Купівельна поведінка українців: де купують і на що звертають увагу
Українські споживачі найчастіше купують продукти у великих магазинах. Однак такі клієнти часто змінюють торгові точки через привабливі акції. Понад 80% покупців є так званими "мисливцями за знижками".
Такі дані наводить Nielsen IQ. На найбільші канали припадає понад 60% обсягу продажу продуктів харчування. Цей коефіцієнт ще більше зріс за останній рік. Традиційний канал і мінімаркети опинилися нижче в рейтингу.
Дещо інша ситуація з непродовольчими товарами, де на гіпер- та супермаркети припадає 38,8% обсягу продажу. Схожий результат зафіксовано у відділах парфумерії. Частка інших каналів значно нижча.
Українці все більше купують в Інтернеті
З-поміж опитаних у третьому кварталі 2021 року, 59% заявили, що протягом останнього місяця здійснювала покупки в Інтернеті. 73% опитаних не планували зменшувати частоту покупок онлайн. Очевидно, це пов’язано з динамічним розвитком сервісів для онлайн-покупок і збільшенням частки штучного інтелекту в торгівлі.
Українці активно купують новинки у певних категоріях товарів
25% покупців надають перевагу новинкам, що підтверджують дані про продажі. Саме покупки нових товарів зробили найбільший внесок у зростання продажів товарів FMCG на місцевому ринку у 2021 році (15,9 млрд грн, при цьому весь ринок зріс на 21,5 млрд). У харчових продуктах найшвидша динаміка в категоріях снеків та шоколаду, а у непродовольчих переважали пральні засоби, підгузки та шампуні.
"Мисливці за знижками"
Українські споживачі активно шукають знижки. Про це заявив 81% клієнтів. За останні роки значно зріс відсоток людей, які кажуть, що змінили магазин для покупок за критерієм акцій. У 2019 році таких споживачів було 10%, а через рік — 30%.
Зростає і значення власних торгових марок. За два роки, з січня 2020 року по січень 2022 року, їхнє значення зросло на 18% у секторі продуктів харчування і на 11% в непродовольчому асортименті.