Кінець ери гіпермаркетів? Реалії великоформатних магазинів в Україні та інших країнах
- Фото:
- YouTube
У роздробі перманентно відбуваються якісь зміни, але особливо динамічним рітейл став в умовах пандемії. Ми побачили, як food-оператори почали масово запускати онлайн-магазини, що посприяло розвитку доставлення продуктів додому або самовивозом.
Торговці всілякими способами пристосовуються до коронавірусних викликів, а карантин став для них періодом змін.
Споживачі теж відчули на собі ці нововведення, змінилася клієнтська поведінка і переваги людей — зокрема, серед торгових форматів ми стали більше віддавати перевагу концепту «біля дому». Навіть досі консервативний український підрозділ мережі «АШАН» не залишився в стороні від нововведень. Рітейлер запустив Ашан Pick Up Point — магазини формату ultra-proximity торговою площею близько 50 кв.м.
Ми навіть стали свідками, як мережа заправок «БРСМ-НАФТА» почала розвивати свої повноцінні продуктові супермаркети. А приїхавши сьогодні в «Епіцентр», ми можемо купувати не тільки будівельні матеріали, але навіть харчові продукти. З недавніх пір DIY-рітейлер став відкривати на території своїх ТЦ продовольчі магазини під вивіскою FOOD-маркет.
Але деякі тренди роздробу почали проявляти свої симптоми ще задовго до пандемії. Не тільки як ЗМІ, але і як аналітичне агентство ми зʼясували, що мережеві рітейлери в Україні в останні роки практично перестали розвивати великоформатні магазини або гіпермаркети.
За перше півріччя 2021-го в Україні відкрився лише один гіпермаркет. Уже згаданий «Епіцентр» у квітні запустив FOOD-маркет торговою площею 3000 кв.м. на території свого київського ТЦ по вул. Берковецькій.
Для порівняння, у 2020 році в країні відкрилося три гіпермаркети (NOVUS в столичному ТРЦ Retroville, «За Так» в Житомирі та «МегаМаркет» в с. Капітанівка під Києвом).
Як розвивалися гіпермаркети в Україні з 2014 по 2019 рр.
У 2014-му в Україні було відкрито шість нових гіпермаркетів (два об'єкти запустила мережу NOVUS, по одному — «Там-Там», «АШАН», «РОСТ» і «Таврія В»).