Експерт: ціни на лохину в найближчі 2-3 роки знизяться
- Фото:
- east-fruit.com
Зазвичай коли в Україні зростає ціна на якусь сільськогосподарську продукцію, виробники поспішають збільшити площі під нею.
При цьому мало хто будує довгострокові плани, приділяє достатньо уваги маркетингу, переробки чи експорту. Іноді це призводить до перенасичення ринку та обвалу цін. З голубикою зараз ситуація не настільки песимістична, проте площі під нею зростають, внутрішній ринок майже наситився і протягом найближчих двох-трьох років більшості виробників доведеться почати орієнтуватися на зовнішні ринки, повідомляє SEEDS.
"Якщо протягом зими-весни в Україні та Європі жодних природних катаклізмів не відбудеться, то цього року збережеться тенденція, що українським виробникам буде цікавішим внутрішній ринок, ніж ринок Західної Європи. Це повʼязано не з тим, що в Україні вища ціна, а з тим, що в тій же Польщі, яка є одним з основних конкурентів з експорту лохини, ціна буде низька, як і минулого року. Незважаючи на це, найбільші гравці українського ринку продовжать експортувати, оскільки обсяги їх виробництва більші за потребу внутрішнього ринку", – зазначає президент Української плодоовочевої асоціації (УПОА) Тарас Баштанник.
Щодо цін та перспектив, фахівець говорить про неминучість розвитку експорту.
"На мою думку, протягом найближчих двох-трьох років в Україні ціна на лохину знижуватиметься. Середня ціна цього року у нас може бути на рівні 3 євро, а в Польщі — 2,5 євро. Втім, як тільки ціна в Україні знизиться до польського рівня, буде сенс експортувати ягоду до країн ЄС, поступове зниження котирувань на внутрішньому ринку повʼязане зі зростанням пропозиції, а споживання не може зростати такими ж темпами, як виробництво. обирати — продавати в Україні чи експортувати. Доведеться експортувати", — зазначає Тарас Баштанник.