Зростання перед обвалом: ринок техніки та електроніки в I кварталі виріс на 7%
Загальний обсяг продажів на українському ринку побутової техніки та електроніки в I кварталі 2020 року склав 23,8 млрд грн.
Незважаючи на спровоковане карантином зниження продажів у другій половині березня, ринок показав зростання на 7% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Як повідомила дослідницька компанія GfK Ukraine, в перші три місяці року кращі темпи зростання демонстрував сегмент «Побутова електроніка», який збільшився на 24% — до 3,3 млрд грн. Дві товарні групи сегменту, продажі яких збільшилися в цьому періоді — це телевізори і аудіо-колонки. При цьому серед телевізорів продовжує зростати попит на технологічні характеристики Smart TV і 4K.
Виріс і найбільший за обсягами сектор — «Телекомунікаційне обладнання» — майже на 8% - до 8,6 млрд грн. При цьому мобільні телефони — єдина категорія сектора «Телеком», яка продемонструвала зниження продажів у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Найбільші темпи зниження демонстрували найменш ємні категорії — «Офісна техніка» і «Фото». Перша скоротилася на 18% (до 257 млн грн), а друга — на 6% (до 111 млн грн). Ще одним сегментом ринку, який у I кварталі показав негативну динаміку, став сектор «Інформаційні технології», який знизився майже на 1% — до 4,6 млрд грн.
Ринок великої побутової техніки в I кварталі 2020 року показав помірне зростання відносно I кварталу 2019-го. Загальна позитивна динаміка ринку була сформована завдяки стриманому зростанню ключових товарних груп — холодильників і пральних машин. Двозначними темпами збільшилися продажі посудомийних і сушильних машин.
В сегменті малої побутової техніки найбільші темпи зростання демонстрували роботи-пилососи, вафельниця/грилі, зубні щітки, відпарювачі для одягу, хлібопічки і засоби для повітря. А найбільше скоротилися в сегменті продажу фритюрниць, соковижималок та мультиварок.