All Retail
Опубліковано

Кондитерські підприємства щомісяця втрачають до 20 млн грн через дорогий газ

Теги:
Фото:
allchoco.com

Кондитерське підприємство середнього розміру переплачує щомісяця близько 10-20 млн. грн. через зростання вартості газу.

Для багатьох компаній ця сума непідйомна.

Про це йдеться в повідомленні асосоціації "Укркондпром".

"Газ для українських виробників, починаючи з січня 2021 року, подорожчав у 6 разів, що призвело до значного зростання собівартості продукції, де використовується газ у виробничому процесі. Наприклад, якщо раніше питома вага газу в кондитерській продукції була близько 4%, то сьогодні вже 10–15%, залежно від виду продукції, борошну групу — печиво, тістечка, бісквіти тощо — випікають у газових печах, тому вони зазнали найбільшого цінового удару.

До того ж через зростання вартості енергоносіїв подорожчали й інші складові собівартості – упаковка на 15-20%, тара на 38%, патока на 6%, спирт та згущене молоко – 3% на, сіль – на 12%, сухі яйцепродукти та молокопродукти — на 10% і т.д. Висока вартість газу спричинить подальше зростання одного з основних інгредієнтів кондитерської продукції — цукру, який і так весь останній рік коштував в Україні значно дорожче, ніж в інших країнах світу. Нині ж, за даними виробників цукру, його вартість може піднятися ще на 40%. Все це разом підвищить собівартість кондитерки ще близько 15-20%», — заявив президент асоціації «Укркондпром» Олександр Балдинюк.

В асоціації уточнили, що вже зараз для українських виробників кондитерських виробів раніше укладені зовнішньоекономічні контракти є збитковими, але вони продовжують їх виконувати, щоб не втрачати партнерів та свої позиції на зовнішніх ринках.

Але, за словами Балдинюка, за збереження такої ситуації доведеться відмовлятися від значної частини експорту, адже підняти ціни (особливо на тлі зміцнення гривні, що триває майже весь 2021 рік) до економічно обґрунтованого рівня — неможливо через високу конкуренцію на зовнішніх ринках, а працювати з негативною рентабельністю тривалий час неможливо.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або