Україна стала одним з основних експортерів органічної плодоовочевої продукції на ринки ЄС
Станом на початок 2019 року, Україна посідала 4-е місце серед країн-постачальників органічної плодоовочевої продукції в ЄС.
Завдяки вигідному географічному розташуванню, а також гарним для ведення сільського господарства умовам, за останні кілька років Україна стала одним з основних постачальників органічної плодоовочевої продукції на ринки західної Європи, займаючи, за станом на початок минулого року, 4-е місце серед країн-постачальників в ЄС.
Про це йдеться в «Дослідженні українського ринку органічної плодоовочевої продукції-2019», яке було проведено з ініціативи Українського проекту бізнес-розвитку плодоовочівництва (UHBDP) за участю фахівців сертифікаційного органу «Органік Стандарт», а також навчального та консультаційного проекту Organic Business School.
Як відзначають автори дослідження, сьогодні українські експортери плодоовочевої органічної продукції активно користуються перевагами Угоди про асоціацію між ЄС і Україною, а також Поглибленої і всеосяжної зони вільної торгівлі, яка є частиною Угоди.
У дослідженні підкреслюється, що додаткові заходи контролю за українською продукцією, введені в ЄС в січні 2016 року, не поширюються на плодово-ягідні і овочеві культури, і це, безумовно, спрощує експорт плодоовочевої продукції в ЄС. При цьому в дослідженні наголошується, що конкуренція, особливо на розвиненому ринку ЄС, є досить високою. «Тому українським експортерам потрібно дуже ретельно готуватися до постачання та просування своєї продукції на цей ринок», — йдеться в дослідженні.
Найбільші органічні ринки в світі зосереджені в США, Німеччині та Франції, наголошується в дослідженні. Так, в процентному співвідношенні органічний ринок США займає 47% -у частку світового ринку, а органічний ринок ЄС — 37%.