All Retail
Опубліковано

Вихід ALDI в Україну: чому ми думаємо, що це розмова ні про що

Теги:
Aldi
AR ексклюзив
Фото:
today.com

Днями в Інтернеті прогриміла новина про реєстрацію в Україні торгового знака німецької мережі ALDI.

Така подія викликала ажіотаж серед рітейл-комʼюніті та могла навести на думку, що ALDI готується вийти на український ринок, проте офіційних підтверджень таких планів компанії поки немає. Ми й собі вирішили копнути глибше та розібратися, про що ж може свідчити реєстрація товарного знака саме в юридичному аспекті.

По-перше, реєстрація в Україні торгового знака ALDI не в новинку. Ще у 2016 році рітейлер зареєстрував свій товарний знак в нашій країні, а тепер компанія зробила це вдруге — правда, тепер візуалізація логотипу ALDI виглядає зовсім інакше.

Але розберімося з самим фактом гучної реєстрації. Ми звернулися в ряд юридичних фірм (що займаються питаннями реєстрації ТМ) з питанням про те, чи може сам факт реєстрації ТМ ALDI в Україні свідчити про її наміри відкрити тут бізнес найближчим часом?

Олег Жухевич, представник ТОВ «Юридична фірма «Городисський та Партнери» (ще один співробітник якої — Максим Бочаров — власне, і вказаний як довірена особа в процесі реєстрації «найсвіжішої» ТМ ALDI в Україні), відповів нам, що реєстрація торгової марки має юридичні наслідки у вигляді отримання правової охорони для такої ТМ. «Отримання правової охорони для ТМ (саме по собі), з нашої точки зору, не є достатнім приводом, щоб робити висновки про плани компанії щодо виходу на ринок», — зазначає експерт.

Володимир Пурик, патентний повірений агентства «Київпат», на це ж питання відповів так:«Реєстрація торговельних марок — дієвий спосіб одержати монополію на використання певного позначення для певних товарів чи послуг в межах країни, де така реєстрація проводиться. В Україні, на відміну від США, дозволяється реєстрація торговельної марки, що передує виходу на ринок її власника. Втім, відповідно до Закону України Про охорону прав на знаки для товарів і послуг, третя особа може анулювати реєстрацію, якщо доведе невикористання зареєстрованого позначення протягом 5 років з дати видачі свідоцтва».

Олег Жухевич підтвердив наші думки, що ALDI може робити аналогічні реєстрації й в інших країнах, де немає їх магазинів. Крім цього, експерт повідомив, що в їхній практиці присутні подібні приклади реєстрації відомими іноземними компаніями своїх ТМ в Україні, але без подальшого ведення бізнесу тут.

«Відповідно до зазначеного Закону України, позначення має використовуватись в тому вигляді, в якому його зареєстровано, і застосовуватись до тих товарів та послуг, що наведені в переліку до свідоцтва. Власник свідоцтва сам обирає яким чином буде використовуватись зареєстроване позначення. Зокрема, словесне позначення надає максимальну широку охорону і є перешкодою для реєстрації будь-якого виконання знаку із застосуванням аналогічного або подібного словесного елементу для тотожних або суміжних товарів наведених у переліку до свідоцтва. Комбіноване позначення орієнтоване на споживача для надання вповноваженій особі, що пропонує товари та послуги, марковані цим позначенням, відмітних властивостей відносно інших надавачів аналогічних товарів та послуг, але за іншими торговельними марками», — інформує Володимир Пурик на питання про те, чому ALDI реєструє товарний знак в різних видах візуалізації.

Коментар Андрія Атаманчука, патентного повіреного України, лише підтверджує думки інших опитаних нами експертів. Як і його колеги, пан Атаманчук теж вважає, що реєстрація не завжди повʼязана з планами компанії вийти на ринок в найближчому майбутньому, але може свідчити про бажання власника захистити своє імʼя (позначення) на ринку. А різні виконання логотипу, а також різні позначення, які використовуються в процесі діяльності, можуть говорити про підвищений інтерес компанії до ринку. За словами Андрія Атаманчука, в реєстрі міститься багато таких реєстрацій від компаній, які в Україні не працюють десятками років.

Наостанок наведемо Вам деякі приклади реєстрації своїх ТМ іншими відомими іноземними підприємствами торговельної сфери, які поки що теж не почали свій бізнес в нашій країні.

Джерело: www.iprop-ua.com

Джерело: www.iprop-ua.com

Джерело: www.iprop-ua.com

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або