All Retail
Опубліковано

Спеціальне освітлення для Food Retail

85% споживачів при покупці того чи іншого свіжого товару, перш за все, оцінюють колір продукту. Можна припустити, що чим яскравіше і натуральніше будуть виглядати овочі, фрукти, мʼясо, риба і хлібобулочні вироби, тим вище буде продаж.

Цікавий факт — більшість food-мереж розміщують свіжі овочі і фрукти недалеко від входу в магазин, і саме їх свіжість і якість допоможе сформувати позитивний образ магазину і мережі.

Фахівці компанії AVA Tech розповіли, як «спеціальне» освітлення в секторі Food Retail допомагає поліпшити досвід покупців і збільшити продажі.

«Ми вже понад 8 років займаємося освітленням продуктових мереж в Україні та Європі, і бачимо, що тема спеціального світла не втрачає свою актуальність», — ділиться досвідом Вʼячеслав Подборнов, виконавчий директор компанії AVA Tech.

«Спеціальним» освітленням в продуктових магазинах найчастіше виділяють так звані Fresh зони:

Освітлення хлібобулочних виробів

Золотава скоринка й апетитний рельєф — два вирішальних якості хлібобулочних виробів і випічки, підкресливши які ви зможете збільшити попит на продукцію хлібобулочного відділу. При цьому необхідно зазначити, що цей ефект — не обман покупця, він лише дає можливість окреслити головні якості хорошого товару. При правильному освітленні хлібобулочних виробів, візуальний канал сприйняття підсилює сигнали інших сенсорних каналів людини, і тим самим відвідувачі більш тонко починають відчувати запахи свіжого хліба.

Для освітлення хлібобулочних виробів використовують світло 2400 К — 3000 К, яке дозволяє надати хлібобулочним виробам більш золотистого кольору та апетитного вигляду.

У виборі освітлення для хлібного відділу, важливо брати до уваги упакований товар або це відкрита свіжа випічка, а також торгове обладнання, яке застосовувалося у відділі. За останній рік відділ свіжої випічки неабияк змінився: товарів без упакування та фасування практично не знайти на полицях супермаркетів, що також впливає на вибір освітлення для відділу.

Освітлення рибного відділу

Риба для покупців міцно асоціюється з прохолодною ранковою свіжістю моря, в якому її виловлювали. Саме такі емоції й повинен викликати ідеальний рибний відділ — свіжість, прохолода і відчуття свіжого ранкового улову.

Рибний відділ висвітлюється спеціальним холодним білим світлом 4000 К — 6500 К для білої риби або теплішим 3000 К для червоних сортів риби.

Що важливо врахувати при виборі освітлення — пакування продуктів або їх відсутність, вид риби та колір її мʼяса. Адже різноманітність кольорів продукції вимагає особливого підходу у виборі спеціальних матриць — для освітлення білого мʼяса риби, а також створення привертає увагу гри світла на поверхні льоду, необхідно використовувати більш холодне світло. У магазинах делікатесних рибних продуктів, на яких розкладаються такі червоні та коричневі сорти риби, як лососеві, тунцеві, креветки та устриці, необхідно використовувати тепліше світло, яке підкреслить природний відтінок продуктів, а також створить привабливу атмосферу в магазині.

Освітлення мʼяса

Мʼясо — швидкопсувний продукт, причому зробити товар несвіжим можуть не тільки умови та час зберігання, але і неправильне освітлення. Якщо світильники для мʼясної вітрини підібрані без урахування нюансів, навіть парна вирізка буде виглядати, ніби залежалась. Як правило, для освітлення мʼясних вітрин, рекомендується застосовувати світло з колірною температурою в діапазоні 2200 К — 4000 К, і використовувати спеціальний модуль, що допомагає розкрити кольори червоних відтінків. Таке світло допомагає підкреслити свіжість мʼясної продукції.

При виборі освітлення для мʼясних полиць варто звернути увагу на пакування продукції, наявність або відсутність кольорових наклейок на товарі, на вигляд мʼяса, а також колір вашої вітрини. Всі ці деталі дуже важливі при виборі освітлення. Адже червоний колір прилавка або залитий червоним світлом продавець мʼясного відділу — це далеко не той результат, який ми хочемо отримати від освітлення мʼясних вітрин.

Освітлення свіжих овочів і фруктів

У більшості супермаркетів зона овочів і фруктів розташована у вхідній зоні магазину — це ще одна причина, чому висвітлення цієї зони варто приділити особливу увагу.

Відповідно до маркетингових досліджень, люди вважають за краще робити покупки в тих магазинах, де найбільш привабливими і якісними здаються фрукти та овочі. При висвітленні свіжих овочів і фруктів головне завдання світла — розкрити природну глибину кольору продукту.

Для освітлення фруктів і овочів відмінно підійдуть акцентні або точкові світильники з колірною температурою 2700 К -3000 До і високим ступенем передачі кольору. Для спеціального світла, який використовується в цьому відділі характерні високі показники в теплому (жовто-червоному) спектрі, що дозволяють зробити яскравіше теплі тони овочів і фруктів, а також в синьому спектрі (надає продуктам свіжості).

Хотілося б також відзначити, що спеціальне світло вимагає застосування більш потужних світильників, оскільки матриці зі спеціальним світлом малоефективні. Для вирішення таких завдань в компанії AVA Tech, розробили світильник Rony, який відрізняється від інших трекових світильників збільшеною потужністю до 63 Вт. Завдяки застосуванню потужніших світильників можна на 40-50% зменшити кількість світильників на проєкті, що істотно зменшує витрати на нього.

З перерахованого вище можна зробити простий висновок: наскільки грамотно підібране світло fresh-зон магазину — настільки велика ймовірність того, що товар, який знаходиться в цій зоні куплять.

Якщо ж у вас виникло бажання купити та оновити освітлення свого магазину, звертайтеся до фахівців AVA Tech. Там професійно й оперативно підготують і реалізують проєкт під будь-які вимоги.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або