — daily active users.
Але це дуже проста асоціація.
Насправді MAUDAU — це маленький щоденний ритуал. Спочатку ти замовляєш на MAUDAU — знімаєш з себе одну рутинну справу завдяки сервісу, а потім «робиш MAUDAU» — звільняєш час і увагу на те, що робити в кайф.
Кожен по-своєму «робить MAUDAU»: від читання книжок до споглядання візерунків на килимі. Комусь воно може здатися дивним збоку, але це нормально. Важливо, що саме тобі це приносить задоволення, повертає драйв і додає якості життю.
У цьому сенсі назва MAUDAU — і меметичний гачок, і продуктова обіцянка, і щоденне нагадування жити в задоволення.
Як ви відчуваєте, в якій зараз фазі ринок e-commerce? Він відновлюється чи навпаки?
Загалом e-commerce продовжує зростати, хоча темпи вже не такі, як під час COVID. Вибуховий стрибок минув, але зростання є: більше покупців, більше транзакцій, особливо з мобільних пристроїв. Ключові драйвери ще набирають вагу і ще не досягли піку: мобільна комерція, персоналізація, омніканальність, швидкі та зручні доставки, розвиток платіжних сервісів, моделі «за підпискою».
В Україні, за регулярними звітами, зокрема Promodo, у різних категоріях дохід в каналі e-commerce зростає з різною динамікою, а от кількість гостей має тенденцію до плато або навіть зменшується. Тож зараз ринок у фазі складного росту: вже немає «зростання за рахунок будь-чого», коли будь-яка дія давала вау-ефект.
Що я бачу на прикладі MAUDAU та у звітах за перше півріччя у різних компаній, які публікують в інфопросторі звіти: e-commerce зростає, і один із драйверів — поступовий перехід гостей з офлайну в онлайн. Другий драйвер — розвиток постійного гостя.
Ми теж продовжуємо розвиватися, і в більшості за рахунок постійних гостей, які нарощують частоту покупок, розширюють кошик більшою кількістю категорій і повертаються з відтоку.
Як би ви описали маркетингову стратегію MAUDAU? У чому ваша головна відмінність серед українських маркетплейсів?
MAUDAU — маркетплейс повсякденних штук. У цих «повсякденних штуках» — усе, у чому може виникнути потреба: від продуктів та корму для тварин до тренажера і БАДів. Наша головна цінність для гостя — регулярна комплексна покупка, яка вивільняє час від рутини та дає можливість закрити щоденні потреби в одному місці.
Ми будуємо комунікацію навколо зручності, економії часу й простоти життя, щоб гості витрачали менше на рутину і більше — на себе та важливі моменти. Наша практична відмінність — замовлення зазвичай надходить однією посилкою або за один візит кур’єра. Не треба чекати десятьох кур’єрів з десяти маркетів. Все можна замовити в одному місці та отримати так само.
MAUDAU також пропонує зручність у дрібницях: повторення замовлення, підказки, що додати до кошика, щоб досягти порогу безкоштовної доставки, акцентування акцій у кошику, спільний кошик для кількох гостей. Це, можливо, непомітно з першого погляду, але гості це відчувають під час покупки.
Взагалі, як ви визначаєте свою ринкову частку в цьому сегменті? Чи проводяться дослідження?
Єдиного регулярного галузевого рейтингу немає. З відносно свіжого: у 2024 році Forbes складав рейтинг e-commerce компаній, і в категорії «Товари» MAUDAU був на 11-му місці. Ми уважно дивимося на щомісячні звіти Nielsen, але там активно представлені гравці з категорією «фреш». Оскільки ми фреш не продаємо, наша частка в цих зрізах виглядає нечітко. Тому також спираємося на категорійні звіти й оцінюємо позицію з кожної категорії окремо.
Яка на сьогодні відвідуваність вашого сайту?
Щомісяця маємо трафік понад 4 млн.
Чи можете ви окреслити профіль постійного клієнта MAUDAU?
Якщо говорити про типовий портрет нашого гостя MAUDAU, то це — українська сім’я, у якої є діти й, часто, домашній улюбленець. Вони — справжні онлайн-покупці «81-го рівня»: чудово орієнтуються, як найкраще знайти найвигіднішу пропозицію в інтернеті, вміють користуватися знижками й промокодами, часто знають розклад промоакцій і підлаштовують свої покупки під них або свідомо орієнтуються на промо, щоб отримати найкращі умови.
Все частіше наші гості роблять комплексні закупки онлайн — збирають кошики, у яких багато різних категорій. Саме таких сімейних і водночас «прокачаних» в онлайн-шопінгу гостей ми найчастіше бачимо в MAUDAU.
Які ресурси ви використовуєте для кол-центру: аутсорсинг чи свій штат? Скільки замовлень обробляється на день? Як швидко відбувається доставка?
Перш за все хочу зазначити, що у нас це «Служба Турботи про Гостя». І ці слова в назві — не дрібнички, а відображення нашої сервісної моделі та ставлення до гостя.
По суті, у нас є власний кол-центр. Аутсорс підключаємо за потреби. Частина щоденних замовлень обробляється автономно без залучення служби турботи, а 10% — із залученням операторів.
В нашій базовій обіцянці збірка та відвантаження замовлення відбувається, як правило, протягом доби. Якщо замовлення оформлено до 12:00 — відвантажуємо того ж дня для доставки поштовим оператором; після 12:00 — наступного дня. Після відвантаження доставка займає 1–3 дні залежно від регіону та оператора. Власна кур’єрська служба доставляє наступного дня після збірки.
Скільки SKU зараз у пропозиції MAUDAU? Що для вас ключове — маржинальність, потенціал категорії чи запит споживача?
Понад 200 000 SKU. Ми — гостецентричний бізнес, тому ключовим є запит гостей. Постійно «тримаємо руку на пульсі»: що хочуть купувати, як змінюються потреби, які сценарії споживання з’являються, які категорії «прискорюються».
Далі включається набір раціональних фільтрів: потенціал, маржинальність, ринкова наповненість і наявність пропозицій. Логіка проста: спочатку фіксуємо попит, а вже потім пропускаємо категорії через раціональні критерії.
Якщо локальний бренд або невеликий український виробник хоче продавати на MAUDAU, з чого почати? Які основні вимоги до продавців і що порадите тим, хто лише планує вихід?
Ми дуже прискіпливо підходимо до відбору продавців. Аналізуємо зворотний зв’язок гостей щодо якості товарів та сервісу — і у відкритих джерелах, і поза ними. На етапі домовленостей важливо переконатися, що стандарти та цінності збігаються з цінностями MAUDAU.
Зараз команда зосереджена на розвитку чотирьох ключових категорій:
- автотовари та інструменти;
- сантехніка та ремонт;
- хобі, спорт, захоплення;
- електроніка.
Це не означає обмежень для інших. Просто фокус тут, аби не розпорошуватися і якісно наповнювати категорії. Ці напрями логічно інтегруються у вже наявний асортимент і допомагають формувати повний спектр для комплексної покупки.
Якщо говорити про шлях мерчанта на MAUDAU, то він виглядає так:
1. Відбір (якість, сервіс, відповідність стандартам).
2. Адаптація асортименту (категорійне дерево й навігація).
3. Автоматизація процесів (інтегровані рішення для рутинних операцій).
4. Просування (від першого дня аналізуємо найкращий спосіб подачі товарів гостям).
Чи можете Ви озвучити середній чек на MAUDAU?
Конкретний розмір наразі не розголошуємо, але можу сказати, що середній чек — один із найвищих на ринку FMCG-ритейлу.
На жаль, у 2025 році середній чек в порівнянні до 2024 майже незмінний. Але зростає частота покупок гостя.
Які категорії товарів із вашого портфеля демонструють найвищу динаміку зростання останніми роками?
Тут я виокремлю продукти харчування, азійські товари у різних категоріях та зоотовари.
Якщо говорити про імпорт — які країни входять у ТОП-5 ваших постачальників?
Польща, Італія, Франція, Іспанія та Литва. Але цим список не обмежується. Серед партнерів також представники всіх країн ЄС, а також Південна Корея та США.
Соцмережі — головний локомотив упізнаваності й продажів у вашому сегменті? Які ще канали працюють?
Ми працюємо з широким спектром каналів. Постійно експериментуємо й шукаємо нові точки контакту. Водночас зберігаємо «робочі» охоплювальні канали — YouTube і соцмережі. Цього року зайшли з комунікацією в стріми на Twitch і стали партнером трансляції чемпіонату з Dota 2 у вересні. Так тестуємо нові формати взаємодії та канали.
Ви запустили програму лояльності WOW Club. Які результати бачите? Чи готові клієнти платити за участь? Що для них є головною цінністю? Який відсоток уже приєднався?
Старт був вражаючий, і далі маємо динамічне зростання. Ми щотижня відстежуємо показники й бачимо стабільне поповнення учасників. Це результат роботи команди лояльності: підсвічування переваг, активності та унікальні пропозиції.
За зворотним зв’язком учасників найцінніше — безкоштовні доставки. Водночас підвищений кешбек на улюблені категорії — це теж сильний драйвер, особливо коли влучаємо дійсно саме в улюблені для гостя товари.
Платним клуб робити не плануємо. Наша мета — винагороджувати лояльність. Сьогодні WOW Club охоплює вже чверть активних гостей і формує майже 50 % товарообігу. З огляду на те що програмі лише пів року, це дуже помітний результат. Тож продовжуємо її розвивати.
Чи використовуєте Ви AI в роботі MAUDAU? Як саме?
Дуже активно. У дизайні й візуальному контенті — це понад 80% зображень на сайті та в комунікаціях. Банери, візуали кампаній генеруються за допомогою штучного інтелекту, а потім доробляються дизайнерами.
Окремий напрям — текстові описи для великої кількості товарів під час заведення позицій: контент-менеджери використовують ШІ для первинного редагування.
Третя сфера — автоматизація: масова обробка зображень, рутинна робота з великими масивами файлів і таблицями.
Які глобальні або локальні маркетинг-тренди найбільш релевантні для e-commerce в Україні у 2025–2026 роках?
Якщо взяти глобальні тренди й адаптувати їх до України, зазначу таке:
1. Персоналізація & AI-інструменти. Український e-commerce (через CDP, рекомендаційні системи, аналіз поведінки) вже активно використовує AI-рекомендації — це підвищує конверсію й середній чек. Напрям лише посилюватиметься.
2. Social Commerce + UGC. Продажі через Instagram, TikTok; контент, створений користувачами; інфлюенсери; шопабельний контент. Ми думаємо, як реалізувати продажі через лайв-стрими — це дуже перспективно.
3. Mobile-first. Переважна частина покупок — зі смартфонів, тож сайти/додатки мають бути максимально оптимізовані.
4. Subscribe-моделі. Підписки на товари, кошики, періодичні постачання — це про прогнозовані доходи та утримання клієнтів. Кількість таких сервісів в Україні збільшуватиметься.
5. Локальна чутливість до ціни. Вона зростає. Люди порівнюють, чекають знижок. Акцент — на ефективному шопінгу: «хороша ціна + зручна покупка + швидка доставка».
6. Логістика та обслуговування. Швидка доставка, зручний самовивіз, зрозумілі повернення — це база, яка робить досвід стабільним і довіреним.
AR/VR і метавсесвіт цікаві, але поки що це не про український e-comerce у масовому вимірі.
І ще одне — метрики лояльності NPS, CSI, Retention Rate, Repeat Purchase Rate мають бути постійно «на пульсі».
Які цілі ставить перед собою компанія на найближчі 3–5 років?
Якщо стисло і без цифр: зростати у всьому — в обсягах, частці ринку, асортименті, кількості гостей і мерчантів, у широті гостьового кошика, у сервісі та швидкості, у впровадженні інновацій.
MAUDAU робить ставку на простоту й комплексність: один кошик, одна доставка, багато дрібних сервісних «полегшень» і системна робота з лояльністю. На ринку «складного росту» саме така дисципліна — від логістики до AI-інструментів — і дає відчутний ефект: частіші повернення гостей, ширші кошики та зростання середнього чека.