All Retail
Опубліковано

Корм для тварин, каремати, консерви: що купують українці в Епіцентрі з початку війни

Теги:
Епіцентр

Повномасштабна російська агресія внесла корективи в життя кожного українця, його споживацькі потреби та пріоритети. Вони змінювалися в залежності від періоду військових дій, фінансових можливостей людей та особливостей логістики ритейлерів.

Якщо в мирний час в мережі «Епіцентр» найбільше купували керамічну плитку, ламінат, фарби, побутову хімію та посуд, то з початком війни значно зріс попит на каністри, мініелектростанції, бензогенератори, матраци, спальні мішки, пальники, газові балони. Це було обумовлено відповідними потребами військових та цивільного населення. Тому всі зусилля керівників торгових напрямків і менеджерів із закупівель були спрямовані на забезпечення мережі стратегічно важливими товарами.

Як зазначає Світлана Лісанті, директор напрямку «Сад. Город» мережі «Епіцентр», великий приріст реалізації спальних мішків (+616%), карематів (+344%), газових балонів (+343%), пальників і плиток (+270%) свідчить про те, що ці товари були і залишаються стратегічно важливими як для військових, так і для цивільного населення, яке потерпає від наслідків жорстокої війни.

"З настанням садового сезону спостерігаємо збільшення продажів насіння, агрохімії, плодових рослин, садової техніки, інвентарю. Люди розуміють, що через війну цьогорічний врожай в країні буде значно менший, тож розраховують на власні городи та присадибні ділянки. Також великим попитом протягом всього періоду війни користуються товари для котів (+66%) та собак (+118%). В тих регіонах, де відновлюється мирне життя, поступове зростання демонструють товари для відпочинку", — говорить Світлана Лісанті.

За її словами, через пошкодження чи повне знищення обстрілами частини українських виробництв у компанії спостерігаються певні проблеми з постачанням стратегічних товарів. Тому доводиться шукати нових постачальників та переорієнтовуватись на імпорт з Туреччини, Нідерландів, Польщі та інших країн.

Серед іншого, майже втричі збільшились продажі продуктів харчування. Зросли продажі ліків і товарної категорії military. Тікаючи від війни, люди не встигали забирати з дому дитячі товари. Тому попит мали іграшки, дитячі меблі та візочки.

Основна торгівля мережі зосередилась на заході України: у Львові, Ужгороді, Чернівцях, Івано-Франківську. Але і в центрі та півдні країни торговельні центри працювали та забезпечували покупців необхідними товарами.

Що стосується онлайн-покупок, то ще до початку війни в компанії спостерігали значну зацікавленість в товарах категорії military, автотоварів, засобів особистої гігієни. З початком військової агресії найбільший попит був на корм для тварин, каністри, сумки та переноски для домашніх тварин, газові балони, каремати, надувні матраци, електрочайники, дитячі суміші, борошно. У квітні ситуація дещо змінилась. Крім товарів першої необхідності та кормів для собак і котів, зросли продажі в категорії «Сад. Город», сковорідок, форм для випікання, світлодіодних ламп. Зростають продажі плитки, керамограніту і кросівок.

Попри те, що у квітні, у порівнянні з березнем, загальний товарообіг компанії зріс на 18%, відносно минулого року він впав майже на чверть. В компанії розуміють, що за Днем Перемоги нашого народу в російсько-українській війні настане період відбудови і вже зараз планують значні закупівлі товарів будівельної групи, щоб забезпечити потреби інших компаній та населення.

Керівник будівельного напрямку компанії Сергій Будніков говорить, що для відбудови пошкоджених домівок по закінченню війни найбільше будуть потрібні газобетонний блок, цегла, гіпсокартон, утеплювач, сухі будівельні суміші, покрівля, вікна та віконні рами, електротехнічне обладнання тощо.

"На жаль, в Україні може виникнути дефіцит деяких будівельних матеріалів, що пов’язано зі знищенням або захопленням окремих виробництв всередині країни та порушенням звичних ланцюжків постачання. Наприклад, вже зараз відчувається дефіцит утеплювача, який імпортувався, та гіпсокартону, виробництво якого було зосереджено в Донецькій області", — зазначає Сергій Будніков.

Щоб уникнути можливого дефіциту, в мережі «Епіцентр» вже зараз шукають можливості для диверсифікації постачання необхідних товарів та матеріалів з Європи. В тому числі з Польщі, Угорщини, Нідерландів, Туреччини та інших країн.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або