All Retail
Опубліковано

Українці стали частіше купувати очищувачі повітря

Фото:
https://blog.allo.ua

Ринок категорій очищувачів, зволожувачів та іонізаторів повітря за останні п'ять років стабільно зростає. У чому ж головна користь такої техніки і чому варто задуматися про якість повітря, яким ми дихаємо щодня? Розповідає Ломачинська Юлія (категорійний менеджер великої побутової техніки) української мережі електроніки та побутової техніки Eldorado.

Незважаючи на зростаючу популярність приладів для очищення повітря, ці категорії товарів все ще поступаються за популярністю категоріям кондиціонерів, опалювальних систем, водонагрівачів. Це пов'язано з низьким рівнем поінформованості споживачів про функціонал даних товарів і про те, наскільки вони незамінні в наших реаліях. Наприклад, у великих промислових містах Китаю практично в кожній квартирі стоїть очищувач повітря або так званий кліматичний комплекс. Це універсальний пристрій для підтримки мікроклімату в приміщенні за рахунок очисника, зволожувача, іонізатора та ін.

Згідно з даними ВООЗ від 2018 року забруднення повітря в будинку може в 10 разів перевищувати забруднення повітря на вулиці. Адже в квартирі є безліч додаткових джерел забруднення: пил, хімічні виділення з меблів і миючих засобів, сигаретний дим, пилові кліщі. Але, на жаль, про це знають всі.

Особливо актуальним питання про якість повітря став на тлі останніх подій в Україні. У зв'язку з епідемією коронавіруса, а потім – задимленням в Києві та Київській області, помітно зріс інтерес до зволожувачів, миття повітря і очисникам. Так, у березні 2020 року в мережі Eldorado продали в 2 рази більше товарів цієї категорії, ніж у березні минулого року. А вже в квітні 2020 року попит на ці товари збільшився в 5 разів у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року. При цьому середні темпи зростання становлять +20% рік до року.

Важливо відзначити, що 50% продажів квітня були здійснені протягом 5-и днів, коли їдкий запах гару і пил відчувалися особливо гостро, а повітря у Києві в ці дні був визнаний найбруднішим у світі. Ніхто не був готовий до такого аномального попиту, що в результаті призвело до дефіциту товару – як у магазинах мережі, так і у постачальників. В останні дні квітня продажу цієї категорії товарів повернулися до середнім значенням – частково це пов'язано з відсутністю ходового товару, а частково і з тим, що споживачі знову не бачать у цьому потреби.

Насправді ж потреба в чистому і нешкідливому повітрі нікуди не зникла. Тому інтерес покупців до даної категорії товарів все ще зростає. Якщо говорити про побутових очисниках повітря, то найпопулярнішими є очищувачі повітря з механічною очисткою. Саме вони вважаються найбільш ефективними, так як під час очищення повітря проходить крізь декілька різних фільтрів.

У таких очисниках часто є три фільтра:

• Попередній (часто його ще називають «фільтр грубого очищення») – виконує функцію затримки великої пилу, вовни, волосся і т. п.;

• Вугільний (або «карбоновий») – фільтр, який поглинає і нейтралізує неприємні запахи;

• HEPA – фільтр затримує найдрібніші частинки різного походження (пилок, пил, пилові кліщі, бактерії, віруси, алергени), які небезпечні для здоров'я.

Більшість сучасних очищувачів мають фільтр HEPA 13 і вище, що дозволяє уловлювати до 99,97% часток розміром до 0,003 мікрон. І чим більше розмір фільтра, тим якісніше буде очищення повітря.

Експерти мережі дають ще декілька порад з вибору очисника повітря. Так, перед покупкою варто звернути увагу на наступні характеристики: робоча площа, продуктивність, наявність нічного режиму (для мінімального рівня шуму під час роботи), кольорова індикація стану повітря, наявність функції зволоження, WIFI-управління та ін

Якщо говорити про найближче майбутнє, то спрогнозувати темпи зростання цього ринку складно, адже на даний момент простежується залежність попиту від зовнішньої екологічної ситуації. Тим не менш, експерти вважають, що зростання в +20-30% рік до року буде зберігатися.

Швидше за все, ринок почне рости швидше, коли люди зрозуміють важливість турботи про мікрокліматі у своєму будинку і дізнаються більше про користь очисників. Тому таку інформацію необхідно доносити як можна більшій кількості людей – як у пресі та інтернет-виданнях, так і через канали комунікації мереж побутової техніки та електроніки та інтернет-магазинів.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або