All Retail
Опубліковано

Торгова марка: для чого і як зареєструвати?

Торгова марка являє собою унікальну назву компанії, конкретного продукту або групи товарів, захищених авторським правом як інтелектуальна власність.

Досить часто фірма володіє декількома ТМ, випускаючи різні лінії продукції. Це не просто назва, а ще й спосіб захистити всі напрацювання, пов’язані з певною категорією товарів.

Вся репутація та впізнаваність бренду концентруються в його назві. Якщо вести бізнес без зареєстрованої торгової марки, можлива вірогідність того, що конкуренти будуть реалізовувати продукцію під вашим ім’ям, завдаючи шкоди вашій репутації.

Деякі підприємці-початківці використовують назву та логотип замість торгової марки, але варто усвідомлювати, що вони не мають юридичної сили. Краще відразу звернутися за професійною допомогою до спеціалістів в цій сфері https://4b.ua/uk/service/tm-registration-service/, вони проконсультують з усіх питань та підготують необхідні документи.

В яких випадках використовують ТМ?

Торгову марку використовують, щоб показати належність продукції до певного виробника. Це потрібне в наступних випадках:

  • в документації;
  • при наданні послуг;
  • на етикетці, упаковці або на самому товарі;
  • в доменному імені на сайті;
  • в рекламі товарів або послуг.

Як зареєструвати торгову марку?

Для створення і реєстрації торгової марки потрібно пройти наступні етапи:

  1. Придумати та затвердити ім’я та логотип — вони не повинні повторювати чи бути схожими на вже існуючі. Також заборонено використовувати в якості назви слово, яке вказує на цілу товарну категорію (наприклад, шампунь, ковбаса, цукерки, шоколад).
  2. Переконатися, що вибрані ім’я та логотип не зайняті — для цього потрібно відправити запит до бази патентів або скористатися сервісом, який зробить перевірку замість вас. Остаточне рішення приймає установа, що реєструє торгову марку.
  3. Подати запит на реєстрацію ТМ — для підготовки необхідних документів можна скористатися послугами 4B.ua, попередньо переконавшись, що ваше ім’я вільне.

Умови та вартість процедури завжди залежать від законодавства держави. Етапи процесу приблизно схожі в різних країнах, відрізнятися будуть тільки державні органи, що відповідають за авторські права.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або