All Retail
Опубліковано

"Glovo стає маркетплейсом, як Amazon чи Rozetka", — Даніель Алонсо, Glovo

Теги:
Glovo
сервіс доставки
Фото:
Дело

У компанії Glovo Даніель Алонсо займає посаду віце-президента підрозділу Q-Commerce, а попередні два роки він керував напрямком доставки з супермаркетів. До того, як Даніель почав працювати в Glovo, він близько 5 років керував напрямком електронної комерції в американській мережі супермаркетів Walmart.

В інтервʼю бізнес-порталу Delo.ua Даніель Алонсо розповів про масштабний запуск dark store в Україні і розвиток напрямку швидкої курʼєрської доставки.

Delo.ua поспілкувалося з Даніелем Алонсо, щоб дізнатися про плани з розвитку dark stores в Україні, обсяги інвестицій і розширення функціоналу мобільного додатка.

Даніель, поділіться глобальними планами компанії?

- Glovo стає великим маркетплейсом, як Amazon чи Rozetka. Глобально у нас вже представлені найкращі магазини іграшок, одягу, електроніки, аптеки, супермаркети тощо. Незалежно від розміру міста, де ми працюємо, в додатку Glovo повинні бути присутніми категорії будь-яких товарів, доставку яких наші користувачі зможуть замовити додому. Ми починали з вертикалі доставки їжі з ресторанів, де у нас вже є певний успіх, а зараз наша мета - максимально виростити категорію швидкої доставки різних товарів, щоб у людини була можливість зробити замовлення, не виходячи з дому.

Ви сказали, що Glovo може доставити одяг з магазинів. Як це буде працювати на практиці, якщо, наприклад, я замовила одяг, який в підсумку мені не підійшов? Мені здається, це не зовсім практично, так як потрібно оформляти повернення.

- Курʼєр разом з товаром вам доставить чек цього магазину, щоб ви при необхідності змогли повернути товар в магазині. В майбутньому ми плануємо інтегрувати в додаток опцію повернення, але, відверто кажучи, зараз люди ще не дуже активно замовляють саме одяг. Головне, що користувач точно знає, що може замовити що завгодно, а ми — доставити.

Сервіс доставки, що дозволяє придбати, доставити, передати будь-який предмет або продукт в межах вашого міста. В Україні сервіс Glovo почав роботу в жовтні 2018 і вже представлений в 33 містах.

Наш бізнес заснований на швидкості, і ми повинні відповідати цьому. Наприклад, в день Святого Валентина чоловіки хочуть, щоб швидко доставили квіти для дівчат. Також є й інші події, як Чорна пʼятниця, а також Різдво, Великдень та інші великі свята, коли люди активно щось купують або дарують подарунки, які потрібно швидко доставити. Ми плануємо розширюватися і прискорюватися і на українському ринку, але все залежить від розмірів міст і попиту.

Давайте поговоримо про відкриття нових dark stores в Україні. Якщо ви хочете запустити доставку товарів або продуктів за 10 хвилин, тоді як близько повинен розташовуватися один фулфілмент-центр до певного району?

- Ми повинні забезпечити доставкою 80% населення міста, потенційних або існуючих користувачів Glovo в радіусі 2 кілометрів. В радіусі одного кілометра у нас буде забезпечено 50% населення міста, якщо ми говоримо про Київ. Тому крок за кроком ми запустимо 12 локацій у Києві до кінця серпня, плюс ще 8 локацій до кінця року. У підсумку в столиці до кінця 2021 року 20 dark stores (англ. «Темний магазин», маркет роздрібної торгівлі або розподільний центр, який обслуговує інтернет-магазини. — прим. Delo.ua).

Якщо говорити про інші міста України, то скільки і де ви ще плануєте запускати dark stores?

- До вересня ми плануємо відкрити в Одесі — 3, Дніпрі — 5, у Львові — 3 і в Харкові — 7. З урахуванням запланованих 12 dark stores в Києві в результаті до кінця року в Україні буде запущено 30 dark stores.

Скільки передбачено інвестицій для запуску dark stores в Україні?

- До кінця року ми інвестуємо 15 мільйонів євро, з огляду на витрати на ремонт приміщень, які ми орендуємо для dark stores, маркетингові активності, субсидування проекту, адже доставка буде безкоштовною.

Скільки збирачів замовлень ви збираєтеся набрати?

- Це залежить від локацій, сезонності, кількості замовлень та інших моментів. Наприклад, на старті роботи dark store буде менше складальників, згодом — більше і більше. У Барселоні ми починали з шести складальників на одну локацію.

Як відкриття dark store відібʼється на розподілі замовлень між курʼєрами? Можливо, з dark stores будуть доставлятимуть курʼєри тільки на автомобілях?

- Я думаю, що, з огляду на активний трафік в українських містах, ми будемо розподіляти замовлення між курʼєрами на мотоциклах, щоб забезпечити дійсно швидку доставку. У Барселоні, наприклад, у нас мікс з різного транспорту — мотоцикли, скутери, велосипеди, абсолютно не використовуємо автомобілі.

Для поповнення асортименту в dark store ви будете купувати товари і продукти безпосередньо у компаній або через посередника або у магазинів?

- Ми завжди в пошуку партнерів та працюємо над розширенням партнерської мережі у всіх країнах, де присутній сервіс сьогодні. Ми співпрацюємо і з рітейлерами, і з виробниками напряму. В асортименті dark store буде те, що необхідно користувачам вже зараз — відсутні інгредієнти в страви, вода, хліб, молоко, підгузники.

За вашими оцінками, замовлення з dark store можуть збільшити відсоток нових користувачів, які в тому числі будуть активно робити замовлення в інших баббл, наприклад, в "Супермаркети"?

- Всі послуги Glovo доповнюють один одного. Якщо клієнтові потрібна швидка доставка, то він вибере баббл «Glovo Express» (іспанський варіант назви баббл, як буде називатися баббл в Україні, поки невідомо. — прим. Delo.ua), де курʼєр вже за 10 хвилин доставить необхідне. Якщо не терміново, то клієнт замовить з супермаркетів — там доставка за 30-40 хвилин. Деякі клієнти користуються нашими послугами в будні дні, а у вихідний можуть самостійно поїхати в «Ашан» і купити потрібну кількість продуктів і товарів. Ми вже бачимо, як стрімко зростає вертикаль ультрашвидкої доставки: в місяць ми доставляємо приблизно 160 тисяч замовлень, і до грудня ми плануємо виконати мільйон замовлень з dark store в Іспанії і Італії — про це говорить наша аналітика і метрики, які ми відстежуємо.

Днями компанія Glovo оголосила про цілодобову доставку, однак небагато людей, які будуть замовляти їжу вночі. Та й в Україні не так багато закладів, які працюють цілодобово. Як ви плануєте працювати?

- Ринок доставки зростає. Є багато людей, які не люблять самостійно здійснювати покупки. Наприклад, мало людей отримують задоволення від процесу покупки туалетного паперу. Тому ті ж Amazon і Rozetka не займаються продажем виключно одного товару. Ми йдемо тим самим шляхом, як вони: ми пропонуємо максимальний асортимент товарів, які можна швидко доставити.

Іноді простіше замовити доставку, а не витрачати час на похід в магазин. Також не витрачати час для приготування їжі, якщо є можливість замовити готові страви з ресторану. Відносно одягу та інших товарів, то, купуючи їх в інтернет-магазині, найчастіше клієнт отримає своє замовлення на наступний день або протягом тижня. Використовуючи Glovo і при наявності товару в магазині, курʼєр доставить його клієнтові не тільки в той же день, але протягом години.

В інших країнах ми вже є партнерами з відомими брендами, як ZARA, IKEA, і, відповідно, користувачі Glovo в Іспанії або Румунії можуть замовити доставку одягу або дрібного декору для дому. Тобто ми в Glovo прагнемо до того, щоб полегшити життя людям.

Ви плануєте працювати з IKEA в Україні? З якими брендами ще ведете переговори або вже досягли угоди?

- Ми хочемо працювати з IKEA в Україні, але це питання часу. Відносно інших брендів, то все, що ви зараз бачите в додатку Glovo, — це великі компанії, кількість яких ми збираємося збільшувати. Зараз великий бізнес вже співпрацює з Glovo, але це не межа.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або