All Retail
Опубліковано

ТОП-10 країн-покупців українського зерна

Теги:
експорт зернових
Фото:
tripoli.land

Україна в 2021 р. на зарубіжні ринки поставила 50,8 млн т вітчизняного збіжжя. Це у 3,7 разу перевищує показник роком раніше, хоча й на 10% менше, ніж у рекордному 2019 році.

Про це йдеться у повідомленні Національного наукового центру "Інститут аграрної економіки".

Як зазначається, виручка від експорту українського зерна склала торік $12,3 млрд.

Так, кукурудзи минулого року було експортовано 24,7 млн т — на 12 % менше показника 2020 року у 27,9 млн т, однак у 6 разів більше за результат 2010 року, зауважив експерт.

Обсяги експорту пшениці становили 20,1 млн т. Це на 11% більше, ніж у 2020 році, і в понад 4 рази перевищує показник 2010 року.

Поставки ячменю на зарубіжні ринки у 2021 році зросли у порівнянні з попереднім роком на 0,6 млн т і становили близько 5,7 млн т.

Експорт жита після відчутного падіння виріс у 28 разів і сягнув 137 тис. т.

Найбільшими покупцями вітчизняного зерна у 2021 році, як і раніше, були країни Азії, Африки та Європи.

Характерною рисою 2021 року стало подальше посилення позицій Китаю. За чотири роки, починаючи з 2018 року, ця країна збільшила закупівлі зерна з України майже у 5 разів — до $2,55 млрд. При цьому частка Китаю у вартісних обсягах вітчизняного експорту зернових збільшилася з 19,7% 2020 року до 20,7 % торік.

Єгипет поки що утримує за собою друге місце. Якщо 2020 року він закупив українського збіжжя на $1,12 млрд, то торік — на $1,386 млрд. Однак його частка у загальному експорті цього виду сільськогосподарської продукції зменшилася з 11,9 % до 11,2 %.

Туреччина торік перемістилася з шостого на третє місце у ТОП-10, збільшивши обсяги закупівель українського збіжжя до $918 млн.

Крім того, 2021 року в десятці найбільших покупців зерна в Україні відбулись зміни: Іран та Пакистан витіснили з ТОП-10 Корею та Бангладеш.

Отже, до списку основних імпортерів вітчизняних зернових також увійшли:

Індонезія ($750 млн);

Іспанія ($645 млн);

Нідерланди ($552 млн);

Іран ($533 млн);

Пакистан ($355 млн);

Лівія ($342 млн);

Туніс ($306 млн).

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або