All Retail
Опубліковано

Кожна друга безготівкова оплата в Україні – це цифрова оплата з NFC або онлайн

Теги:
Mastercard
Фото:
ichip.ru

Онлайн і NFC-оплати поступово відвойовують лідерство у платіжних вподобаннях українців: кожна друга операція з карткою Mastercard у країні – це цифрова оплата за допомогою NFC-гаджета або ж онлайн, станом на кінець першого кварталу 2021 року.

Mastercard – глобальна технологічна компанія в галузі платежів. Наша місія – забезпечуючи безпечні, прості, технологічні та доступні транзакції, розвивати та зміцнювати цифрову економіку, яка надає переваги усім та всюди. Використовуючи захищені дані та мережі, створюючи партнерства та спираючись на те, що надихає, ми надаємо інновації та рішення, які допомагають людям, фінансовим інститутам, урядам та бізнесу реалізовувати їхній найбільший потенціал. Наша культура та все, що ми робимо всередині та поза межами компанії, визначається у відповідності з коефіцієнтом добропорядності (decency quotient, DQ). Ми ведемо бізнес більш ніж у 210 країнах та територіях і створюємо стійкий світ, який відкриває безцінні можливості для всіх. 

Швидкість, зручність і відсутність контакту – головні переваги діджитал-платежів, які так сильно полюбилися українцям.

Онлайн-оплати стають звичкою

Пандемія істотно прискорила розвиток цифрової комерції і онлайн-шопінгу. Українські користувачі оцінили переваги швидких і безпечних покупок в інтернеті, і як підтверджує статистика Mastercard – за останній рік у багатьох категоріях кількість онлайн-покупок зросла в рази.

Зростання кількості оплат онлайн в Україні (1-й квартал 2020 – 1-й квартал 2021):

•        Продуктовий рітейл – зростання у 2 рази;

•        Одяг – зростання у 2 рази;

•        Електроніка – зростання у 2 рази;

•        Освіта – зростання у 2 рази;

•        Ресторанна сфера – зростання на 70%;

•        Аптеки – зростання в 3 рази;

•        Товари для дому та інтер'єру – зростання 4,5 раза;

•        Спорттовари – зростання в 7,5 раза.

У деяких категоріях частка онлайн-оплат вийшла на перший план і сьогодні значно перевищує оплати у фізичних торгових точках. Так, українці оплачують комунальні послуги в 10 разів частіше онлайн: тут, по картках Mastercard, частка цифрових оплат становить уже майже 90%. У категорії транспортних сервісів вже понад 30% поїздок українці оплачують онлайн, авіаперевезень – 76%.

«Сьогодні робити покупки в інтернеті як ніколи просто та зручно: тисячі торговців переходять в діджитал, шопінг доступний 24/7, а завдяки останнім технологічним інноваціям клієнту навіть не потрібно брати картку в руки, щоб внести дані для оплати. Наприклад, можна оплачувати товари в один клік з Masterpass і раніше збереженою в ньому карткою, або ж розраховуватися токенізованою карткою онлайн – за допомогою Apple Pay, Google Pay та інших сервісів. За нашою статистикою, за останній рік кількість оплат зацифрованими картками онлайн виросла у 2,5 раза, і цей тренд буде тільки посилюватися», – підкреслив Юрій Батхін, віцепрезидент з розвитку бізнесу Mastercard в Україні та Молдові.

NFC – король офлайн

В офлайн-комерції користувачі також надають перевагу оплатам діджитал-інструментами і все частіше відмовляються від пластику. Мотиви такого переходу очевидні – платити смартфоном або годинником зручніше, швидше і безпечніше, адже гаджет завжди під рукою і передавати його нікому не потрібно. Так, згідно зі статистикою Mastercard, сьогодні вже 37% усіх безготівкових оплат у фізичному рітейлі в країні становлять NFC-транзакції – рік тому частка була на 10 п.п. нижче. Україна як і раніше стабільно входить у топ країн світу за кількістю NFC-оплат смартфонами та гаджетами з Mastercard.  

Особливо стрімко при цьому продовжує набирати обертів тренд на оплати носитиме пристроями: так, нещодавно Україна увійшла в трійку країн-лідерів Європи за кількістю таких оплат по картках Mastercard. Сьогодні серед доступних в Україні носимих пристроїв з NFC – годинник Garmin і фітнес-браслет Xiaomi Mi Smart Band 4 NFC.

«В Україні вже майже чотири мільйони токенізованих карток, і з огляду на кількість смартфонів з NFC у користувачів, за найближчі 2-3 роки число зацифрованих карток може зрости до 10 мільйонів штук. А значить, кількість NFC-оплат буде рости пропорційно й надалі», –  зазначив Юрій Батхін.

Рік пандемії істотно вплинув на звички користувачів по всьому світу, і діджитал-трансформація –  тренд властивий практично всім країнам. За даними міжнародного звіту Mastercard Recovery Insights 2021, електронна комерція глобально виросла на 25-30% за рік пандемії – як в обсязі продажів, так і в кількості покупок. Крім того, споживачі стали активніше купувати онлайн на різних вебсайтах і маркетплейсах: у середньому на 30% збільшилася кількість інтернет-магазинів, де користувачі здійснюють покупки онлайн.  

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або