All Retail
Опубліковано

Зворотна оренда – нові можливості для власників торговельної нерухомості

В Україні з'явилися нові можливості для структурного фінансування інвестицій.

Продаж з подальшою орендою (sale-leaseback, скор. SLB) — це вид інвестиційної угоди, за якої об’єкт нерухомості після продажу залишається в продавця в довгостроковій оренді. В ЄС відомі оператори супермаркетів активно вдаються до подібних угод для отримання необхідних коштів для розвитку.

Міжнародна консалтингова компанія Cushman & Wakefield спільно з групою експертів з управління активами впроваджує нову для українського ринку концепцію фінансування, для чого створюється спеціальний інвестиційний фонд в Україні. Метою створення даного фонду є продаж зі зворотною орендою (sale-leaseback, скор. SLB) як ефективного та поширеного в світі інструменту фінансування в сфері рітейлу. Інвестиційний фонд купує в операторів-власників на умовах зворотної оренди діючі сучасні супермаркети, які розташовані в окремих будівлях.

Дотримуючись стандартів SLB угод, торговельні площі передаються оператору назад в оренду на ринкових умовах на період від 10 до 15 років. Оператор несе повну відповідальність за технічний стан орендованого приміщення та забезпечує страхування об’єкта оренди. Це дозволяє фонду гарантувати захищений, постійний і передбачуваний дохід, який спільно з ростом ринкової вартості активів робить фонд привабливим і надійним інструментом для приватних та інституційних інвесторів.

Як працює sale-leaseback і що гарантує фонд мережам супермаркетів:

  • Партнерство з надійним інституційним орендодавцем. Збереження права переважної купівлі за будь-якого подальшого продажу нерухомості.
  • Довгострокову оренду всієї власності, включаючи господарські зони. Збереження торговельною мережею повного операційного контролю над орендованим майном, суборендарями, парковкою, брендингом, а також управлінський нагляд.
  • При продажу нерухомості 100% її ринкової вартості відразу надходить в розпорядження мережі супермаркетів, що дозволяє реінвестувати отримані кошти в основні бізнес-операції.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або