All Retail
Опубліковано

Rozetka почала розвивати мережу аптек. З ким буде конкурувати на ринку?

Теги:
ROZETKA
e-commerce
Фото:
RAU

Rozetka виходить на ринок обсягом близько 100 млрд грн, де вже є мережі 911, Аптека Доброго дня, Аптека низьких цін і навіть Епіцентр.

Rozetka вийшла на аптечний ринок – компанія анонсувала відкриття офлайн аптеки в одному зі своїх магазинів близько м. Почайна в Києві. Вона працює під вивіскою "+ Rozetka аптека". Відкриття стаціонарної торговельної точки дозволить Rozetka продавати ліки й онлайн.

Найбільший e-commerce рітейлер України. Виручка компанії перевищила 18 млрд. грн в 2020 році

З ким буде конкурувати український гігант e-commerce?

Подробиць поки небагато. Першим анонсом стало фото торговельної точки з вивіскою "+Rozetka аптека", яке опублікувала наприкінці вересня фахівець з маркетингу компанії Олена Розпутна.

Видання rau.ua знайшло серед компаній, які отримали ліцензію на торгівлю фармацевтичними товарами, ТОВ "Розетка Мед". Кінцеві власники компанії – співвласники Rozetka подружжя Владислав та Ірина Чечоткіни, випливає з держреєстру. Компанія зареєстрована у квітні. Її статутний фонд – 20 000 грн.

За контактним телефоном, вказаним в реєстрі, кореспонденту LIGA.net відповіли, що не уповноважені спілкуватися з пресою. Владислав Чечоткін на момент виходу матеріалу не відповів на запит, відправлений через месенджер.

Згідно з ліцензією, Розетка Мед може вести діяльність за адресою пр. Степана Бандери, 6. За цією ж адресою працює великий супермаркет Rozetka. На гарячій лінії маркетплейса оператор уточнили, що аптека працює на території магазину.

Зараз для виходу на аптечний ринок слушний час – минулого року був ухвалений закон, що дозволяє продаж ліків в інтернеті.

Чи зможе Rozetka стати помітним гравцем і з ким їй доведеться поборотися на аптечному ринку?

До 2020 року в Україні діяла заборона на продаж ліків через інтернет, але вона не поширювалась на бронь препаратів. На цьому зіграли сьогоднішні великі агрегатори – Tabletki.ua, Liki.24 й Аптека 24. Зайти на їхню територію намагалась і Rozetka.

"Маркетплейс завів до себе на сайт кілька аптечних мереж. У певний момент число відвідувань цієї категорії досягло 200 000. Але через деякий час з якоїсь причини компанія відмовилась від розвитку цього напряму", – розповів LIGA.net топменеджер однієї з великих аптечних мереж.

За однією з версій, споживачі тоді ще не були готові до такого сценарію купівлі препаратів. "Покупець не розумів, чому для придбання ліків їх потрібно спочатку забронювати, а потім забрати в якійсь конкретній аптеці", – розповідає про досвід роботи з Rozetka аптек "Космо" Сергій Бартощук, ексголова наглядової ради мережі, яка співпрацювала з маркетплейсом.

Зараз на сайті Rozetka можна знайти товари медичного призначення (маски, рукавички, пластирі, бандажі, еластичні бинти, коляски, милиці тощо), які продають як сама компанія, так і сторонні продавці. У кол-центрі уточнили, що Rozetka продає тільки медичні товари. Ліків поки нема.

Відкриття аптеки може бути спробою Rozetka самій стати гравцем аптечного ринку передусім онлайн-сегмента, кажуть учасники ринку. Річ у тім, що з 2020 року в Україні дозволено продавати ліки онлайн. Але для цього, за ліцензійними умовами, потрібно мати офлайнову аптеку, службу доставляння або ж співпрацювати з логістичним оператором, який зміг би доставити препарати та бути внесеним до реєстру компаній, які можуть продавати ліки в інтернеті.

Відкритих даних про обсяг ринку онлайн-продажу ліків немає. Загалом 2020 року аптеки продали препаратів на 92,9 млрд грн. Останніми роками обсяг ринку зростає в середньому на 16%.

"Якщо Rozetka вирішила розвиватися на аптечному ринку, то з її ресурсами та величезною базою клієнтів вона зможе протягом півтора року стати помітним гравцем. На місці великих мереж я б почав прокидатися і перебудовувати стратегію", – переконаний Бартощук.

Rozetkа доведеться поборотися за частку ринку з магазинами великих гравців – Аптека 911, Доброго дня, агрегатором Аптека 24.

Аптеки – низькомаржинальний бізнес, але Rozetka зможе виграти на обсягах, каже Бартощук. "У компанії є перевага – це вже наявні клієнти, – пояснює він. – Саме їх залучення – найістотніша стаття витрат".

Можливо, Rozetka зосередиться тільки на доставлянні. "Для видачі ліків, куплених онлайн, потрібно більше, ніж одна аптека. А розвинути мережу органічним шляхом буде непросто. Зараз у кожній з двох перших мереж аптек понад 1000 торгових точок. Хіба що Rozetka купить якусь із наявних мереж середнього розміру", – каже топменеджер однієї з великих мереж. На доставляння ліків припадає 15-20% продажу аптечного ринку, додає співрозмовник LIGA.net.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або