Українські сировари потрапили до європейського видання
- Фото:
- All Retail
Вперше про вітчизняних виробників крафтових сирів дізнається Європа.
Британське видання Good Cheese у новому номері знайомить європейську сирну спільноту з українськими сироварами з Київщини та Закарпаття. Про особливості роботи і тенденції розвитку вітчизняних крафтових сирних господарств розповідає Оксана Чернова, тренер сирної академії ProCheese компанії Ardis Group, найбільшого імпортера сирів в Україні.
«Крафтове сироваріння в Україні щороку набуває більшої популярності. Домашні господарства стрімко розвиваються, просуваючи давні традиційні рецептури та розробляючи нові смаки і текстури. Вітчизняні сировари сумлінно працюють над якістю власного продукту та вміло виокремлюють переваги своїх виробництв. Українським виробникам є чим пишатись: використання широкого різноманіття видів молока, автентичні рецептури, унікальні смаки, хороші умови для вигодовування та пасовища тварин. Тож, українські крафтові виробники мають гарну основу для роботи та розвитку свого господарства як на території нашої країни, так і за її межами.»
Але, створюючи унікальний та якісний продукт, переважна більшість вітчизняних сироварів зіштовхується зі схожими труднощами. Їх об'єднує повільний ріст впізнаваності і, як наслідок, мала кількість споживачів. Немає жодних сумнівів, що продукти сучасних українських сироварів заслуговують на широку аудиторію поціновувачів. Виробники працюють не лише над унікальністю продуктів, а й над їх винятковою якістю і асортиментом. Якомога більша кількість споживачів повинна знати, що вітчизняні господарства створюють унікальні й конкурентоспроможні сири та не обмежуються традиційними видами з полиць магазинів.
Сирні фахівці департаменту ProCheese стверджують, що сьогодні не достатньо просто користуватись рекламними інструментами та співпрацювати із лідерами думок, аби про ваш продукт дізналися. Потрібно дивитись ширше:
1) чітко сформулювати головну ідею свого бізнесу, з якою ви сміливо крокуватимете вперед. Яке завдання вирішує ваш продукт? Можливо, ваш сир має такий смак, що здивує найвибагливіших гурманів? Або ж ваш продукт об’єднує людей і заради нього вони черговий раз зустрінуться за сніданком або саме ним пригостять друзів.
2) люди працюють з людьми – відкривайтеся вашій аудиторії, працюйте над персональним брендом. Споживачі цінують особистий контакт із власником бізнесу, з його працівниками. Продемонструйте історію вашого бренду в деталях, показуйте ваше повсякденне життя, процес виробництва продукту. Не знецінюйте нетворкінг, комунікуйте зі своїми колегами на ринку, створюйте спільні продукти або інфоприводи в колаборації.
3) постійно працюйте над конкурентною пропозицією: робота над унікальністю смаків, їх актуальністю в межах певних регіонів, сезонних умовах тощо. Важливо створювати якісний та неповторний продукт, працювати над перевагами – доносити споживачу цінність продукту, особливості його зберігання, нарізки, подачі в сирних тарілках, поєднання з іншими продуктами або ж правильні способи приготування. Забезпечте якісний сервіс, що супроводжуватиме ваш продукт. Будьте відвертими зі своїм споживачем, розповідайте якомога більше деталей, що допоможуть йому відчути всі особливості вашого продукту та повернутись до вас згодом.
4) та найголовніше – беріть участь у сирних фестивалях та конкурсах. Це унікальна нагода продемонструвати свій продукт великому загалу, отримати зворотній зв'язок стосовно покращення продукту. Такі конкурси допомагають постійно вдосконалюватись і відшліфовувати технологію виробництва, роблячи продукт високої якості. До речі, найближча подія – конкурс ProCheese Awards 2021.
ProCheese вже понад три роки працює над тим, щоб поліпшити культуру споживання сиру через професійну підготовку чизмонгерів та чиз сомельє в академії та впровадження унікальних сирних сервісів у торгівельних мережах України.
«Ми дуже хочемо, щоб кількість поціновувачів сиру з кожним днем збільшувалась, як і професіоналів на точках продажу, які можуть проконсультувати та підібрати саме той сир.
Ми впевнені, що сир також може стати головою столу, відкривати нові смаки як напоїв, так і звичайних страв. Але, щоб це сталось, нам потрібно більше знати про сир та його різноманіття. Саме над цим ми і працюємо, а стаття в Good Cheese – це лише початок нашого шляху трансформації сирної культури України.» - зазначає керівниця проєкту ProСheese Наталія Кагадій.