Дигіталізація торговельного залу: аналіз ринку від компанії «Recoshelf»
- Фото:
- www.eatthis.com
Влітку 2021 року компанія «Recoshelf» провела відповідне дослідження через опитування експертів роздрібної торгівлі. Ділимося з читачами результатами дослідження.
Мета
Компанія «Recoshelf» — це стартап у сфері технологій роздрібної торгівлі, що займається автоматизацією робочих процесів у магазині. Ми використовуємо камери, технології комп’ютерного зору та штучного інтелекту для сканування полиць у магазині. У результаті ми створюємо звіти щодо наявності товарів на полицях, дотримання планограм та здійснюємо моніторинг температур і цін.
Разом із агентством InMind ми провели дослідження ринку в Україні, щоб визначити, наскільки актуальним наразі є автоматизація робочих процесів у магазині. Яким рішенням у цій сфері віддають перевагу компанії, що займаються роздрібною торгівлею?
Стан ринку
Роздрібна торгівля в традиційних фізичних магазинах переживає значні глобальні зміни. Як ви знаєте, пандемія коронавірусу значно вплинула на розвиток таких змін й примусила нас змінити своє відношення й підхід до деяких речей. Фактор ковіду призвів до значного зменшення кількості візитів покупців до супермаркетів й прискорив впровадження різних нових технологій.
Зменшення операційних витрат й мінімізація участі людей у робочих процесах стали важливою вимогою роботи всіх бізнесів. Відтак компанії у сфері роздрібної торгівлі все більше і частіше використовують нові технології, такі як штучний інтелект, комп’ютерний зір та інтернет речей (IoT).
Одним із основних викликів, з якими успішно справляються цифрові технології, є контроль наявності товарів на полицях (OOS), дотримання планограм та викладки товарів. Ми опитали одинадцять представників вищого керівництва рітейлу та компаній — постачальників у сфері роздрібної торгівлі, щоб дізнатись їх думку щодо перспективних напрямків розвитку дигіталізації робочих процесів у магазинах.
Експертна думка
Респонденти розповіли нам таке:
Контроль наявності товарів на полицях (OOS)
1. Цей аспект вважають дуже важливим як самі рітейлери, так і їх постачальники.
2. Рішенням цієї проблеми наразі є виконання роботи в магазині із залученням людей. Для рітейлерів контроль наявності товарів на складах вбачається важливішим ніж контроль наявності товарів на полицях.
3. Контроль наявності товарів на полицях стає ціннішим за умови поєднання його із системою попереднього замовлення товарів, оскільки таким чином відстежується увесь ланцюжок наявності товару: полиці магазину — локальний склад — регіональний склад.
4. Магазини, які продають одяг, аксесуари і взуття, менше зацікавлені у контролі наявності товарів на полицях, оскільки в них товар часто переміщується з полиці на полицю.
5. Для виробників і магазинів, які вже мали досвід автоматизації, камери Recoshelf видаються такими, що здатні спростити відстеження руху товарів.
Планограми
Планограми є одним із найважливіших інструментів для збільшення прибутків як рітейлерів, так і постачальників. Автоматизований контроль за дотриманням планограм дозволяє зменшити витрати на персонал та покращити його дисципліну. Мерчандайзери можуть економити свій час, який вони в іншому випадку витрачають на фотографування полиць та пересилання цих фотографій зі свого смартфона супервайзерам. Також це звільняє їх від необхідності здійснювати ручний контроль за дотриманням планограм. В даному випадку це забезпечується автоматично завдяки надсиланню фотографій із камер. Серед іншого, експерти також відзначили таке:
1. Перевірка планограм здійснюється рітейлерами й постачальниками товарів. Дотримання планограм є важливою вимогою для успішності бізнесу.
2. На регулярні візуальні перевірки полиць та ручне замовлення відсутніх товарів витрачається багато часу.
3. Часто мережі мають зобов’язання із контролю дотримання планограм викладки товарів різних брендів за контрактом. У разі невиконання магазини можуть оштрафувати. Тому здебільшого рітейл підтримує ідею контролю планограм полиць із використанням камер за технологією IoT (інтернету речей).
4. Зазвичай бренди витрачають багато часу й грошей на перевірку дотримання планограм. Таким чином, камери Recoshelf з використанням технологій комп’ютерного зору та машинного навчання можуть бути тут корисними й спрощувати цей процес.
Відстеження цін
Для рітейлерів також корисною є функція автоматичного контролю цін та аналізу цін конкурентів. Крім того, в багатьох магазинах все ще є актуальною проблема заміни застарілих цінників.
Для більшості постачальників, цей аспект не є основною проблемою, оскільки більшість із них повідомляють свої ціни заздалегідь й змінюють їх не так часто.
Контроль температурного режиму
· У продуктових магазинах продаються товари, що потребують обов’язкового дотримання температурного режиму їх зберігання. Наприклад: заморожена риба, молочні продукти, пиво, напівфабрикати тощо.
· Постачальники пива хочуть відразу отримувати онлайн-інформацію, увімкнені чи вимкнені холодильники з їх пивом.
· Постачальники риби й заморожених продуктів хочуть, щоб їх товари зберігались із забезпеченням стабільного температурного режиму протягом тривалого часу. Для них важливо знати, що їх товари зберігаються в магазинах правильно, щоб у разі закінчення терміну їх придатності вони могли вчасно отримувати інформацію про це.
· Постачальники молочної продукції також потребують постійного онлайн-контролю температурного режиму полиць. Адже навіть короткочасні порушення температурного режиму зберігання у більшості випадків призведуть до накладення штрафів.
Існуючий досвід оцифровування робочих процесів
Багато компаній на ринку роздрібної торгівлі вже випробували різні рішення з оцифровування. Пілотні проєкти було реалізовано в таких сферах:
1. Більшість компаній мають власні системи планування ресурсів підприємства (ERP), які використовують базу даних наявності товарів на складі, EAN-коди та фотографії товарів.
2. Програмне забезпечення для мерчандайзингу з контролем географії розташування магазинів й товарів, виконання мерчандайзингових процедур та надсилання фотозвітів
3. Автоматичне замовлення товарів на полиці, які контролюються камерами.
4. Контроль кількості відвідувачів магазину, використовуючи камери з технологією IOT
5. Контроль наявності товарів, використовуючи камери з технологією IOT
Оцінка переваг рішень «Recoshelf»
Експерти позитивно оцінили новації від «Recoshelf» та висловили коментарі та пропозиції щодо використання рішень нижче.
Збільшення продажів завдяки вчасному контролю наявності товарів на полицях
"Recoshelf" контролює наявність товарів на полицях автоматично, що звичайно краще, ніж існуючий ручний процес. Керівництво магазину може використовувати систему контролю стану полиць у своїй ERP-системі й отримувати повідомлення про відхилення від нормальних показників. Таким чином, автоматизація всіх процесів стає ще простішою і виходить на абсолютно новий рівень.
Зменшення витрат на мерчандайзинг
Використовуючи камери «Recoshelf», постачальники товарів можуть зменшити витрати на мерчандайзинг, відвідування магазинів та пальне. Можна зменшити частоту відвідування магазину торговельними представниками бренду й перевірки ними викладки товарів різних категорій.
Використання інтелектуальних камер зменшує ризик накладення штрафів за відсутність на полицях харчових продуктів, недотримання планограм або температурного режиму їх зберігання в холодильнику. Це очевидна перевага, що забезпечує економію закладених бюджетів.
Інтелектуальні камери «Recoshelf», які використовують технологію IoT, замінюють собою необхідність виконання деяких ручних та напівавтоматичних робочих процесів у певних рітейлерів. Наприклад, використання застосунків для смартфонів мерчандайзерами. Рішення «Recoshelf» робить цей процес мобільнішим і зручнішим.
Легке впровадження
Клієнти цінують гнучкість, низьку вартість і швидкість встановлення системи «Recoshelf».
Оскільки «Recoshelf» має офіси в Україні, наші клієнти завжди можуть розраховувати на нашу миттєву підтримку.
Ми завжди на зв’язку, вся комунікація й вирішення проблем відбуваються швидко та у зручний для вас спосіб.
________________________________________________________
ТОВ Recoshelf Україна