All Retail
Опубліковано

Food-ритейл України у 2021 році: хто задавав основні темпи експансії?

Дослідницька компанія GT Partners Ukraine підготувала звіт «Ринок роздрібної торгівлі продовольчими товарами України: Поточний стан та прогнози розвитку на 2022-2023 роки». Компанія підбила підсумки територіального розвитку продовольчих мереж України у 2021 році та виділила основні результати

За даними аналітиків, перша п’ятірка ритейл-операторів України за загальною кількістю магазинів за рік не змінилася. Як і раніше, лідером за цим показником залишається мережа АТБ, яка станом на 31 грудня 2021 року вже налічувала 1314 магазинів (+9% у порівнянні з даними на кінець 2020 року).

Слідом за АТБ, як і раніше, йде компанія Fozzy Group (Київ), яка об’єднує мережі Сільпо, Фора, Fozzy Cash&Carry, Le Silpo і Thrash!Траш!, що сумарно налічують 714 торгових точок. За рік компанія в кількісному вираженні збільшилася на 16%.

Третю позицію, за кількістю торгових точок, утримує компанія VolWest Retail (Луцьк), що об’єднує мережі Наш Край та Spar. Сумарна кількість магазинів під цими вивісками на кінець 2021 року становила 278 торгових точок.

Четверте місце у списку топ-5 посіла мережа КОЛО (Київ), яка на кінець 2021 року нараховувала 252 магазини, розташованих у Київському та Одеському регіонах.

Замикає групу лідерів львівська мережа магазинів Рукавичка, що у 2021 році масштабувалась до 185 магазинів (з приростом +3%).

Тільки два ритейлери з п’яти значно розширили свої мережі, збільшуючи відрив від конкурентів. Якщо ж брати першу десятку, то тут змінилося одразу три гравці. Замість мереж ЛотОК (Київ), Varus (Дніпро) та Копійка (Одеса) до списку топ-10 мереж за кількістю торгових точок увійшли Близенько (Львів), Сім23 (Луцьк) та М’ясомаркет (Київ). Остання мережа одразу посіла шосте місце за результатами року, потіснивши ЕКО маркет на восьме місце. Сама мережа ЕКО маркет за рік ще трохи «схудла» і тепер налічує лише 137 магазинів.

Окремо треба відмітити успіхи мережі Файно маркет, яка зараз налічує 127 магазинів. Це магазини від формату прилавкового типу до супермаркету, які активно розвиваються у Кіровоградському та Черкаському регіонах. Але тому, що в рейтингу від GT Partners Ukraine враховуються тільки магазини самообслуговування, вона не ввійшла до топ-10.

Джерело: RAU.UA

У порівнянні зі звітом 2020 р., відбулися істотні зміни й за темпами зростання різних мереж. Так, в топ-5 мереж FMCG за темпами розширення змінився оператор-лідер за кількістю нових магазинів, відкритих за січень-грудень 2021 року. Якщо у 2020-му лідером за кількістю відкритих торгових точок була мережа АТБ з показником у 127 нових магазинів, то у 2021 році вона зайняла лише другу позицію (118). Тепер лідером став відносно молодий оператор М’ясомаркет (Київ), що відкрив 133 торгові точки. Таким чином за рік мережа, яку розвиває агрохолдинг МХП, збільшилася у розмірах майже вчетверо: з 52 до 180 торгових точок.

Третьою за кількістю відкритих об’єктів стала компанія Fozzy Group (102 магазини). Четверта позиція — за мережею магазинів КОЛО (відкрито 59 торгових точок у 2021 році). П’яте місце за цим показником зайняв вінницький «Альянс підприємців «Основа» (об’єднує мережі Домашній маркет, Osnova та PRO), який відкрив 55 нових точок у 2021 році.

У регіональному розрізі, як і рік тому, ритейлери найбільше відкривали нові магазини на Західній Україні та в столиці. Власне всі три мережі-новачки у топ-10 якраз і представляють ці регіони. Так, у Волинській, Рівненській, Тернопільській, Львівській, Івано-Франківській, Хмельницькій, Чернівецькій, Закарпатській областях відбулась майже третина запусків нових торгових точок. На Київ та його околиці прийшлося майже 20%.

Дані: GT Partners Ukraine

Цьогоріч зріс інтерес ритейлерів до Північного регіону країни, який знаходиться на третьому місці за кількістю відкриттів, займаючи долю у 16,2%. Так само розвивалася ситуація й у Центральній Україні — кількість відкриттів за рік збільшилася з 8,7% до 14,5% від загального числа. Відповідно зменшилась кількість нових торгових точок у Східній та Південній Україні. Але треба відмітити, що загалом розподіл по регіонах став більш рівномірним, на рівні 10-15%.

×

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або