All Retail
Опубліковано

Керівник IKEA в Україні розповів про перший рік роботи компанії

Теги:
IKEA
Фото:
Дело

Інтервʼю з керівником IKEA в Україні Флоріаном Мелле про роботу компанії в Україні, плани на майбутнє, які найбільше продаються товари і про відкриття другого фізичного магазину.

Найбільша в світі мережа меблевих гіпермаркетів. Представлена більш ніж 400 магазинами в 53 країнах

Через 16 років з моменту першої спроби зайти на ринок України транснаціональна компанія IKEA все ж зробила це. У 2020 році компанія запустила інтернет-магазин, а в лютому 2021-го відкрила двері першого фізичного магазину в форматі city store в ТРЦ Blockbuster Mall.

Delo.ua поговорило з керівником IKEA в Україні Флоріаном Мелле про результати роботи на ринку України через рік після запуску інтернет-магазину, про роботу фізичного магазину і найпопулярніші товари. Як компанія впоралася з ажіотажем і зараз закриває потреби клієнта, а також, коли варто очікувати другої фізичний магазин в Україні.

Флоріан, компанія IKEA нарешті зайшла на ринок України і крім інтернет-магазину відкрила і фізичний в лютому цього року. Поділіться результатами роботи останнього за кілька місяців. Скільки українців відвідали магазин?

- Запуск онлайн-магазину 14 травня 2020 року став найкращою опцією, щоб почати роботу в Україні. Через пандемію у нас було ще більше викликів, але команда швидко адаптувалася і ми змогли вже в цьому році відкрити перший фізичний магазин. Однак через чергові обмеження, повʼязані з СOVID-19, нам довелося закритися 20 березня 2021 року.

За рік діяльності компанія опрацювала понад 148 тисяч замовлень в онлайн-магазині і понад 8 тисяч — безпосередньо в фізичному магазині в Києві. Станом на кінець квітня цього року більш 2 528 тисяч українців відвідали онлайн-магазин IKEA в Україні. Також понад 397 тисяч покупців, а це кожен 10-й житель Києва, відвідали фізичний магазин, що майже дорівнює кількості населення Вінниці — протягом перших місяців з моменту його відкриття в Blockbuster Mall в лютому.

Такий показник відвідуваності магазину виправдав ваші очікування чи ви не були готові до напливу гостей? Кілька моїх спроб потрапити в магазин після відкриття були безуспішними, так як моя черга зайти в магазин була тільки через три години. Чи плануєте розширити площу магазину або відкрити другий магазин, щоб задовольнити високий попит?

- Багато хто чекав відкриття магазину IKEA, тому для нас не було несподіванкою, що так багато людей відвідали наш фізичний магазин. При цьому потрібно розуміти, що ми відкривалися в кризовий час і в пріоритеті була безпеку клієнтів і співробітників компанії. Ми вклали великі гроші в обладнання, забезпечили один вхід в магазин по QR-коду, щоб контролювати потік людей, робити температурний скринінг і дотримуватися інші заходи безпеки.

Щодо розширення площі в Blockbuster Mall, в першу чергу нам важливо зрозуміти український ринок: де люди працюють, живуть, щоб надати відповідну пропозицію по товарах. Зараз у нас є онлайн- і фізичний магазин, а також чотири пункти видачі замовлень. Ми бачимо високий потенціал столиці, а також інших великих міст, тому працюємо над розширенням нашої діяльності в Україні.

Раніше відомий девелопер Вагіф Алієв анонсував відкриття Ocean Mall цієї осені, повідомивши, що серед орендарів ТРЦ буде компанія IKEA, яка запустить другий офлайн-магазин. Ви готуєтеся до запуску в цьому році, якщо відкриття ТРЦ не перенесуть?

- Ми прагнемо до подальшого розширення нашої діяльності в Україні, щоб наші товари і рішення для дому з відмінним дизайном, функціональністю, формою і ціною стали доступними для ще більшої кількості українців. Ми вийшли на український ринок з запуску електронної комерції і двох пунктів видачі замовлень. Тепер ми відкрили фізичний магазин і ще два пункти видачі. Ми з радістю проінформуємо громадськість про деталі, що стосуються подальших планів розширення, як тільки вони будуть затверджені.

Скільки SKU представлено в фізичній торговій точці?

- На даний момент українці можуть вибрати товари з понад 5 тисяч SKU. Ми ретельно відбирали ці позиції, враховуючи попит. З цих 5 тисяч товарів в офлайн-магазині доступні 2 тисячі найменувань, решта 3 тисячі — в основному меблі та інші великі товари — можна замовити онлайн або безпосередньо в магазині, а забрати — безкоштовно в точці видачі або ж скористатися послугою доставки додому за додаткову ціну .

Які товари виявилися найпопулярнішими? Назвіть топ-3 найбільш продаваних товарів в категорії "Дрібниці для дому" і топ-3 в категорії "Великі меблі для дому".

- Онлайн успішно продавалися невеликі столики для саду та балкона в комплекті зі стільцями. Тепер вони доступні для покупки і в фізичному магазині.

Величезним попитом користуються аксесуари для їжі і готування. Можливо, це повʼязано з тим, що люди зараз більше часу проводять вдома. Також ми продаємо величезну кількість келихів і склянок.

Крім того, найпопулярнішими товарами в онлайн-магазині стали PARKLA коробки для зберігання, SPRUTTIG вішалки і ISTAD герметичні пакети. У той же час у фізичному магазині IKEA в Києві найчастіше купували SPRUTTIG вішалки, OFTAST тарілки і BERGENES підставки для мобільного телефону/планшета.

Уже рік, як компанія запустила інтернет-магазин в Україні. Поділіться успіхами його роботи.

- Коли ми відкрили онлайн-магазин, були приємно здивовані кількістю замовлень і в цілому рівнем інтересу українців до товарів компанії. Ми постійно інвестували в розширення можливостей інтернет-магазину, щоб якомога більше людей мали доступ до наших товарів. Нам вдалося збільшити наші потужності в пʼять разів. Памʼятаю, як за день ми побили свій рекорд, коли в онлайн-магазині було зроблено 1200 замовлень.

Який найменший і найбільший чек в онлайн і офлайн-магазині?

- На момент відкриття фізичного магазину середній кошик був меншим, ніж зараз. Після відновлення його роботи після локдауна ми помітили тенденцію зростання середнього чека і збільшення продажів меблів. Також наші клієнти часто обирають товар офлайн, а потім замовляють його онлайн. Ми, звичайно ж, продовжуємо відстежувати тенденції щодо середнього чека як в онлайн-, так і в фізичному магазині, сподіваючись, що він буде неухильно зростати.

Багато українців скаржаться на високу вартість доставки товарів. Умовно, якщо я виберу товар за ціною 15 гривень, то за адресну доставку мені доведеться заплатити 700 гривень, тоді як доставка до найближчого відділення пошти обійдеться в 100 гривень. Ви плануєте співпрацювати з логістичними компаніями, щоб знизити цю вартість і люди могли частіше купувати товари без відвідування торгової точки?

- Компанія прагне бути доступною і фізично, і фінансово. Ми підсилюємо наші потужності і хочемо, щоб наші товари і рішення були доступні для ще більшої кількості українців. Також розуміємо важливість послуги з доставки, особливо в нинішній час. Тому ми працюємо над новими рішеннями, щоб доставляти замовлення за нижчими цінами, але робити це, дотримуючись всіх стандартів IKEA. Ми шукаємо надійних партнерів, які зможуть співпрацювати з нами, керуючись нашими принципами. Також працюємо з внутрішньою командою, щоб клієнтам було максимально зручно забрати замовлення.

Коли в Україні буде запущена програма лояльності IKEA Family, яка діє в інших країнах? Раніше ви говорили, що вона почне працювати після запуску першого офлайн-магазину.

- Коли ми заходимо на новий ринок, то хочемо надати повний досвід IKEA, включаючи товари, дизайн, вплив на навколишнє середовище і соціум. Частиною цього підходу є і програма лояльності IKEA Family. Ми робимо все можливе, щоб якомога швидше запропонувати її нашим українським покупцям. Більше про програму лояльності зможемо розповісти, коли будемо готові запустити її в Україні.

Компанія розглядає відкриття магазинів в таких великих містах, як Дніпро, Харків, Одеса, Львів?

- Так, це міста-мільйонники, але після глибокого аналізу Києва, в якому людей більше, ніж в Парижі і Берліні, ми бачимо його великий потенціал, тому найближчим часом сконцентруємося на столиці.

Нещодавно зʼявилася новина про те, що IKEA витратить 21 млрд рублів, щоб перевести свої магазини в Росії на сонячну енергію. Подібні проекти плануються в Україні?

- IKEA прагне вести бізнес з мінімальним впливом на навколишнє середовище. Це один з ключових принципів компанії, тому по всьому світу ми імплементуємо безліч екологічних ініціатив. Перебуваючи в нашому магазині, не можна не помітити, наскільки ми позитивно ставимося до захисту навколишнього середовища, тому як жителі країни і як бізнес працюємо над зниженням негативного впливу. Перехід на сонячну енергію — це те, що ми хотіли б здійснити у всьому світі. Чи буде Україна включена в ці плани і якщо так, то коли — це питання ще в процесі обговорення.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або