Компанія «АТБ-маркет» впроваджує інноваційні ІТ рішення для підвищення ефективності
- Фото:
- All Retail
Найбільший рітейлер України, компанія «АТБ-маркет» завершила проект з підключення Служби закупівель до сервісу Power BI Embedded, ціль якого — скоротити трудовитрати на підготовку та аналіз даних, візуалізувати ключові показники діяльності на всіх ланках управління для прискорення прийняття обґрунтованих рішень та контролю ключових параметрів роботи Служби.
Щоденно співробітники опрацювують асортимент, ціни, характеристики, контрактні умови постачання, показники продажів по більш ніж 5 тисячам товарів, тому важливо мати аналітичну систему, яка дозволяє у будь-який час оперативно отримати інформацію з необхідним рівнем деталізації відповідно до прав доступу — від загальних показників по компанії до показників конкретного товару чи постачальника, провести ретроспективний аналіз, виявити негативні тренди та перспективні можливості.
Сервіс Power BI допомогає успішно вирішувати ці задачі. Спеціалісти проводять моніторинг асортименту та продажів, наприклад, щоб визначити товари-аутсайдери, по яким потрібен додатковий аналіз (ціна, характеристики, тощо), та товари-лідери, які треба вводити в асортимент більшості магазинів. За допомогою системи спростилося управління розвитком власних торгових марок, щоб покупці мали змогу придбати якісні товари за цінами значно нижчими ніж на аналогічну брендовану продукцію. Покращений моніторинг допомагає оперативно аналізувати втрати продуктів, та запобігати системних втрат через порушення температурного режиму, виявляти відхилення від запланованих показників (сума та кількість продажів, прибутковість, втрати та ін.) та швидко й обґрунтовано приймати рішення щодо переоцінок, акцій, змін асортиментних матриць, тощо.
Рішення на базі Power BI Embedded працює у гібридному середовищі — хмарі Microsoft Azure та наземному MS SQL, інтегроване з існуючими на підприємстві системами — Sybase, SAP BO та іншими. Цей підхід дозволив розпочати експлуатацію системи у короткий час — перші аналітичні звіти були налаштовані через місяць від початку проекту, та отримати максимальний ROI.
«При реалізації проекту ефективно використовувались дефіцитні ресурси — розробники, адміністратори баз даних, тощо. Можливості Power BI дозволяють з мінімальним програмним кодом, а часто й без необхідності програмування, створювати розвинені інтерактивні аналітичні звіти з системою контролю доступу до чутливих даних, якими є дані Служби закупівель. Значну частину проектних робіт виконала команда аналітиків АТБ-Маркет, з відносно невеликими доробками вітрин і баз даних, які були розроблені Службою ІТ «з заділом на майбутнє» під час попередніх проектів" — зазначає куратор проекту Денис Сапарбаєв. "Наразі, планується впровадження системи на платформі Power BI у Службі логістики для доповнення існуючих інформаційних систем наглядною бізнес-аналітикою«.
Раніше, у лютому 2020 року компанія «АТБ-Маркет» звітувала про під’єднання 1100 магазинів своєї роздрібної мережі до системи Microsoft Azure Power BI. З метою покращення ситуації з наявності величезної кількості звітів та e-mail-ів зі статистичними даними, «АТБ-Маркет» створив інформаційні панелі, які відображають набір важливих даних (KPI) — від кількості покупців та історії успішних продажів продукції до статистики споживання електроенергії магазином. «Використання хмарної технології Microsoft є в 5-6 разів дешевшим за наше попереднє рішення, а наші менеджери говорять, що час, який вони витрачають на звітування та аналіз, було скорочено принаймні в 2 рази», — коментував Денис Сапарбаєв, керівник відділу аналітики «АТБ-Маркет».