All Retail
Опубліковано

Які овочі та фрукти забезпечують найбільше виручки торговим мережам України?

Теги:
овочі
фрукти
Фото:
https://toitumine.ee

Які свіжі фрукти, ягоди та овочі найчастіше купують в українських супермаркетах?

Які плодоовочеві продукти найбільше приносять виручки мережам супермаркетів? Чому мережі не можуть ігнорувати сезонні продукти, особливо такі, як ягоди?

Відповіді на ці та інші актуальні питання плодоовочевого рітейлу були озвучені під час Першого міжнародного Рітейл Форуму, проведеного в рамках #FTrade Club 2021 на початку грудня 2021 року Федором Рибалком, експертом плодоовочевого ринку та міжнародним консультантом ФАО. Разом із командою Проекту ФАО та ЄБРР він працював над першим фундаментальним дослідженням роздрібної торгівлі свіжою плодоовочевою продукцією.

Експерти EastFruit звертають увагу, що, незважаючи на те, що у провідних супермаркетах Києва представлено до 300 позицій свіжої плодоовочевої продукції, 31% усієї виручки забезпечують лише 3 продуктові категорії, причому переважно імпортні: банани, помідори та мандарини.

"Ми відібрали 20 основних продуктів за обсягами реалізації у вартісному та натуральному вираженні. По кожному з них ми склали баланс, враховуючи внутрішнє виробництво, імпорт, експорт, споживання, втрати тощо. Також ми оцінили, яка частина кожного продукту потрапляє в роздріб і частку супермаркетів у продажах.Звичайно ж, існує величезна сезонність: влітку банан не може бути лідером плодоовочевої торгівлі в Україні, тому що на ринку багато недорогої місцевої продукції, проте його питома вага у продажу залишається досить значною, крім того, якщо роздрібна ціна яблука минулого року становила 30 грн/кг, то відповідно зростала і частка яблука у структурі продажів плодоовочевою продукцією», – пояснює Федір Рибалко.

Крім того, недооціненою, але дуже важливою категорією, на думку фахівця ринку, є томат. Якщо ж говорити про капусту, то за цією позицією існує певний тренд: її продажі зростають за рахунок збільшення асортименту та зростання споживання таких видів капуст, як брюссельська, броколі, пекінська та цвітна капусти, що знаходяться у тренді здорового харчування.

Що ж до картоплі, то у 2019 році у виручці торгових мереж від продажів плодоовочевої продукції цей овоч займав лише 6%, незважаючи на досить високі ціни. «Це говорить про те, що мережі реально програють у даних продажах немережевому роздробі», — робить висновок Федір Рибалко.

Крім того, дуже часто мережі втрачають споживача через відсутність на полицях конкурентної пропозиції сезонних товарів. Хорошим прикладом, на думку Федора Рибалка, є часто недостатньо професійний підхід до торгівлі баштанними: кавуном та динею.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або