Бренд-стратегія і правильна упаковка — дві складові, які допоможуть маленькому бренду стати великим
- Фото:
- All Retail
У рамках підготовки до фестивалю сирного мистецтва ProCheese Awards 2021 організатори заходу — спільнота шанувальників сиру ProCheese (команда експертів, створена Ardis Group) — проводять серію інтерв'ю зі спікерами лекційної зони.
Герої сьогоднішнього матеріалу — спеціалісти одного з найвідоміших креативних агентств України banda. На запитання відповідають старший стратег Настя Печериця і дизайнер Кристина Фощай.
Сьогодні ми поговоримо про те, що таке бренд-стратегія, навіщо вона потрібна, а також про тренди та правильну упаковку для вашої продукції.
Що таке бренд-стратегія?
Якщо спробувати пояснити цей термін коротко і по-простому, стратегія — це відповідь бренду на питання: «Ми — найбільш які..?».
Наприклад, ми — найсучасніші, швидкі, ті, які експериментують...Оскільки варіацій може бути багато, то побудова бренду може бути як на емоційних, так і раціональних характеристиках.
Стратегія — це сутність бренду, головна ідея та історія, головна сила продукту, яка буде резонувати споживачам.
Навіщо це потрібно? Для кожного бренду важлива цілісність. Стратегія повинна бути протягнута червоною ниткою через усі точки дотику з клієнтом:
● соціальні мережі,
● упаковування,
● дизайн магазинів,
● навіть зовнішній вигляд консультантів.
Усе повинно бути пов'язано між собою. Тільки тоді ваш бренд зможе міцно закріпитися в головах споживачів.
Як зрозуміти, що далі бренд без стратегії розвиватися не може?
● Коли власник бізнесу не знає, як стати цікавішим і ближчим до свого споживача, потрібна стратегія. Часто буває, що ви досягли якогось певного рівня в комунікації зі своїм клієнтом, але хочете краще зрозуміти його, щоб створити більш міцні й довгострокові відносини з вашим брендом.
● Коли компанія у розфокусі й не розуміє, куди рухатися, потрібна стратегія. Розуміння своєї сутності та головної ідеї допоможе побудувати навколо вашого бренду нову комунікацію, визначити правильні канали для просування і стати ближче до свого споживача.
● Коли хочеться продавати дорожче, обов'язково потрібна стратегія. Сильний бренд створює емоційну надбудову над продуктом. Перевірено: за емоції і прихильність люди готові переплачувати!
Як маленькому бізнесу, не маючи бюджету на агентство, створити стратегію?
Усе починається з досліджень. Вам необхідно зрозуміти свою людину. У випадку з невеликим бізнесом кращий варіант досліджень — це піти «в поля». Стати на касу або у вітрин, щоб спілкуватися зі своїми клієнтами. Причому розмовляти не тільки про ваш продукт, але й дізнаватися більше про їхнє життя, про те, хто вони і які в них цінності. Незабаром ви помітите певні подібності між більшістю своїх відвідувачів. Наприклад, багато хто з них веде здоровий спосіб життя й обирає ваш продукт, тому що він збалансований і корисний. Або ж більшість покупців — сімейні люди. Вони приходять і купують у вас, щоб порадувати чимось смачним своїх дітей.
Якщо говорити, наприклад, про сирний бренд, можна подумати від зворотного: «Сиром для чого ми хочемо бути?». Ми хочемо бути сиром на кожен день, сиром до вина і на свята або сиром для кулінарних експериментів. Завдяки цьому ви займаєте певну ситуацію споживання, відбудовуєтеся від конкурентів і бонусом викликаєте стійку асоціацію у споживача з вашим брендом.
В основу стратегії також може лягти якась ваша родзинка. Наприклад, люди ходять до вас, щоб послухати жарти від продавців за прилавком або, можливо, у вас використовуються тільки екоматеріали, і ваш продукт приваблює ековідповідальних споживачів.
Такі дослідження і спостереження допоможуть вам зрозуміти, які теми потрібно підіймати в комунікації бренду і яку цінність транслювати.
Звичайно, самостійно дуже складно провести вичерпне і якісне дослідження, але і водночас для цього зовсім не потрібно наймати велике агентство. З цим завданням може допомогти та маленька локальна агенція.
Чи потрібно вигадувати легенду/історію бренду?
Світові бренди відходять від того, щоб будувати легенду про себе й навколо себе. Зараз у тренді — апелювати потребами своєї людини та говорити виключно про неї.
Сучасні реалії такі, що більшості споживачів, не завжди цікава ваша історія і особливості вашого виробництва. Тому, створюючи навколо бренду історію, подумайте у першу чергу, наскільки це цікаво і зрозуміло вашим людям.
Стратегія повинна бути зрозумілою і близькою людині. Тоді вона буде вам допомагати продавати свій продукт дорожче, а бренду — ставати все більш відомим.
Поговоримо про дизайн? Важливість упаковування та поради щодо її створення
Упаковування грає мало не головну роль під час вибору товарів широкого споживання. Вона безпосередньо впливає на продажі. Серед великого асортименту на прилавку супермаркету споживач, швидше за все, обере продукт у приємній і красивій упаковці.
Правильна упаковка дозволяє продавати продукт дорожче, адже це перша точка дотику з клієнтом при покупці. Якщо зовнішній вигляд продукту викликає приємні емоції, клієнт готовий заплатити більше.
Що потрібно врахувати під час створення упаковки? Зараз у тренді — стислість і мінімалізм, і це не просто так. Навколо нас дуже багато контенту та інформації. Людина не хоче витрачати багато часу на вивчення упаковки. Їй важливо підійти до полиці, за кілька секунд зрозуміти те, що їй важливо, вибрати й купити.
Ще один тренд — корисність. Не потрібно писати на упаковці всю історію вашої компанії, напишіть щось, що дійсно важливо.
Наведемо приклади в молочній категорії:
● якщо ви продаєте сир, опишіть коротко, у чому його відмінності від інших видів і з чим його їдять. Адже багато людей плутають, наприклад, Моцарелу й Бурату;
● якщо говорити про корисність, то для бренду «Молокія» ми придумали писати на передній частині упаковки склад. Найчастіше це найважливіше для споживача, а не красивий логотип і слоган.
До речі, стосовно логотипів. Зараз не так важливий сам логотип, як окрема складова бренду. Важливі цілісність і відповідність дизайну стратегії. Впізнавані фішки, фірмові кольори та ілюстрації, зрозумілий і простий дизайн — саме це те, що дозволить бренду стати брендом, а не просто черговим продуктом на поличці.
Завдання упаковки в 2021 році — полегшити життя споживача і спілкуватися з ним його мовою. І ця тенденція збережеться ще, мінімум, на кілька років. Як і зі стратегією в цілому, у дизайні теж важливо заходити на територію емоцій споживача. Тоді ваш продукт точно буде відрізнятися від інших, а маленький бренд перетвориться згодом у великий і впізнаваний споживачами.
«Навіть маленькому крафтовому сиру потрібен бренд» — тема, з якою Настя Печериця і Христина Фощан виступлять у лекційній зоні ProCheese Awards 2021.
Хочете дізнатися ще більше? Чекаємо на вас на заході, де спікери поділяться практичними порадами й розкажуть все про стратегію і дизайн на прикладах реальних кейсів креативного агентства banda.
Щоб отримати більш детальну інформацію про фестиваль ProCheese Awards 2021, перейдіть за посиланням: proawards.procheese.ua