All Retail
Опубліковано

Чому в Україні подорожчали овочі – експерти назвали причини

Подорожчання овочів борщового набору в Україні в 2,6 рази в поточному році повʼязане з багатьма факторами.

Серед них загальний рівень інфляції в Україні та світі та несприятливі умови для овочівників, які склалися протягом сезону – на початку періоду посіву навесні та наприкінці літа – на початку осені під час збирання продукції. Таку думку висловив президент Української плодоовочевої асоціації (УПОА) Тарас Баштанник у ефірі телеканалу UA: Перший.

За словами Тараса Баштанника, складні погодні умови вплинули на якість продукції і, як наслідок, її здатність якісно зберігатися надалі.

"Третім фактором є подорожчання всіх складових виробництва овочів, які, до речі, дорожчатимуть і далі. Йдеться про електроенергію, добрива, ЗЗР, паливно-мастильні матеріали тощо.

Все це разом із меншим валовим урожаєм призвело до підвищення цін на продукцію не лише борщового набору, а й інші види овочів", — зазначає президент УПОА.

Важливим моментом, на думку фахівця, є також подорожчання послуг світової логістики як наземної, так і морської. Це суттєво ускладнює можливість заміщення певних дорогих українських категорій овочів дешевшим імпортом, як це відбувалося раніше. У цих умовах, наприклад, імпортувати цибулю з Узбекистану або Таджикистану сьогодні значно дорожче, ніж це було в попередні роки.

При цьому президент УПОА зазначив, що дуже багато агровиробників сьогодні притримують свій урожай, не реалізуючи його на ринку.

"Це, по-перше, пояснюється поведінковою характеристикою українського фермера, який бачить зростання цін на сьогодні і вважає, що вони зростатимуть і надалі. Але дуже часто це грає злий жарт із виробниками. Адже якість зберігання овочів в Україні не найкраща через брак. Тому коли наші фермери закладають, наприклад, моркву на зберігання в жовтні, то вона може якісно зберігатися до лютого. Потім її починають масово викидати на ринок і ціна, зрозуміло, на цьому фоні знижується», — пояснює Тарас Баштанник.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або