All Retail
Опубліковано

Чорна пʼятниця: гроші ніщо, довіра все

Теги:
Black Friday
Фото:
All Retail

4Service раз в два роки проводить дослідження поведінки покупців напередодні чорної пʼятниці.

Зʼявився цей улюблений день маркетологів в США в 1966 році. Американці порахували, що між Днем подяки і іншими різдвяними святами не вистачає якоїсь родзинки. Так, на Східному узбережжі Америки народилася Black Friday — день 50-80% знижок. День, в який багато хто бере вихідний, щоб пошопилась. День, коли магазини відкриваються о пʼятій ранку, а черги шикуються ще вночі.

День, який прийшов і в Україну, але в дещо модифікованому вигляді. Маркетологи так сильно вбили репутацію чорної пʼятниці, що багато українців розчарувалися в ній. При цьому більшість все-одно ще вірить в можливості заощадити в цей день.

Чорна пʼятниця в 2020 році: чого чекають споживачі?

70% опитаних українців бажають щось купити в чорну пʼятницю (50% планують покупки, а 20% повністю впевнені в тому, що шопінгу бути). Із цього виходить, що 30% не збираються витрачати гроші в день знижок. У порівнянні з показником 2018 року, відсотокти, хто ігнорує Black Friday збільшився в два рази. Це можна повʼязати, як з економічною кризою і пандемією в сьогоденні, так і зі страхами про майбутній локдаун. При цьому важливу роль зіграло розчарування через негативний досвіду в попередні роки.

На відміну від Америки в Україні складно знайти дійсно великі знижки на товари. Давно відомі випадки, коли продавці підвищують ціни перед пʼятницею, щоб потім їх перекреслити і намалювати нібито занижені. За фактом вартість товарів залишається тією ж, чи занижена на 5-10%. На цю тему в інтернеті вже зʼявилася велика кількість мемів.

Траплялися в досвіді українців і кричущі випадки завищених в чорну пʼятницю цін. Продавцям і маркетологом не варто недооцінювати покупців, адже ті всі памʼятають. У подібних випадках компанії можуть отримати гроші, але назавжди втратять довіру, а постійний клієнт образиться і більше ніколи не прийде в магазин, де його обдурили.

Це підтверджує і дослідження 4Service. 62% респондентів сказали, що розмір знижки в 2019 році в чорну пʼятницю їх розчарував. 18% опитаних вважають, що чорна пʼятниця — спосіб обдурити. У 29% людей відношення до дня знижок погіршилося, вони вірять, що деякі продавці можуть не виконати обіцянки.

Як бізнесу перетворити чорну пʼятницю в спосіб подружитися з клієнтами?

● Згідно з опитуванням, більшість українців вважають оптимальною знижкою 44-47% і саме ця цифра змусить їх відчувати задоволення від покупки і реальну економію. Але знижка повинна бути справжньою, адже потенційні покупці довго прицінюються і знають реальну вартість бажаних товарів. Або ж думають про те, що знають.

● Знижку більше 70% українців вважають підозрілою. Побачивши її, вважають товар неякісним. Знижку 20% опитані вважають образливою.

Вік покупців чорної пʼятниці зазвичай становить — 25-45 років. Це вік людей, які вже встали на ноги і почали активно заробляти гроші. Тому весь потік реклами зазвичай спрямований саме на цю категорію людей.

● Чоловіки і жінки планують купувати в чорну пʼятницю приблизно однаково. Жінок переважно цікавить косметика і парфумерія, чоловіків техніка, молодих людей — одяг і взуття.

 

● На 10% знизилися частка роздрібної торгівлі, зате виросли інтернет-продажі. Особливо зріс сегмент саме українських інтернет-магазинів. Розетка вже повідомила про рекорд відвідуваності — 5,6 млн осіб зайшло на сайт вже в понеділок!

● Молоді люди очікують менших знижок, аудиторія 35+ готові купувати тільки при реально високих знижки.

● Середній клас також готовий витрачати гроші тільки в разі реальної економії і істотних знижок.

Щоб «вичавити» з пʼятниці все, слід готуватися до неї заздалегідь. Важливі не тільки чесні знижки. Важливо продумати логістику, щоб встигнути доставити товари вчасно і не змушувати клієнтів чекати. Подумати про кількість товару, щоб він дістався кожного клієнта. Покупців не цікавлять проблеми бізнесів, їм потрібно отримувати своє замовлення максимально швидко.

До числа розчарувань людей можна віднести підводні камені під час замовлення. Наприклад, продавець голосно кричить про безкоштовну доставку, але потім виявляється, що вона можлива при певній сумі замовлення і лише на деякі товари. Напружують покупця знижки, які діють в разі оформлення страховки або при покупці двох або більше товарів. Розчаровують знижки, які діють тільки на самі маленькі чи великі розміри. За всім цим клієнти бачать обман і спробу на них заробити, але ніяк не бажання порадувати і подарувати можливість заощадити.

4Service планує провести опитування після закінчення чорної пʼятниці, щоб оцінити ринок і настрої покупців. Це допоможе компаніям починати готуватися до наступної Black Friday не за кілька днів, а за кілька місяців. Коли у спортсменів запитують про секрети їхнього успіху, вони говорять про те, що секретів немає. Всі люди народжуються однаковими. Просто хтось готується до змагань кожен день, тренуючи своє тіло, тому виходить на поле бою в своїй кращій формі. Чорна пʼятниця також є полем бою, в якій може виграти тільки найбільш підготовлений бізнес. Чи не вдалося виграти в бою в цю пʼятницю? Що ж, життя дарує вам ще цілий рік для того, щоб накачати бізнесові мʼязи і показати себе в наступному році.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або