Як витрачати безпечно на День Святого Валентина
Свято маркетингу та заробітку чи щирої любові? Так, саме це одне із головних питань, яке обговорюється при згадці про День Святого Валентина. І воно є досить влучним, варто лише оцінити масштаби витрат, які йдуть на придбання подарунків та підготовку романтичних вечорів. А тому і привабливим для шахраїв. Аналітики YouControl дають рекомендації, як слід убезпечити від пасток себе та коханих.
За дослідженням, проведеним ресурсом Picodi, чоловіки віддають за подарунки коханим більше “кровних”, ніж жінки. В середньому, 2019 року українці витрачали на презенти половинкам $52. Найщедрішою із 38 країн, в яких проводили опитування, виявилася Ірландія (її жителі виділяли в середньому $132 на подарунки). Британці витрачали на романтичні презенти $124, американці – $112, жителі Сінгапуру – $102, нігерійці – $51, а філіпінці – всього $34.
Знижки, акції, приваблива реклама та святкові ексклюзивні пропозиції починають миготіти, тільки-но завершились новорічні свята. Проте, далеко не найгірший варіант – піддатися одній зі спокус, яка підстерегла уже готового до витрат клієнта на рекламному банері чи афіші ресторану. Зовсім інша справа – потрапити в пастку шахраїв, які активізуються в період свят як ніколи.
Велику кількість покупок сьогодні здійснюють через Інтернет. Боятись його не варто, адже це справді заощаджує час та дає змогу скористатись більшим асортиментом. Але декілька хвилин перевірки інтернет-магазину можуть зекономити і час, і нерви обох закоханих. Тому не зайвим буде нагадати про базові правила інтернет-шопінгу.
По-перше, поцікавтеся всіма умовами покупки, адже іноді вартість презенту може виявитися значно вищою за очікувану. Це може бути прихований платіж за святкову доставку. Або при купівлі якогось подарункового набору вартість може бути вказана за один товар з нього, хоча складається враження, що за весь одразу.
По-друге, не купуйте товари з повною передплатою, особливо – у невідомих продавців. Ті можуть зібрати гроші з таких довірливих романтиків і зникнути перед самим святом.
Як перевірити інтернет-магазин?
“Спершу з’ясуйте, на яку юридичну особу чи ФОП зареєстровано онлайн-магазин, ‒ розповідає Ігор Курочка, керівник відділу навчання YouControl. ‒ Далі перегляньте у офіційних відкритих джерелах, як довго працює та який основний вид діяльності. Найбільш цільовим для цього випадку є КВЕД “Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет”. Перевірте, чи немає у цієї юридичної особи або підприємця господарських чи адміністративних судів щодо захисту прав споживачів, відстрочки у відвантаженні товарів”.
Варто зауважити, що часто юридична назва може не збігатись із назвою магазину. В таких випадках допоможуть контакті дані.
“У нижній частині сайту зазвичай є розділ “Контакти”. Номер телефону або адресу можна внести в стрічку пошуку на сайті YouControl та дізнатись, за ким він закріплений. Крім того, там же перевірити КВЕД, почитати судові рішення”, ‒ рекомендує Ігор Курочка та додає: “Я також перевіряю, чи не є директор “масовим” ‒ достатньо клікнути або ввести ПІБ, як можуть відкритись ще низка компаній, де ця особа є керівником. Це також є підставою не довіряти магазину. Таку перевірку кожен може зробити безплатно і витрачені хвилини вартують того, щоб позбутись очевидних ризиків”.
Для довідки.
YouControl — аналітична система на основі відкритих даних, що з понад 60 джерел формує повне досьє на кожну компанію України, відстежує зміни та візуалізує зв’язки. Унікальна технологія YouControl дозволяє за хвилину отримати актуальну (на час запиту) інформацію про компанію, ФОП або фізичну особу.