All Retail
Опубліковано

Китайський ринок соняшникової олії буде рости на 11% в рік

Ринок споживання харчових масел КНР перевищив 61 млрд дол. і в найближчі п'ять років середньорічний темп його зростання складе близько 1,7%. Збільшення буде спостерігатися у всіх сегментах харчових масел за винятком соєвої олії - пише Зерно Онлайн

У зв'язку з наслідками пандемії COVID-19 в КНР, темпи зростання в 2020-21рр. роках можуть бути трохи нижче очікуваних, однак основний тренд залишиться незмінним, і до 2022 року ринок повернеться до визначеного темпу зростання.

Загальна частка соняшникової і ріпакової олій у загальному обсязі споживання харчових масел в Китаї у вартісному вираженні збільшиться з 30% до 34% до 2024 року. Найбільше зростання припаде на сегмент соняшникової олії на тлі зростання доходів населення Китаю і зміна переваг споживачів з соєвої олії. Очікується, що середньорічний темп зростання споживання соняшникової олії до 2024 року буде становити 11%, ріпакової – 3,7%, у той час як споживання соєвого масла буде знижуватися на 1,6% в рік.

У результаті імпорт масложирової продукції в КНР зросте, і найбільш швидкозростаючим сегментом буде соняшникова олія. Середньорічний темп зростання імпорту соняшникової олії складе 7,8% в найближчі п'ять років, до 2024 року обсяг ввезення продукту перевищить 1,6 млрд дол. проти 921 млн дол. у 2019 році. Зростання вартості імпорту соняшникової олії буде обумовлений збільшенням ціни соняшникової олії, зростанням доходів населення, перемиканням споживчих переваг на більш корисні для здоров'я харчові масла, а також зростаючим інтересом жителів КНР до західної кухні.

Усе це створює потенціал для збільшення російського експорту соняшникової олії в Китай. За підсумками минулого року частка Росії в загальному обсязі китайського імпорту соняшникової олії становила 26%. Основна частина імпорту (70%) припадала на Україну, ще 4% – на інші країни, в тому числі Казахстан. Однак виробничі обмеження основних конкурентів (наприклад, земельні обмеження на Україні і технологічні у Казахстані) можуть дозволити Росії збільшити відвантаження соняшникової олії в КНР з 273 млн дол. у 2019 році до 712 млн дол. до 2024 року, досягнувши в обсязі китайського ринку частки до 50%.

Найбільшою популярністю у китайських споживачів користується соняшникову олію, вироблену всередині країни. Серед зарубіжних виробників олії, з точки зору споживчих переваг, Росія і Україна займають схожі позиції. Ключові фактори, якими керуються споживачі при виборі між брендами в категорії соняшникової олії, — це харчова цінність, репутація бренду і передові технології. Саме на цих компонентах російським виробникам рекомендується робити акцент при позиціонуванні соняшникової олії на ринку КНР.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або