Як Auchan Retail за рахунок скорочення витрат збільшив в 2020-му прибуток
- Фото:
- Wiadomosci Handlowe
Група Auchan Holding у звіті за 2020 фінансовий рік зафіксувала успіх програми для підвищення операційної ефективності підрозділу Auchan Retail.
Зокрема, його EBITDA виросла на 27% до 1,63 млрд євро, а маржа — з 3,9% до 5,2%. Як цього вдалося домогтися, незважаючи на пандемію?
Як розповідають в ряді іноземних ЗМІ, завдяки програмі скорочення витрат “Renaissance” (відродження) французький продуктовий рітейлер показав кращі результати, незважаючи на падіння виручки на 5,2% до 31,627 млрд євро, яке пояснюється пандемією, зниженням продажів палива та курсовими різницями.
Ця програма була запущена для поліпшення операційної діяльності, підвищення гнучкості та вивільнення необхідних ресурсів для запусків нових бізнес-проектів. Auchan вже оголосив, що до 2022 року підвищить свій цільовий показник структурної економії до 1,4 млрд євро проти 1,1 млрд євро, оголошених раніше.
Серед інших стратегій: до 2022 року компанія планує довести до 100% використання для упаковки своїх ВТМ матеріалів з можливістю вторинної переробки або компостування. А також максимальне усунення пластику у відділах фруктів і овочів і у сфері громадського харчування, зниження споживання енергії в магазинах на 25% в порівнянні з 2014 роком і на 20% зниження викидів вуглекислого газу при транспортуванні вантажів.
COVID-19 спричинив значний негативний вплив у другому і четвертому кварталах 2020-го в декількох країнах, що було компенсовано «хорошими продажами в першому кварталі, а також у жовтні та грудні». Також повідомляється, що доходи від цифрових рішень «показали дуже сильне зростання по всіх каналах».
Так, у Франції вдалося утримати продажі на рівні 2019 року і компенсувати втрати гіпермаркетів (особливо на околицях міст через карантинні обмеження) за рахунок зростання інших форматів, перш за все цифрового каналу, де виручка зросла на 32% і склала 12% від загального доходу на кінець року.
Формат Drive став основним драйвером зростання, і тут продажі зросли на 33%. Також свою роль зіграли точки видачі інтернет-замовлень всередині супермаркетів і додаткове відкриття окремих точок видачі.
У регіональному аспекті продажі Auchan Retail впали на 3,4% в Центральній і Східній Європі через провал у Росії. Однак було відзначено зростання в Угорщині, Польщі та в Україні. Просідання продажів у країнах ЦСЄ також компенсувалося зростанням у Західній Європі (за винятком Франції) на 3,8% (насамперед за рахунок Португалії, Іспанії, Люксембургу) та інших ринках.