All Retail
Опубліковано

Провідні продуктові мережі обладнані генераторами на 51,4%

Станом на кінець 2022 року генераторами забезпечено 51,4% магазинів найбільших продовольчих мереж України. До кінця січня 2023 року автономними джерелами електроживлення будуть забезпечені ще 20,3% продовольчих магазинів, тобто показник торговельних точок, які зможуть безперебійно працювати під час відключень електроенергії, зросте до 71,7%.

Про це свідчать дані опитування, проведеного Асоціацією ритейлерів України серед 15 провідних українських торговельних мереж — членів Асоціації.

За підрахунками Асоціації ритейлерів України, станом на кінець 2022 року автономними джерелами електроживлення (генераторами, пристроями безперебійного живлення, портативними зарядними станціями тощо), які можуть забезпечити роботу магазинів під час планових та аварійних відключень електроенергії, обладнано 1376 продовольчих магазинів з 2679, які належать компаніям, що взяли участь в опитуванні. Тобто станом на кінець минулого року автономним безперебійним електропостачанням було забезпечено 51,4% магазинів. До кінця січня 2023 року кількість таких магазинів збільшиться з 1376 до 1922 торговельних об’єктів, тобто пристроями автономного електроживлення буде додатково обладнано ще 546 магазинів (+20,3%). Таким чином провідні продуктові мережі будуть забезпечені генераторами на 71,7% уже на початку лютого 2023 року.

Найбільше генераторами обладнані гіпермаркети та мінімаркети: станом на кінець 2022 року пристроями автономного безперебійного електропостачання були облаштовані 96% та 65% відповідно. Найменш обладнаними генераторами були супермаркети: тут гарантувати роботу при відключенні світла могли лише 46% магазинів. Але до кінця січня 2023 року ситуація обіцяє покращитись: зокрема, мінімаркети планують додатково обладнати генераторами ще 3% магазинів, а супермаркети — 26% магазинів. Таким чином, вже на початку лютого 2023 року мінімаркети провідних торговельних мереж будуть забезпечені безперебійним автономним електропостачанням на 68%, а супермаркети — на 72%.

«Починаючи з жовтня 2022 року внаслідок відключень електроенергії більшість продовольчих магазинів не могли працювати та у звичайному режимі обслуговувати покупців. Відсоток магазинів, обладнаних генераторами, складав не більше 20%, й в основному безперебійну роботу торговельної точки могли забезпечити гіпермаркети, в яких наявність автономного джерела живлення передбачалась ще на етапі проектування та будівництва магазину. Але оскільки основне завдання продуктового ритейлу — безперервно забезпечувати населення продуктами харчування та товарами першої необхідності, багато об’єктів ритейл-галузі — національні мережі, регіональні, локальні та просто магазини товарів першої необхідності — власним коштом закрили потребу у генераторах. Таким чином ритейл довів, що він здатен виконувати функцію критичної інфраструктури та безперервно забезпечувати населення продуктами харчування за будь-яких умов», — пояснює голова Асоціації ритейлерів України Андрій Жук.

В опитуванні взяли участь 15 провідних українських торговельних мереж — членів Асоціації ритейлерів України. Серед торговельних мереж, які надали дані для дослідження — гіпермаркети, супермаркети і так звані «магазини біля дому» (мінімаркети): АТБ, Fozzy Group (Fozzy С&C, Сільпо, Фора, Траш!Thrash!), Ашан Ритейл Україна, Mеtro Cash & Carry Україна, Novus, Varus, SPAR, торговельна мережа Наш край, КОЛО, Пчілка маркет, Рукавичка, Файно Маркет та Мі маркет.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або