All Retail
Опубліковано

Кабмін планує врегулювати законодавчо онлайн-торгівлю в Україні

Теги:
онлайн-торгівля
Фото:
RAU

Мінекономіки розробило законопроект "Про захист прав споживачів" (в новій редакції). Документ покликаний ввести "дієві механізми" для регулювання інтернет-комерції.

Про це йшлося під час зустрічі першого віце-премʼєр-міністра — міністра економіки Олексія Любченка з Українською Радою Бізнесу 7 вересня, повідомляє прес-служба міністерства.

Документ містить норми, якими передбачено, що підприємці, які здійснюють електронні продажі, обовʼязково повинні будуть розміщувати інформацію про себе, як госпсубʼєкти, і перелік інформації про продукцію.

Законопроект дає визначення «електронний торговельний майданчик (маркетплейс)» і «електронний сервіс порівняння продукції (прайс-агрегатор)». Також передбачена відповідальність за ненадання повної інформації для його ідентифікації.

Згідно з документом, Держспоживслужба отримує право звертатися до провайдера інтернет-послуг по обмеженню доступу до сайту госпсубʼєктів, які використовують нечесну підприємницьку практику, порушують законодавство про захист прав споживачів і яких неможливо ідентифікувати. Встановлюється відповідальність за надання недостовірних даних.

Документ знаходиться на розгляді уряду.

У Мінекономіки також повідомили, що спільно з Мінціфри працюють над створенням платформи «Е-споживач» для продавців, які здійснюють госпдіяльність в інтернет-магазинах, зокрема маркетплейсах, прайс-агрегаторах, класифайдах. Цей електронний сервіс дозволить ідентифікувати продавця, шляхом надання йому службою статусу "Перевірений продавець".

Крім того, Мінціфри розробило законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про електронну комерцію». Документ передбачає створення «Єдиного реєстру продавців в сфері електронної комерції», введення механізму перевірки достовірності даних продавців шляхом запровадження добровільної ідентифікації і верифікації та встановлення відповідальності за надання недостовірних даних.

"Регулювання інтернет-комерції — вимоги сучасності. Адже неможливість ідентифікувати онлайн-продавця викликає незахищеність прав споживача і бюджетні втрати через нереєстрації продавців як підприємців", — зазначила під час зустрічі заступник міністра економіки Ірина Новікова.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або