Рітейлери поскаржилися на падіння продажів в ТРЦ після карантину
- Фото:
- citymall.ua
Магазини non-food рітейлерів, які працюють у складі торгово-розважальних центрів (ТРЦ), за підсумками перших двох тижнів після карантину демонструють істотне падіння трафіку і оборотів, тоді як деякі магазини в стріт-ритейлі демонструють зростання показників.
Про це повідомляє Інтерфакс-Україна.
"Наші магазини DeFacto в ТРЦ не можуть досягти понад 70% докарантинних продажів, це означає мінус 30% в продажах і падіння в деяких магазинах до 45-50%. Але при цьому наші магазини в стріт-ритейлі демонструють зростання на 30%, особливо в останній тиждень. Деякі навіть зросли на 50%. Це означає, що люди не бояться ходити по магазинах на відкритому повітрі. Тому девелопери, лендлорди зараз думають над інвестуванням у будівництво напіввідкритих ТРЦ", — розповів директор по зростанню турецької фешн-мережі DeFacto Сердар Ерсой в ході онлайн-конференції.
Як він пояснив, в перші три дні після відкриття магазинів в ТРЦ втратили близько 78% трафіку, в цілому за весь післякарантинний час трафік знизився на 40%, і зараз в частині магазинів продажі вже досягли докарантинних показників.
"Ще один цікавий момент: в перші два тижні ми маємо 70% доходів, які генеруються всього лише 30% трафіку. Це означає, що люди будуть ходити рідше, але виключно з метою покупки", — додав Ерсой.
У свою чергу, як розповіли агентству в компанії INTERTOP Ukraine, за перший тиждень роботи потік відвідувачів у всіх магазинах впав більш ніж на 20%, якщо порівнювати з аналогічним періодом минулого року. При цьому продажі в грошовому вираженні були нижчими більш ніж на 30%.
За словами керівника департаменту розвитку та експлуатації INTERTOP Ukraine Наталії Андрющенко, відкладений попит за більш ніж два місяці простою особливо проявився у дитячій категорії, яка стала лідером за приростом.
"Але на другому тижні вже з’явилася хороша динаміка, особливо в стріт-ритейлі Києва, в деяких магазинах приріст склав навіть більше 30%«, — розповіли в INTERTOP Ukraine, підкресливши при цьому, що висновки про продажі вже можна буде робити за підсумками всього червня.
У компанії «Брокард-Україна», яка налічує 97 магазинів у 26 містах України, розповіли, що частка точок продажів в стріт-рітейлі в компанії мінімальна, оскільки такий формат генерує набагато менший трафік. При цьому підкреслили, що робити висновки про результати роботи у перші дні після карантину рано — поки триває ефект відкладеного попиту", вони є нерепрезентативними.
"Зараз ми спостерігаємо ефект відкладеного попиту. Це демонструють і чеки, і манера поведінки покупців. Багато хто з наших клієнтів у період карантину закривали свої потреби в косметиці та парфумерії в наших онлайн-магазинах, і це призвело до багаторазового зростання показників в e-commerce. Але ефект відкладеного попиту довго не триватиме — ми вже спостерігаємо його поступове згасання. Зараз у нас, що цілком логічно, нижчий трафік порівняно з докарантинним, але вища конверсія та середній чек. Це свідчить про те, що більше клієнтів приходять з конкретною метою", — зазначив співзасновник, керуючий компанією «Брокард-Україна» Юрій Гаткін.
За його словами, компанія веде переговори щодо зниження оренди з більшістю торгових центрів, але на компроміси йдуть не всі.
"Незважаючи на ситуативний попит, очевидно, що продажі будуть падати. Зараз ніхто не може прорахувати глибину кризи — ми навіть в неї ще не увійшли. За деякими ТЦ зниження орендної плати має становити до 80% — як ми можемо платити оренду на рівні докарантинної, якщо трафік впав в рази? Орендодавцям і орендарям треба домовлятися, так як криза останніх неминуче призведе до кризи перших. Підуть орендарі — закриються ТЦ і ТРЦ", — говорить Гаткін.