All Retail
Опубліковано

Російський FMCG-ринок в 2020 році виріс на 3%

Теги:
FMCG
Роcія
ріст продажів
Фото:
https://prm.ua

Ринок FMCG Росії показав зростання на 3% в грошовому вираженні в 2020 році в порівнянні з 3,9% роком раніше, свідчать дані річного звіту фактичних роздрібних продажів Nielsen.

Причому протягом усіх кварталів крім першого відзначалося зниження продажів в натуральному вираженні (зменшився обсяг покупок), і зростання ринку був забезпечений виключно збільшенням середніх цін.

"Ажіотажний попит першого кварталу року давав надію на відновлення попиту після багаторічної стагнації FMCG-ринку. Наприклад, в пʼяти найбільших країнах Західної Європи довгострокове закриття ресторанів і кафе призвело до зростання ринку FMCG з 1% в 2019-му році до 7% за підсумками 2020. На російський FMCG фактор локдауну працював лише кілька місяців, і вкупі з перетіканням попиту в онлайн і падінням реальних доходів населення ринок продемонстрував більш слабку динаміку в порівнянні з 2019-м", — пояснює Костянтин Локтєв, директор по роботі з рітейлерами Nielsen Росія.

Серед сегментів офлайн-ринку FMCG випереджаючі темпи зростання показав ринок алкоголю: + 6,1% (4,2% роком раніше). Істотне прискорення продажів відчули категорії джина (+ 57%, на 30 п. п. вище ніж 2019 м), рому (+ 21,6%, на 15 п. п.) та шампанського (+ 26,4%, на 17 п. п.), проте найбільший внесок у зростання ринку в цілому зробили його найбільші категорії — пиво, продажі якого прискорилися до 5,8%, горілка, де продажі з нульовою динаміки розігналися до + 4,4%, і віскі, де було відмічено зростання продажів на 19,2% у порівнянні з 15,9% роком раніше.

Відзначимо, що ринок алкоголю, на відміну від продовольчого та непродовольчого сегментів FMCG, показував стабільне зростання обсягів споживання в кожному з місяців і за підсумками року в цілому — інформує new-retail.ru

Ринок продовольчих категорій зріс на 3,5% (4,3% роком раніше). В топі найбільш популярних у покупців товарів виявилися масла і спеції (+ 9,4%, на 8 п. п. вище ніж роком раніше), морозиво (9,4%, на рівні минулого року), прохолодні напої (+8,1 %, на 2 п. п. вище ніж роком раніше).

Прохолодні напої стали єдиною продовольчої категорією, яка після скорочення продажів в місяці локдауну (квітень-травень) зуміла наростити продажі і вийти на прискорені темпи зростання. Зміна тренда сталося в категорії кондитерських виробів — замість зростання на рівні 3,4 в 2019-му році її продажі знизилися на 2,3% за підсумками 2020 го.

Ринок непродовольчих товарів показав зниження на 3% (на тлі зростання на 2,2% в 2019-м) з огляду на скорочення продажів в категоріях догляду за волоссям (-7,5%) і за тілом (-7,8%), а також в засобах для гоління (-6,5%). Зате прискорення темпів зростання показали категорії для прибирання будинку (+ 9,4%).

У секторі онлайн-продажів FMCG рік завершився тризначним зростанням на 102%. Причому найбільше зростання показали саме продовольчі категорії (+ 118%), які зуміли зберегти підвищені темпи зростання в онлайні незважаючи на зняття локдауну. Найбільш зростаючими категоріями в онлайні виявилися снеки (+ 270%), молочні продукти (+ 177%) і спеції та олія для приготування (+ 150%).

«Перетікання попиту в онлайн — один з найпомітніших трендів 2020 року, але навіть він не здатний повністю компенсувати падіння продажів окремих категорій в офлайні. На траєкторію FMCG ринку в 2021 році, крім цього тренда, будуть також впливати такі ключові тенденції, як перерозподіл офлайн-продажу на користь магазинів в нових локаціях, де сьогодні працюють на дому офісні працівники, збереження інтересу до натуральних і «здорових» продуктів, а також стали вже звичними домашнє дозвілля і домашнє споживання", — коментує К. Локтєв.

Відзначається, що дані фактичних роздрібних продажів — або рітейл-аудит Nielsen — включають в себе продажу упакованих товарів продовольчих і непродовольчих категорій (всього понад 250) в магазинах сучасної торгівлі (роздрібні мережі федерального, регіонального та місцевого рівня) і традиційної торгівлі (ринки, кіоски, павільйони) в містах з населенням понад 10 тис. чоловік.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або