All Retail
Опубліковано

В умовах високої інфляції боротьба за клієнтів між Biedronka та Lidl стає все конкурентнішою

Згідно з дослідженням Bain & Company, через високий рівень інфляції все більше споживачів у Польщі обирають мережі дискаунтерів. У консалтинговій компанії стверджують, що формати супер- та гіпермаркетів та магазини формату convenience можуть утримати клієнтів. Проте для цього необхідний правильно підібраний асортимент, проведення кампаній лояльності та знижки.

Дослідження Bain & Company, проведене на групі з 20 000 осіб американських споживачів показало, що показник Net Promoter Score (NPS), який вимірює задоволеність і лояльність клієнтів, значно зріс у першому кварталі цього року для дискаунтерів. Продуктові мережі, що пропонують дешевші продукти, завоювали нових клієнтів, збільшивши свою частку ринку в середньому на 1,3 пункту порівняно з другим кварталом 2021 року.

У США інфляція в серпні склала 8,3% у річному обчисленні, а ціни на продукти харчування зросли на 11,4%. Для порівняння, за даними Державної служби статистики, інфляція на споживчому ринку України в серпні 2022 року порівняно з липнем 2022 року становила 1,1%, з початку року — 19,5%.

Дискаунтери продовжуватимуть розвиватися

«У клієнтів у гаманцях стає все менше грошей і вони роблять покупки більш обережно. Багато людей відмовляються від покупок у магазинах, які вони сприймають як більш преміальні», — коментує Патрик Рудніцкі, молодший партнер Bain & Company. — Особливо болісно покупці переживають зростання інфляції під час купівлі продуктів. І саме в цьому сегменті лояльність споживачів наразі наражається на найбільші виклики».

Мережі дискаунтерів у Польщі є ключовим форматом на ринку, де лідерами є такі ритейлери, як Biedronka та Lidl. Також інші дискаунтери - Netto та Aldi - прискорили свої інвестиції та збільшують частку ринку.

За даними Bain & Company, витрати у дискаунтерах вже складають близько 40% від обсягу усіх покупок польських домогосподарств. На думку консалтингової компанії, цей формат торгівлі має потенціал подальшого розвитку в Польщі через інфляцію.

«В умовах різкого подорожчання продуктів харчування мережі дискаунтерів залучатимуть клієнтів. Це можна спостерігати в Польщі, де їхня частка на ринку регулярно зростає. Оскільки боротьба за клієнта загострюється, ситуація стає дуже складною для всього сектору», — додав Патрик Рудніцкі.

Ціна продукції стає все більш важливою для клієнта 

Як зазначають експерти Bain & Company, споживачі все більше звертають увагу на ціну та все менше на інші аспекти під час купівлі їжі, що потенційно може стати проблемою для мереж, які зосереджуються на широкій преміальній пропозиції та зручності покупок. Представники Bain & Company підкреслюють, що в нинішній ситуації роздрібні мережі повинні зосередитися на кількох ключових аспектах своєї операційної діяльності, щоб забезпечити задоволеність клієнтів.

Перш за все, вони повинні зосередитися на товарах, які мають найбільший вплив на формування сприйняття ціни серед покупців. Важливим питанням також буде посилення рекламних кампаній і програм лояльності, щоб клієнти були впевнені, що пропозиції, які вони отримують, є вигідними. Ключову роль тут відіграватимуть повідомлення про акції та розпродажі, припускають експерти.

На додаток до проведення політики конкурентоспроможного ціноутворення, мережі повинні розглянути можливість збільшення інвестицій у розвиток власних торгових марок, щоб покращити загальне сприйняття своїх цін. Вже під час пандемії клієнти побачили переваги власних торгових марок, коли доступ до брендової продукції був обмежений через порушення ланцюжків постачання. Наразі частка private labels мереж у кошику поляків коливається на рівні близько 20%, тоді як у середньому в Європі цей показник перевищує 30%.

На думку експертів Bain & Company, не менш важливим буде також активне управління відносинами з постачальниками та іншими підрядниками, які впливають на рівень витрат.

«Хоча ситуація складна для всього сектору, дорогі формати все ж мають шанс ефективно зреагувати на поточні виклики ринку. Однак ключовим тут є формування сприйняття цін і хороша комунікація зі споживачами», — вважає Патрик Рудніцкі.

Через соціальні мережі

або

Через соціальні мережі

або